Reklama

Reklama

Šílený Max: Dóm hromů

  • Česko Šílený Max a Dóm hromu (více)
Trailer

Obsahy(1)

Zbytky zničené civilizace již téměř zmizely a poslední přežívající lidé se snaží najít nový model fungující společnosti. Stárnoucí Max se vydává do města Bartertownu, aby získal zpět svůj majetek. Město sice řídí despotická černoška, která si nechá říkat Teta Entita, je však značně závislá na dodavateli elektřiny, který si říká MasterBlaster. Ve skutečnosti jde o nerozlučnou dvojici inteligentního trpaslíka Mastera, který jediný ovládá výrobu elektřiny, a slaboduchého obra Blastera, který svého druha nejen chrání proti všem nebezpečím, ale je také jeho nosičem. Entita po Maxovi chce, aby zabil Blastera v souboji, který občas pořádá v zamřížované aréně, tzv. Kopuli hromu. Maxovi se podaří hloupého obra porazit, odmítne jej však zabít, čímž poruší pravidla hry "dva dovnitř, jeden ven". Za trest je vypovězen z města a spoutaný ponechán v poušti. Zachrání jej dívka Savannah z pouštního kmene dětí, které žijí v malé uzavřené komunitě u pramene vody. Max společně s několika staršími dětmi pronikne do města, osvobodí uvězněného Mastera a pomůže jim uskutečnit jejich sen. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (358)

adamo_znk 

všechny recenze uživatele

Černá ovce distopické (teď již kvadrologie). Dóm Hromu je zajímavý tak maximálně prvních dvacet pět minut, a to ještě ani zdaleka tak, jako všechny tři ostatní filmy. Druhá půlka s bandou dětí je výsměch. Obhajobou Millera je to, že do filmu fest zasahovali producenti a on sám neměl film pevně ve svých rukou. ()

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Viděno po letech s ucházejícím dabingem na mne měl film naprosto jiný účinek. Do půli docela pěkná akčňárna, od půlky spíše filosofické postapokalyptické drama. Až nyní jsem ve třetím díle Maxe viděl ten onen odkaz na "předurčenost hrdiny", nemožnost se vymanit ze zajetých kolejí vlastní a obecné existence atd. Třetí díl opravdu není tak špatný, jak jsem si původně myslel a jak ho vnímá řada lidí. Je to úplně jiný film, než byl třeba díl první, což byl technicky dokonalý nízkorozpočtový, chladný akční grindhouse. Zatímco třetí díl je v podstatě vskutku filosofií o lidstvu a jeho osudu jako takovém a o archetypu hrdiny, jímž Max chtě nechtě prostě je ... A pokud bych měl hodnotit v rámci subžánru, tedy "postapokalyptické drama", je to ten nejlepší kousek, jaký jsem kdy viděl ... ()

Reklama

TheDarKnig 

všechny recenze uživatele

Tak ne, liché díly prozatím pro Šíleného Maxe dopadly v obou případech přinejmenším podivně, přinejhorším jako ty exkrementy, které v tomto díle figurovaly jako hnací motor. Zábavné, možná tím chtěl Miller něco sdělit. První část filmu ještě působí docela slušně Maxovsky, nejpozději od Thunderdome to nabere takové obrátky do demence, že jsem to málem nedokoukal. A ani ta závěrečná akce nestojí za moc. Záporáčka Tiny Turner je navíc velmi podivně napsaná postava. A ty děti snad ani nemusím zmiňovat. Aspoň že Bartertown je stále cool jméno pro takový výkal pouště. ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

Najamerickejší, tzn. najhollywoodskejší z celej trilógie, zameraný viac na mladšie publikum než predchádzajúce časti, najmenej drsné a divoké, napriek tomu paradoxne najzábavnejšie a najodľahčenejšie, v niektorých prípadoch pripomínajúce to najlepšie z producentskej dielne Stevena Spielberga 80. rokov. Svižná a profesionálne natočená popcornovka. Gibson je opäť cool a vďaka nemu a už tradičným automobilovým naháňačkám, sa séria ako celok nezmazateľne zapísala do dejín kinematografie. ()

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

Poslední Max předvádí variaci na již dříve řečené. Návrat organizace lidí ke kmeni, tlupě a vznik mytologie s náboženstvím se tu akcentuje více než v předchozím díle. Necítím se dvakrát povolaným k hodnocení, jak věrně - cargo kulty v našem skutečném světě však vykazují určité podobnosti s uctíváním Walkera bandou od ostatních odtržených dětí. Ovšem degresu civilizace do podoby Bartertownu přesvědčivost chybí. Logika jednání lidí však nikdy nebyla silnou stránkou Millerových výtvorů. Proč kupříkladu dávají Maxovi při vyhnání do pouště pravděpodobně nesmírně cenného koně? Proč se Bartertown nachází v poušti uprostřed ničeho, když lidé v okolí musí vědět, že děti o relativně pár kilometrů dál žijí v oáze plné vody (co ta prasata a lidi pijí?). Já vím, je to hloupé se takto ptát. S uvážením žánru, s uvážením, že vyprávění se na konci ukáže býti legendou o svatém Maxžíšovi, který vyvedl lid z pouště a teoreticky je vše povoleno. Ale zase na druhou stranu... všechno si povolit, to není moc odvážné... Takže... chvílemi to hezky vypadá dík bizarním kostýmům a rekvizitám, jinými chvílemi to nechtěně rozesmívá (střídání dravé a tesklivé hudby při smrti Mlátičky) a po většinu času dokazuje obnošenost předchozího dílu. ()

Galerie (128)

Zajímavosti (21)

  • Film odkazuje na román Russella Hobana "Riddley Walker" o hrdinovi cestujúcom po postapokalyptickom Anglicku. (m.a.t.o.)
  • Častým omylom je tvrdenie, že George Miller neskôr súhlasil s režiou akčných sekvencí a zvyšok filmu režíroval George Ogilvie. Tuto domněnku vyvrátil sám Miller tvrdením, že k nej došlo kvôli nejednoznačným tlačovým správam. Ve skutečnosti se oba Georgové rozdělili pouze v době, kdy Ogilvie natáčel velbloudí sekvenci. Inak trávili väčšinu času na natáčaní spolu. (m.a.t.o.)
  • Scénář požadoval, aby tetička Entity (Tina Turner) řídila auto. Všechna vozidla byla ale postavena s manuální převodovkou a Tina Turner taková auta neuměla řídit. Bylo tedy nutné pro ni zkonstruovat vůz vybavený automatickou převodovkou, který vypadal jako vůz s manuální převodovkou. (ČSFD)

Související novinky

Zemřela Tina Turner

Zemřela Tina Turner

24.05.2023

Přichází smutné zprávy pro svět filmu a zejména hudby. Ve středu 24. května ve svém domě ve švýcarském Kusnachtu zemřela ve věku třiaosmdesáti let legendární americká zpěvačka a příležitostná herečka… (více)

Reklama

Reklama