Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Titul Road to Perdition lze chápat ve dvou významech. Perdition je jméno města, do kterého jede Michael Sullivan (Tom Hanks) se svým synem Michaelem Sullivanem jr. (Tyler Hoechlin). Perdition - zatracení - je také eufemismus pro peklo. A Sullivan senior poznává, že si zvolil životní cestu vedoucí do pekel. Modlí se, aby svého syna od takové cesty uchránil. Je rok 1931, doba velké hospodářské krize. Michael Sullivan, nájemní vrah, pracuje pro irský gang. Do jeho života vstoupí pan John Rooney (Paul Newman). Zachrání mu život dřív, než si Michael Sullivan vůbec uvědomí, že o krk jde. Pan Rooney je pro Sullivana seniora vzorem. Totéž k svému otci cítí Sullivan junior. Annie Sullivanová (Jennifer Jason Leigh) svého muže velmi miluje. Neptá se ho na jeho práci. Má se dobře a je za to vděčná, ale často má strach. Bojí se o děti. Avšak práce zasáhne do života Sullivanovy rodiny. Umírá manželka Annie a jejich starší syn. Michael Sullivan se s druhým synem vydává na cestu odplaty a vyrovnání. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (864)

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Aneb jak i přímá cesta do zatracení může vést k filmové dokonalosti. Vizuálně nepopsatelně atmosférická podívaná. Herecky přesné, kamerou dokonalé a režijně bezchybné i invenční. Sam Mendes natočil doposavad nejvěrnější adaptaci komiksu převedeného na filmové plátno. Dějová linka je sice hodně jednoduchá, ale právě v tom tkví její síla. Možná by se dalo vyčíst, že je to nádherně nablýskané nic o sbližování otce se synem, ovšem já ten pocit nemám. Ba naopak, minimálně scéna v dešti se zařadila do mého žebříčku nejoblíbenějších scén. V té je prostě naprosto vše. Od emocí, přes nádherné zpracování, hutnou atmosféru až po pány herce. A v mírně rozmělněné podobě je takový i celý film. To přeci není zase tak málo, ne? ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Sam Mendes ... TEN Sam Mendes, který režíroval úžasnou Americkou krásu, která je opravdu lepší než tento film přesto nelze hodnotit špatně. Road to perdition je totiž úplně jiný film, který těží z dvou tří hlavních postav procházející Amerikou 30cátých let minulého stoleté. Po druhém a třetím shlédnutí musím však jednu hvězdičku z maxima ubrat. Nemohu se zbavit pocitu ze zbytečné rozvleklosti a chvilkové nudy, kdy divák už jen čeká na ty opravdu skvělé scény a tu geniální atmosféru a prostředí doby dávno minulé. ()

Reklama

tron 

všechny recenze uživatele

„Ľudia sa ma často pýtajú, aký bol. Bol to môj otec.“ Toto keď som videl v kine, skoro som skapal od nudy. Strašne nezáživný, sucho nakrútený a prízemný film o "veľkých veciach". Pekná výprava nestačí. Herci podávajú veľmi dobré výkony (Hanks, Newman, Law), ale stále som z nich mal dojem hroznej silenosti a únavy, neviem prečo. Nechtiac smiešne je už poňatie Hanksovej postavy, ktorý je vlastne proiadne skur*ený hajzel, ale keďže ho hrá jeden z najobľúbenšjších hercov desaťročia, tak je to vlastne milý chlapík s trocha špinavším zamestnaním. Zvrátené. Dokonca i záverečná prestrelka v daždi pôsobí až nechutne "seriózne", takmer akoby sa Sam Mendes (po tom, čo mu dali Oscara za Americkú krásu) hanbil, že robí "len" mafiánsky triler. Smutnú korunku tomu všetkému v závere nasadzuje detsky polopatistická myšlienka o otcoch a synoch. Jedna úchvatná hra na klavír nestačí. Kino Považan NMnV 2002 ()

Cival 

všechny recenze uživatele

Napoprvé mě převálcoval. Od první sekundy až do konce obrazově oslnivý filmový zážitek. Z každého záběru je cítit bezchybná souhra skladatele Thomase Newmana (charakteristicky působivý, ale ne úplně stejný), kameramana Conrada L. Halla a Sama Mendese, který potvrdil svou režijní výlučnost. Režisérovým pomníkem nechť se stane lahůdková scéna v dešti, v níž kulky baletně smetou gangstery, a pak dovolí Paulu Newmanovi ukázat, čemu se říká mistrovství jednoho pohledu. Pravda, s odstupem už Road to Perdition nepůsobí obsahově tolik vitálně. Jde o jednorozměrný výlet otce a syna, který na komplexnost Americké krásy a Mariňáka nemá. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

