Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Hořce úsměvný příběh o tom, že manželství ani vědecký výzkum nelze provozovat na poloviční úvazek. Jeho hrdiny jsou dva nadaní mikrobiologové, Marta Hančová a Zdeněk Hradecký. Oba mají velké plány, ty však osudovým způsobem  změní fakultní ples, na kterém se poprvé setkají. Stráví spolu noc a v den promoce už Marta představí Zdeňka jako svého ženicha a nastávajícího otce svého dítěte. Marta nastoupí do ústavu molekulární biologie a genetiky, kde je jejím nadřízeným její tajný ctitel Vašek Hořánek. Oba se plně a bez ohledu na čas věnují důležitému výzkumnému úkolu. To ovšem moc neprospívá rodinné pohodě novomanželů Hradeckých. Po narození dcery Aničky zůstává Marta doma, zatímco ctižádostivý Zdeněk aspiruje na místo vedoucího oddělení buněčné fyziologie. Když však po čase Martě hrozí, že by mohla přijít o místo v Hořánkově laboratoři, rozhodne se znovu nastoupit do práce a dceru přenechat přes den babičce. Ta ovšem nevydrží dlouho, a tak jsou manželé nuceni najmout chůvu, přestože je to finančně zatěžuje víc, než je pro ně únosné. Napětí mezi manžely roste a situaci ještě zhorší skutečnost, že se Hořánek stává Zdeňkovým konkurentem v boji o místo vedoucího. Hádky u Hradeckých jsou na denním pořádku, až nakonec Marta s Aničkou Zdeňka opustí... Český film o lásce a manželské krizi, podobné pracovnímu úrazu, vznikl v roce 1986. Pod pracovním názvem Hroši nepláčou ho natočil režisér podle scénáře Haliny Pawlowské a Milana Šteindlera (kteří se ovšem netajili nespokojeností s úpravami, které ve scénáři provedl režisér). (TV Prima)

(více)

Recenze (62)

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Film mi úplně nepřišel jako komedie, spíše drama nebo tragikomedie, když už. Těch humorných momentů totiž ve filmu moc nebylo. Příběh manželského páru, který si nedá pozor a pořídí si dítě, přitom ale oba touží po kariéře. Jenže manžel věří, že místo ženy je u pračky a sporáku a sám pracuje na své kariéře. Zajímavé je, že tento film je tak trochu aktuálnější dnes než v době vzniku. Jen ten příběh zpěvačky Ireny mi do toho moc neseděl. Ve snímku se docela povedlo vykreslit problémy dvou ambiciózních lidí, kteří na rodinu nebyli připraveni, ani jeden se o dítě zrovna nestaral. Určitě vhodné pro všechny, kteří rodinu plánují, aby se zamysleli. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Žádný majstrštyk to není, ale část věnující se vztahu dvou ambiciózních a úspěšných vědců, kteří se nešťastně vzali, je hodně ze života. Hodně potěšil Radovan Lukavský jako ušlápnutý otec, dialogy o mokrém koláči jsou umělé. Šedivý socialismus, nadržená Jana Švandová a miloučký Hartlík laškující s Dášinými odhalenými ňadry. ()

Reklama

tchempi 

všechny recenze uživatele

Komedie? Tu nálepku tomu dal hluchoslepý? Jde o čistokrevné sociálně-společenské drámo. A na to, že se na scénáři podíleli Pawlowská a Šteindler, je to nudné a bez náznaku humoru. P.S. Kocáb tady s jinými texty a interpretkou podruhé prodal svou desku „Povídali...“ Ale on byl v zákazu, tak mu to budiž odpuštěno. ()

BigBang 

všechny recenze uživatele

Scénář paní Pawlovské se pozná po několika větách; můžu nad tím frfňat, ale o ženských problémech má asi vyprávět žena. Není to crazy komedie, ale příběh má zato zas kus základu ve zcela reálných problémech manželství s hodně nezralými muži, jak byly tehdy dost běžné a jak je ukázala v dokumentech nejlépe paní Třeštíková. Podobně zas scény z pracovních porad a schůzí bych tipoval na p. Šteindlera. Překvapivá je hudba p. Kocába v podání paní Janů. Mezi její doprovodnou skupinou se v úvodu za bicími ukáže p. Koller a na kytaru nejspíš pan Ledecký (jestli se nepletu, tak v roli studentské kapely vystupuje Žentour), později na kytaru sóluje p. Pavlíček. Zpětně zaráží vzývání pop music jako oázy autentické svobody a rozvoje osobnosti. Myslím, že pro atmosféru českých osmdesátek to je celkem typické. Touto propagandou si vysvětluji leccos v mém vlastním charakteru a proč tak nějak celý život toho tolik očekávám od pop music. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Trochu se mi to prolíná se Zlatými rybičkami, ale Matějka je přeci jenom více na úrovni. Jeho přístup ke klasickému problému mateřství nebo kariéra není neotřelý, nicméně poměrně realisticky rekapituluje tuto situaci v rámci šedi poloviny 80. let. Herci jsou na hranici uvěřitelnosti, dokonce Petra Janů působí svěže, vzhledem k tomu, že hraje sama sebe. Ovšem její modely a celková image zcela bez námahy zabíjejí vše, co by jen vzdáleně připomínalo ničím nerušený divácký zážitek. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (2)

  • Malou dcerku manželů Hradeckých si zahrála Lenka Kubálková, kterou filmaři objevili na tréninku gymnastiky. Pozvali ji na konkurz, kde všechny ohromila svou výřečností. Tehdy jí byly 4 roky. (SONY_)

Reklama

Reklama