Kamera:
Dean SemlerHudba:
Maurice JarreHrají:
Mel Gibson, Tina Turner, Bruce Spence, Frank Thring, Angelo Rossitto, Justine Clarke, Tushka Bergen, Sandie Lillingston, Helen Buday, Bob Hornery, Mark Spain (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Zbytky zničené civilizace již téměř zmizely a poslední přežívající lidé se snaží najít nový model fungující společnosti. Stárnoucí Max se vydává do města Bartertownu, aby získal zpět svůj majetek. Město sice řídí despotická černoška, která si nechá říkat Teta Entita, je však značně závislá na dodavateli elektřiny, který si říká MasterBlaster. Ve skutečnosti jde o nerozlučnou dvojici inteligentního trpaslíka Mastera, který jediný ovládá výrobu elektřiny, a slaboduchého obra Blastera, který svého druha nejen chrání proti všem nebezpečím, ale je také jeho nosičem. Entita po Maxovi chce, aby zabil Blastera v souboji, který občas pořádá v zamřížované aréně, tzv. Kopuli hromu. Maxovi se podaří hloupého obra porazit, odmítne jej však zabít, čímž poruší pravidla hry "dva dovnitř, jeden ven". Za trest je vypovězen z města a spoutaný ponechán v poušti. Zachrání jej dívka Savannah z pouštního kmene dětí, které žijí v malé uzavřené komunitě u pramene vody. Max společně s několika staršími dětmi pronikne do města, osvobodí uvězněného Mastera a pomůže jim uskutečnit jejich sen. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (357)
Oproti skvělému druhému dílu zde máme velký krok zpět. Na celém snímku je velmi bolestně vidět, že byl točen dvěma režiséry, z nichž každý měl očividně o finálním výsledku zcela jiné představy. Tento aspekt je znatelný zejména co se scénáře a návaznosti scén týče. Ve finále tedy dostaneme velmi zmatenou rádoby postapokalyptickou podívanou smíchanou s elementy jako vystřižené ze Země Nezemě. Tohle se bohužel moc nepovedlo. „These our witness, Aunty. Us suffer bad. Want justice. We want Thunderdome!“ ()
Tak ne, liché díly prozatím pro Šíleného Maxe dopadly v obou případech přinejmenším podivně, přinejhorším jako ty exkrementy, které v tomto díle figurovaly jako hnací motor. Zábavné, možná tím chtěl Miller něco sdělit. První část filmu ještě působí docela slušně Maxovsky, nejpozději od Thunderdome to nabere takové obrátky do demence, že jsem to málem nedokoukal. A ani ta závěrečná akce nestojí za moc. Záporáčka Tiny Turner je navíc velmi podivně napsaná postava. A ty děti snad ani nemusím zmiňovat. Aspoň že Bartertown je stále cool jméno pro takový výkal pouště. ()
Určitě nejhorší Max, ale před vysokorozpočtovou výpravou musí člověk stejnak smeknout. Bartertown se hemží propracovanými postapo kreaturami ve vynalézavým kostýmech a má to šťávu. Souboj s Blasterem je skvělý a je škoda, že přišel tak brzo. Hodně se mi líbilo, jak Maxe vyhnali do pouště a dali mu na hlavu tu znepokojivou masku. Pak ho bohužel najde banda retardovaných dětí a začne to být dost nuda. Najednou se tam moc nemluví a je to celé tak divně urychleně sestříhané. Optimistickej hudební doprovod tomu taky nepomáhá. Finální honička není špatná, ale kam se hrabe na intenzivní náser s tahačem z dvojky. Je to prostě nevyvážený film se skvělým začátkem a podprůměrným koncem. ()
Když jsem chodil ještě do kina, a nebylo moc možností, jak se k filmu dostat, tak jsem byl nucený sedět vedle diváků, kteří rušili film, a komentovali ho, bez ohledu na to, že to druhé může otravovat. Tu a tam se našel ale někdo, kdo špatný film vylepšil, což ale bylo dáno jenom jeho schopností vypravovat, přehánět, glosovat. A právě tenhle film mi připomenul jednoho vypravěče v kinosálu, kdo film vylepšil. Mel Gibson mi jako herec nesedí. V ničem. Přehrává. A to miu herců překáží. ()
Třetí díl ŠÍLENÉHO MAXE nenabízí Millerovu atmosféru (čistá apokalypsa), děj je prázdnější, napětí není tak silné a Mela Gibsona už to tak moc nebaví. Tak trochu zbytečný film, těším se na pokračování ŠÍLENÉHO MAXE opět v rukách pana Millera Mad Max: Fury Road. ()
Galerie (128)
Zajímavosti (21)
- Kovový oblek tetičky Entity (Tina Turner) vážil 55 kilogramů. (ČSFD)
- Filmem je inspirován hudební videoklip Tupac Shakur feat. Dr. Dre: California Love (1995). (bejkovec)
- Film odkazuje na román Russella Hobana "Riddley Walker" o hrdinovi cestujúcom po postapokalyptickom Anglicku. (m.a.t.o.)
Reklama