To zase jednou dostal komiks na frak. No ale abych nezačínal negativně: Road to Perdition je výborně natočený film s podařenou Newmanovou hudbou, která vhodně podporuje melancholickou kameru, což dohromady sečteno a podtrženo znamená jaksepatří hutnou atmosféru. Sam Mendes si už tradičně umí líbivě pohrát s konverzačkami i s akčními scénami (přestřelka v pokoji je tedy něco - už se těším na jeho Bonda 23), herci, kteří se tady sešli, jsou do jednoho výborní a odvádí vážně dobrou práci (i tomu Tomovi jsem gangstera věřil) a... A tím končí klady. Největší zápor je... Tušíte správně... Scénář. Zajímalo by mě, proč to filmaři, filmařky a filmařčata pořád dělají, ale i tentokrát si z komiksu vzali jen něco (úvodních zhruba 30 minut a vylupování bank), zbytek překroutili nebo zahodili a doplnili vlastními nápady. A jakými! Třeba vrahem Maguirem - promiň Jude, je skvěle zahraný, fakt, ale úplně zbytečný. Nebo farmářem a jeho ženou, pobytem u nich a s nimi spojeným hloupým epilogem. Ble. A tak dále. Škoda, velká škoda, protože tak solidní gangsterskou atmosférou by se nemělo plýtvat. Dávám tři a půl hvězdy k tomu.__P.S. Komiks najdete aktuálně třeba v Levných knihách - Cesta do pekel se jmenuje, vystupují v něm takové celebrity jako Al Capone nebo Elliot Ness (výrazně zasahují do děje) a komiksový Mike O´ Sullivan by si v přestřelkách rozuměl dejme tomu s Brucem Willisem (nehledě na to, že filmovým Maguirem by si vytřel boty raz dva). Doporučuji všem.__SPOILEROVÉ P.P.S. Proč hergot Sullivan Maguirea nezastřelil, když měl obličej plný střepů, svíjel se na podlaze v hotelu a skučel? ()

Galerie (56)

Zajímavosti (27)

  • Tom Hanks (Michael Sullivan) považuje za velmi důležitou zdánlivě nenápadnou scénu, v níž s Paulem Newmanem (John Rooney) hrají na klavír. Původně byl na jejím místě ve scénáři tradiční irský tanec, ale vzhledem k antitalentu obou herců v tomto směru byla upravena takto. Hanks vzpomínal, že "ve scénách, jako je tahle, je zakleté kouzlo kinematografie. Místo toho, abychom tam stáli a předstírali emoce, vyjadřujeme své city tím, že děláme něco opravdového. Kdybychom vedli dlouhý dialog, kde bychom si vzájemně říkali, co k sobě cítíme, bylo by to umělé a přeslazené jako sacharin. V té scéně jsem se snažil vyjádřit, že to je něco, co moje postava zná už od svých osmi let: je čas sednout si ke klavíru a zahrát tuhle melodii se svým 'tátou'. Právě tenhle moment vypovídá všechno o jejich vztahu a společné minulosti." Zatímco Newman měl se hrou na klavír určité zkušenosti, Hanks musel začínat od nuly. (NIRO)
  • Paul Newman (John Rooney) nešetřil slovy obdivu vůči svému kolegovi Tomu Hanksovi (Michael Sullivan): "Vůbec jsem ho neznal, ale moje žena Joanne s ním hrála ve Philadelphii a říkala mi, že je mimořádně oddaný své práci a možná až přehnaně zodpovědný. To se mi potvrdilo, když jsme natáčeli jednu scénu, kde se všechno před kamerou odehrává okolo stolu, zatímco Tomova postava sedí na židli v rohu místosti. Točili jsme tu scénu devatenáct hodin a Tom celou tu dobu seděl vzadu mimo záběr kamery, přestože měl jednu jedinou repliku." (NIRO)

Související novinky

Tetované a jiné holky pro Daniela Craiga

Tetované a jiné holky pro Daniela Craiga

10.07.2011

V rozsáhlém interview pro magazín Esquire Daniel Craig tvrdí, že thriller The Girl with the Dragon Tatoo (u nás film půjde pod stejným názvem jako předloha a švédská adaptace, tedy Muži, kteří… (více)

Komiksová kázeň Sama Mendese

Komiksová kázeň Sama Mendese

31.10.2008

Tak z tohohle se vyvine buď stoprocentní kachna, anebo jedna z nejzajímavějších komiksových adaptací vůbec. Studio Columbia Pictures totiž koupilo práva na drsného Preachera a momentálně prý ukecává… (více)

Adios, Hombre... :-(

Adios, Hombre... :-(

27.09.2008

A taky Luku, Butchi, Gondorffe či Johne Rooney. Paul Newman, jeden z největších sympaťáků filmového plátna vůbec a ikona své generace, dnes ve věku 83 let podlehl rakovině plic. Je zhola zbytečné… (více)

Reklama

Reklama