Režie:
Peter BebjakKamera:
Martin ŽiaranHudba:
Mario SchneiderHrají:
Noël Czuczor, Peter Ondrejička, Florian Panzner, Jan Nedbal, Wojciech Mecwaldowski, Jacek Beler, Michal Režný, Christoph Bach, Lars Rudolph (více)Obsahy(1)
Druhá světová válka, 7. duben 1944. Pro tisíce vězňů z celé Evropy ve špinavých barácích a s jídlem na příděl den jako kterýkoliv jiný. Zatímco ostatní chtějí jen přežít, skupinka vězňů připravuje útěk. Když se spoluvězni shromažďují na večerní přepočítávaní, jsou už šestadvacetiletý Fredy a o šest let mladší Valér ukryti v jámě pod hromadou trámů. Nevyzrazení potřebují vydržet tři dny. Tak dlouho Němci hledají ty, kteří se pokusí o útěk z koncentračního tábora v Osvětimi. Když zvuk sirén ohlásí konec hledání, dva vyhladovělé a zmrzlé mladíky čeká sto kilometrů přes hory a nepřátelské hlídky na cestě do rodné země, na území Československa. Pokud to zvládnou, sepíšou zprávu o osvětimském pekle. Ten nejtěžší okamžik je však teprve čeká – přesvědčit svět, aby uvěřil. Film zachycuje skutečný hrdinský čin a jeden z nejvýraznějších zápisů československých občanů do světové historie vedoucí k záchraně desetitisíců lidských životů. (Falcon)
(více)Videa (1)
Recenze (153)
[SPOILERY] K novému filmu Petera Bebjaka som sa dostal, takpovediac, ako slepý k husliam. Film bol mojou poslednou zastávkou toho, čo si pozrieť v kine predtým, než Covid zase zatvorí všetky kinosály. Nakoniec po všetkých ostatných filmoch som zasadol aj na premietanie domáceho počinu. Už zo začiatku musím uznať, že sa pán Bebjak týmto filmom riadne prekonal. Či už sa jedná o skvelú kameru, dobré herecké výkony, prostredie alebo predanie strachu a hrôzy divákovi cez strieborné plátno, vo všetkom tento projekt exceluje. Vo všeobecnosti tu nemám, čo extra rozoberať. Jedná sa o film s jasným začiatkom a koncom. Vrba a Wetzler utekajú z Osvienčimu, aby po príchode na Slovensko spísali správu, ktorou chcú upozorniť okolie na hrozby koncentračných táborov. V momente úteku film začína a v momente spísania Správy aj film končí. Mierne ma mrzí, že film nemá nejakú dohru. Ihneď ako skončí hlavné poslanie hrdinov naskočia titulky, napíšu sa nejaké doplnkové informácie, a film končí s otvorený koncom. Overall ak to mám nejako zhrnúť, po produkčnej stránke sa jedná o asi aj najlepší počin, ktorý Peter Bebjak zatiaľ natočil, no stále to nie je, podľa mňa, jeho najkvalitnejší film. Snímke kazí povesť fakt, že jej scenár až moc jednoduchý a prostoduchý na tému, ktorú sa snaží zmapovať. I tak si myslím, že sa jedná o veľmi podarený počin, ktorý si zaslúži vašu pozornosť a ak máte radi vojnové filmy, môžem vám aj tento slovenský počin srdečne odporučiť. Len vás ešte musím upozorniť, že sa vo filme ukáže zopár nepríjemných jumpscarov. Netuším, prečo tam sú, no nachádza sa ich tu nemalá plejáda... ()
Z tohto rozsiahlo promovaného filmu som veľmi sklamaný. Veľmi preceňovaný, ako aj samotný režisér, ktorý týmto počinom neurobil vôbec žiadnu dieru do sveta. Vo výsledku je toto spracovanie na úrovni videí s kradnutím triednej knihy. Neuveriteľné nudné scény, nezáživné, žiadne napätie, dej, scenár. Otravný nemecký dôstojník, ktorý takmer celý film prekričal mal viac priestoru, než samotní hrdinovia. Postavám som nevenoval ani jedinú myšlienku súcitu, nič to vo mne nevyvolalo, žiadnu emóciu. Nevidím v tom žiaden potenciál, nič veľkolepé, iba obyčajná tv produkcia typu Rodinné prípady. Tento počin sa ani zďaleka nevyrovná oscarovému Pianistovi, ktorý bol natočený pred 20mi rokmi. ()
