Režie:
Lars KraumeKamera:
Jens HarantHrají:
Burghart Klaußner, Ronald Zehrfeld, Robert Atzorn, Sebastian Blomberg, Stefan Gebelhoff, Cornelia Gröschel, Rüdiger Klink, Dani Levy, Paulus Manker (více)Obsahy(1)
Německo roku 1957. Vrchní prokurátor Fritz Bauer získá klíčové důkazy o místě pobytu Adolfa Eichmanna, hlavního "architekta holocaustu". Podplukovník, který je odpovědný za masovou deportaci Židů, se údajně skrývá v Buenos Aires. Bauer, který je sám Žid, se od svého návratu z dánské emigrace snaží dostat zločiny Třetí říše před soud. Zatím však bez úspěchu, neboť Německo je pevně odhodláno potlačovat svou neblahou minulost. Kvůli nedůvěře v německý soudní systém se Fritz Bauer rozhodne kontaktovat izraelskou tajnou službu Mossad, čímž se dopustí vlastizrady. Bauer ale neusiluje o pomstu za holokaust – jde mu především o budoucnost Německa. (Cinemax)
(více)Videa (3)
Recenze (28)
Nemecké dejiny minulého storočia sú také pohnuté, že ani jedno pátranie po Adolfovi Eichmanovi nie je možné jednoducho podať jedným filmom. Zostal mi hlavne pocit, aké by to bolo, keby existovalo viac takýchto snaživých prokurátorov aj v dnešných časoch, ktorí by vedeli veci dotiahnuť do konca. Film ma ale veľmi neuchvátil, to rozprávanie príbehu bolo dosť kostrbaté, niekedy až nezrozumiteľné, a ako sa tam objavovala homo zápletka, to ma miatlo ešte viac. ()
Po Tiche revoluci v kratke dobe druhy film Larse Kraumeho, ktery jsem videl. Celkem zajimave, ze se oba filmy odehravaji temer ve stejne dobe. Opet velmi zajimavy namet, zpracovanim a z divackeho hlediska mi vsak prijde prvne jmenovany film o kus lepsi. Kazdopadne mam pocit, ze Kraumeho ma smysl sledovat... ()
Role Fritze Bauera je v Eichmannově případě značně nedoceněná, takže jsem rád, že se to Němci snaží napravit, ale výsledek je přeci jenom trochu rozpačitý. Nejde ani tak o celkové vyznění, ale spíš o filmařskou stránku. Na mě to bylo zkrátka moc suchopárné, zbytečně ukecané a homosexuální vsuvka mi přišla vyloženě navíc. Naopak se mi líbil Burghart Klaußner v hlavní roli, který si umanutého a protivného prokurátora střihl vyloženě s chutí a oceňuji i nastínění doby, kdy se Německo snažilo zapomenout, ačkoliv tady se dalo přitlačit na pilu. Hodnotím na 60%, ale jednu hvězdu navíc si Bauer zaslouží. ()
Fritz Bauer byl vcelku vtěrka. Já vím, že to myslel dobře a měl chuť se pomstít zrůdám tehdejšího Německa. Ale tak nějak se vtíral do práce Mossadu a úplně nepochopil, že život se netočí jen kolem Fritze, ale především kolem všech nejen v jeho okolí. Film by to tak mohl být zajímavý, kdyby ale příběh Fritze nepůsobil, jak kdyby tu Fritz byl vlastně tak trošku navíc. Daleko zajímavější jsou totiž filmy, které ztělesňují Adolfa Eichmanna se všemi jeho myšlenkovými pochody. V porovnání s tímto působí příběh Fritze Bauera dost nezajímavě. ()
Klaussnerovo velkolepe predstaveni, kterym zdramatizoval historicky prispevek Fritze Bauera. Film pomalu plyne a naladu mu dodava vyborna kinematografie. Jsou videt i soudobe politicke nazory. V americkych zpravodajskych sluzbach bylo opravdu hodne byvalych nacistu, protoze americka mentalita je fasismu podobna. Misto Adolfa Hitlera vyzaduje viru ve Svaty Dolar. ()
Galerie (21)
Zajímavosti (3)
- Film podsouvá divákovi také možnou homosexuální orientaci Fritze Bauera (Burghart Klaußner). K té se Bauer nemůže přiznat, protože paragraf 175 německého trestního zákoníku až do roku 1994 kriminalizoval sexuální jednání mezi muži. Z tohoto vnitřního konfliktu čerpá film své emoční napětí – a zároveň zpochybňuje svou historickou věrohodnost. (Posheidon)
- Při vyšetřování narážel Fritz Bauer (Burghart Klaußner) na rozhořčený odpor z vlastních řad, protože většina právníků tehdejší doby působila už za nacistického režimu a obávala se o svou dobrou pověst. Výrok Fritze Bauera „Když opouštím svou kancelář, vstupuji na nepřátelské cizí území“, použitý ve filmu, je autentický a není pouhým výplodem fantazie scenáristy. (Posheidon)
- Postava mladého nadějného prokurátora Karla Angermanna (Ronald Zehrfeld), ke které Fritz Bauer (Burghart Klaußner) chová náklonost, je ve skutečnosti jen fiktivní postavou vytvořenou za účelem dramatizace filmu. (Posheidon)
Reklama