Kamera:
Dean SemlerHudba:
Maurice JarreHrají:
Mel Gibson, Tina Turner, Bruce Spence, Frank Thring, Angelo Rossitto, Justine Clarke, Tushka Bergen, Sandie Lillingston, Helen Buday, Bob Hornery, Mark Spain (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Zbytky zničené civilizace již téměř zmizely a poslední přežívající lidé se snaží najít nový model fungující společnosti. Stárnoucí Max se vydává do města Bartertownu, aby získal zpět svůj majetek. Město sice řídí despotická černoška, která si nechá říkat Teta Entita, je však značně závislá na dodavateli elektřiny, který si říká MasterBlaster. Ve skutečnosti jde o nerozlučnou dvojici inteligentního trpaslíka Mastera, který jediný ovládá výrobu elektřiny, a slaboduchého obra Blastera, který svého druha nejen chrání proti všem nebezpečím, ale je také jeho nosičem. Entita po Maxovi chce, aby zabil Blastera v souboji, který občas pořádá v zamřížované aréně, tzv. Kopuli hromu. Maxovi se podaří hloupého obra porazit, odmítne jej však zabít, čímž poruší pravidla hry "dva dovnitř, jeden ven". Za trest je vypovězen z města a spoutaný ponechán v poušti. Zachrání jej dívka Savannah z pouštního kmene dětí, které žijí v malé uzavřené komunitě u pramene vody. Max společně s několika staršími dětmi pronikne do města, osvobodí uvězněného Mastera a pomůže jim uskutečnit jejich sen. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (359)
Ve srovnání s předchozími částmi velký posun k mainstreamu, i díky účasti Tiny Turner. Přesto správně ujetá záležitost, při které jsem se celkem slušně bavil. Některé scény, jako je souboj v aréně s motorovými pilami, se povedly. Jiné méně (těch hoven tam na můj vkus bylo příliš) a celkově velmi slušná trojka. ()
║Rozpočet $12,305,523║Tržby USA $36,230,219║Tržby Celosvetovo $52,800,000║ úvod dobrý ale potom sa to v druhej polovici v púšti plnej detí mierne zbrzdí ale aj tak celkom slušný priemer /videl v kine: 70%/(filmový festival Cinematik 2014) ()
Třetí díl a stejně se nevysvětlilo, proč se to jmenuje Mad Max, když právě Max tam snad jako jediný "mad" není. Každý díl je úplně jiný a tahle už vysokorozpočtová trojka mi sedla nejvíc. Asi hlavně proto, že má konečně příběh, který stojí i docela za řeč. Také ale kamera a výprava velmi mile překvapí a i když se závěrečná honička nevyrovná svou velikostí té z dvojky, celkově je natočená o něco lépe. Pro mainstreamového diváka je to nejspíše nejpřijatelnější podívaná. Ve výsledku to ale působí malinko jako slepá ulička, jelikož se filmový remake i videoherní adaptace stylem a především vizuální podobou inspirují především druhým dílem. ()
„Mne je jedno, čo to je. Ale smrdí to ako hovná.“ Melovi Gibsonovi sa už veľmi nechcelo tretí raz sa vrátiť do úlohy "šialeného" Maxa a z výsledku je to bohužiaľ dosť poznať. Do trojky sa evidentne veľmi nechcelo ani kvalitnému scenáru, ktorý je slabý a väčšinou umiestnený do pekne (ale nenápadito) stvárneného „post-apokalyptického meste budúcnosti“. Tomu tvrdou rukou vládne speváčka Tina Turnerová, ktorá je, bohužiaľ, nakoniec ešte tým zaujímavejším, čo štandardne nakrútený film ponúka. Nevraviac o nie príliš funkčnej "detskej rovine", ktorá z drsnej série robí rozprávku o nádeji a mýte. Škoda, ale napriek prítomným mínusom je to solídne, zvučne a zručne urobené remeslo, ktoré sa minimálne vyrovná podľa mňa preceňovanému originálu, ale na výbornú dvojku nemá ani omylom. Viac na mojom ex-blogu: http://ivokucera.blog.sme.sk/c/156786/Sialeny-Max-3-60.html ()
Poslední Max předvádí variaci na již dříve řečené. Návrat organizace lidí ke kmeni, tlupě a vznik mytologie s náboženstvím se tu akcentuje více než v předchozím díle. Necítím se dvakrát povolaným k hodnocení, jak věrně - cargo kulty v našem skutečném světě však vykazují určité podobnosti s uctíváním Walkera bandou od ostatních odtržených dětí. Ovšem degresu civilizace do podoby Bartertownu přesvědčivost chybí. Logika jednání lidí však nikdy nebyla silnou stránkou Millerových výtvorů. Proč kupříkladu dávají Maxovi při vyhnání do pouště pravděpodobně nesmírně cenného koně? Proč se Bartertown nachází v poušti uprostřed ničeho, když lidé v okolí musí vědět, že děti o relativně pár kilometrů dál žijí v oáze plné vody (co ta prasata a lidi pijí?). Já vím, je to hloupé se takto ptát. S uvážením žánru, s uvážením, že vyprávění se na konci ukáže býti legendou o svatém Maxžíšovi, který vyvedl lid z pouště a teoreticky je vše povoleno. Ale zase na druhou stranu... všechno si povolit, to není moc odvážné... Takže... chvílemi to hezky vypadá dík bizarním kostýmům a rekvizitám, jinými chvílemi to nechtěně rozesmívá (střídání dravé a tesklivé hudby při smrti Mlátičky) a po většinu času dokazuje obnošenost předchozího dílu. ()
Galerie (128)
Photo © Warner Bros. Pictures
Zajímavosti (21)
- Častým omylom je tvrdenie, že George Miller neskôr súhlasil s režiou akčných sekvencí a zvyšok filmu režíroval George Ogilvie. Tuto domněnku vyvrátil sám Miller tvrdením, že k nej došlo kvôli nejednoznačným tlačovým správam. Ve skutečnosti se oba Georgové rozdělili pouze v době, kdy Ogilvie natáčel velbloudí sekvenci. Inak trávili väčšinu času na natáčaní spolu. (m.a.t.o.)
- Jedediahovo (Bruce Spence) lietadlo je Transavia PL-12 'Airtruk', jednomotorový poľnohospodársky dvojplošník z roku 1965. (m.a.t.o.)
- Počas návratu do Bartertownu sú vidieť na púšti pred Maxom (Mel Gibson) a deťmi zreteľné stopy v piesku, pričom pred nimi tadiaľ nikto nešiel. (muti)
Reklama