Filmařsky se to těžce hodnotí. V rámci filmařiny to totiž taková podívaná není. Je to těžký, chaotický, ale asi bych neřekl nudný jako hodně lidi předhazují. Tady asi opět narážíme na to, že režisér, jak je jeho zvykem, chtěl zpropagovat nějaký historický a hlavně hrdinský příběh. Na řemeslo se asi tolik nehledělo. Což mi osobně ani tolik nevadí. Hlavně film dokáže i mě docela znechutit, což se často neděje, jen je škoda, že scéna je naprosto random a nezapadá vůbec do konceptu příběhu. Viz lidé v lese s koněm. Co říci? Hodnocení je škoda. Ale vlastně je v rámci filmařiny pochopitelné. Ale lidé budou kritizovat zrovna to, co z objektivity nedává smysl. ()
Film Zpráva je pro mne velkým zklamáním. Podle traileru jsem čekal o dost víc, něco jako film Colette, z kterého jsem byl nadšen. Film Zpráva nemá skoro žádné napětí. Nikdo z herců nezískal mé sympatie. Herecké výkony jsou spíš podprůměrné. I jak to celé dopadne mi bylo vlastně jedno. Místy i špatná kamera, která se pro tento žánr vůbec nehodila. Závěrečné titulky jsou docela trapné. Režisér Bebjak opět nezvládl dobré téma, stejně jako u filmu Trhlina. Škoda. ()
| Samuel Goldwyn Films | Bolo to veľmi dobré, ale mohlo byť oveľa lepšie. Kamera jak od Deakinsa, len ja som chcel vedieť aj niečo o ústrednej dvojici. A chápem Bebjaka, že si ide show, don't tell štýl, neberiem mu to a sčasti mu to aj vychádza, len keď sa tí dvaja už dostanú von, no necítil som tú eufóriu. Možno to tak má byť, čo ja viem, ale potom pre mňa bohužiaľ film ostáva "iba" nádherne natočený film, o ktorom vlastne neviem nič. Zato cením, že Bebjak točí takéto filmy. Pri jeho ďalšom kúsku určite nebudem chýbať a verím, že raz trafí do čierneho. Lebo na to zjavne určite má, tu sa mu to ešte žiaľ nepodarilo. Ale je fakt blízko. Viac TU. | Hodnotenie: 6/10 | ()
Galerie (32)
Zajímavosti (13)
- Noel Czuczor v rámci prípravy na rolu Alfréda Wetzlera schudol 18 kilogramov. Docielil to prísnou diétou a cvičením. O samotnej príprave na film v rozhovore s The L.A. TIMES sa vyjadril takto: "Fyzická príprava nebola jednoduchá, ani príjemná, ale kombináciou disciplíny a odhodlanosti bola dosiahnuteľná. Omnoho ťažšie bolo nájsť pravdu v tom, čo som nikdy nezažil a uveriteľne stvárniť pohnútky človeka, ktorému, ako jednému z miliónov ďalších, vzali všetko čo mal a poznal, a ktorý sa napriek tomu rozhodol nevzdať a bojovať. To bola tá najväčšia výzva." (darkphoenix)
- Snímek se kromě Slovenska a Česka promítal například v USA, Velké Británii, Francii, Německu nebo Japonsku. (ČSFD)
- Budova, v ktorej podľa historických zápisov Alfréd Wetzler a Rudolf Vrba pomohli spísať správu o činnosti koncentračného tábora v Osvienčime, sa nachádza stále na tom istom mieste ako v roku 1944, a to na Hollého ulici v meste Žilina, SR. Podľa aktuálnych údajov, tam sídli aj naďalej Židovská náboženská obec. (funesfilm)
Reklama