Režie:
Ivan ZachariášScénář:
Ondřej GabrielKamera:
Jan VelickýHudba:
Petr MalásekHrají:
Táňa Pauhofová, Martin Myšička, Jan Vlasák, Martin Hofmann, Lenka Vlasáková, Petr Lněnička, Hattie Morahan, David Nykl, Kristýna Ryška, Attila Mokos (více)VOD (1)
Epizody(6)
Obsahy(1)
Rok 1989. Marie je profesionální houslistka, která před 12 lety se svým mužem, pronásledovaným disidentem Viktorem, uprchla z totalitního Československa do Británie. Teď se ale vítr začíná pomalu obracet a ve vzduchu visí změna. Marie by toho ráda využila a po letech konečně navštívila svou rodinu. Jenže brzy po návratu do Prahy se ukazuje, že to byla osudová chyba. Viktor za dramatických okolností zmizí a není jisté, zda je vůbec naživu. Marie chce za každou cenu zjistit, co se s ním stalo. Co když však není na pravdu připravena? Ukazuje se totiž, že Viktora nehledá jen ona, ale i tajné služby několika států. A čas utíká čím dál rychleji, protože pád železné opony se blíží... (HBO Europe)
(více)Videa (3)
Recenze (288)
Moc hezky zašmodrchané klubíčko. Byla jsem strašně zvědavá, jak se to celé rozplete. Seriál je temný, depresivní, pekelně mrazivý a stejně tak působivý. Ta oprýskaná Praha byla až děsivá a Smícháč vypadá taky děsně. Shlédla jsem celý seriál díky HBO GO. Nevydžela bych čekat celý týden na další díl. Asi bych se zbláznila. Velké překvapení. Seriál roku. Malinko mi vadila ta vyšperkovaná a naleštěná auta. Venku hnusně, že by psa nevyhnal a auto zářilo novotou. To už bije do očí. ()
Říká se, že ďábel je ukrytý v detailu, ale tady by jste ho hledali jen těžko. Vedle ošuntělých lokací, kterých je Praha bohužel i bohudík plná, si Zachariáš dal práci s takovými titěrnostmi, jako je lampa pouličního osvětlení nebo květináč. Polistopadové generaci to možná tolik neřekne, ale pamětníci to jistě ocení. Dobovou atmosféru pak podtrhuje fízlující kamera, která je pro námět jako dělaná. O samotném ději se příliš rozepisovat nebudu, protože bez spoilerů by to šlo těžko, nicméně jedná se o výtečně promyšlenou špiónštinu, která se může směle rovnat kdejaké zahraniční produkci a jako přidanou hodnotu vidím reflexi dnešní doby. Výhradu mám vlastně jen jedinou a to Táňu Pauhofovou. Tedy ne že by zahrála špatně. Stejně jako všichni ostatní byla výborná, ale její postava toho nesla na hrbu příliš, což občas působilo krkolomně. O to je větší škoda, že režie víc nevyužila Martina Hoffmana, který se přímo nabízel. Ale ani to mi celkově výborný dojem nezkazilo a jsem zvědav, s čím se Zachariáš vytasí příště. 85% ()
Audiovizuálně nesmírně silné, osobité a v české tvorbě rozhodně vymykající se průměru. Už se mi dlouho u audiovizuálního díla nestalo, abych si užíval všechny ty rušivé zvuky, které vydává okolí. Bez vědomí diváka dokonale obklopuje trojrozměrným zvukem, a to je něco co mám rád. Ivan Zachariáš dokázal vytvořit seriál, který rozhodně vtahuje diváka na přelom 80. a 90. let a pamětníci si určitě užijí spoustu různých detailů. Přesto je však nutné si uvědomit, že Bez vědomí není rekonstrukcí, ale fiktivním seriálem, který v rámci děje občas prostě přichází s prvky, které by se v dané době třeba nestaly. Až na tu trapnou epizodu s Ralskem to naštěstí není problém. Nicméně ona akční návštěva vojenského prostoru je něco nad čím zůstává rozum stát. ()
Tak tento počin HBO k 30. výročí sametové revoluce je fakt docela "hustej".... Velmi temný seriál z doby, kdy "oni se ještě bojí nás, my se už bojíme jich". Je to sice celé jen špionážní fikce, a místy je to dějové přece jen až moc překombinované (viz třeba naivní "výlet" Skalové do ruského vojenského prostoru Ralsko), ale skoro bych se nedivil, kdyby třeba jen špetka z toho byla pravdivá... Musím velmi ocenit výbornou scénografii a hudbu Petra Maláska, které seriálu dodávají na temné dobové atmosféře. Po filmové stránce též zajímavé s řadou pomalých záběrů. Ač si kladu otázku, zda tu někdy nešlo především o to natáhnout čas, aby to vyšlo na ten šestidílný seriál. Po druhém shlédnutí tak musím o jednu hvězdičku přeci jen ubrat. I když třeba postava plukovníka Vlacha je napsána moc dobře (a hlavně nečernobíle) a Jan Vlasák ji ztvárnil opravdu skvěle. ()
Seriál sem viděl za jeden den, a byl sem značně uondán.Noirovej vizuál 70. a 80. let byl prima, stejně jako obsazení.Teda kromě toho kgb prasete, který mělo přizvuk jak náš velkej Andrejko.Příběh se ovšem linul velmi pomalu , stejně jak u většiny seriálů.To co sem teď za poslední dobu viděl, tak se v rolích komoušů estébáků točilo spousty stejnejch herců.50%. ()
Galerie (44)
Zajímavosti (24)
- Ve scéně, kdy Marie (Táňa Pauhofová) vstupuje na nástupiště a jde do vlaku, je v pozadí záběru jasně rozpoznatelný vlak Českých drah v korporátních barvách (Najbrt), který firma používá od roku 2009, zatímco děj filmu se odehrává daleko dříve. (tommahol)
- Vlajka na britské ambasádě je vyvěšena vzhůru nohama. Šikmý červený pruh, pozůstatek staré irské vlajky, by měl v levé horní části přiléhat k žerdi. (L_O_U_S)
- Ve chvíli, kdy se hlavní hrdinka pohybuje po vlakovém nádraží, zde zaznívá všem dobře známé hlášení vlaků namluvené Václavem Knopem (systém HIS), zaváděné však na našich stanicích až v 90. letech 20. století. Navíc zde zazní chybně název stanice Pardubice-Rosice nad Labem. Ta byla takto pojmenována až v roce 2001. Předtím se jmenovala pouze Rosice nad Labem. (kiv)
Reklama