Star Trek: Hluboký vesmír devět

(seriál)
  • Česko Star Trek: Stanice Deep Space Nine (více)
USA, (1993–1999)

Hrají:

Avery Brooks, René Auberjonois, Alexander Siddig, Colm Meaney, Armin Shimerman, Nana Visitor, Terry Farrell, Cirroc Lofton, Michael Dorn, Nicole de Boer (více)
(další profese)

Série(7) / Epizody(173)

Star Trek: Hluboký vesmír devět, čtvrtý seriál z legendárního startrekovského univerza Gena Roddenberryho, je zasazen do poloviny 24. století, odkud přináší dobrodružství týmu důstojníků Spojené federace planet, jimž byla svěřena hvězdná stanice, vytvářející obranný val v blízkosti první stabilní červí díry vedoucí do tajemného kvadrantu Gama. Úkolem posádky Hlubokého vesmíru devět není nic menšího než chránit a zkoumat vesmír a vydávat se na místa, která ještě nikdo z Federace nikdy nenavštívil... (oficiální text distributora)

pepa3rd

Možná je to tím, že ST byl pro mě vždy spojen s pojmem Enterprise a Picardem, ale vzhledem k tomu, že jsem tuto změnu byl ochotný všemi deseti akceptovat u Voyageru i Enterprise, bude problém asi někde jinde. Příliš statický a jednotvárný děj, odehrávající se na stanici v hlubokém vesmíru, která nemá šanci pohnout se z místa a musí si tak vystačit jen s tím co se odehrává kolem ní. Možná je to i tím, že jsem nikdy tento seriál neviděl jako kontinuum až do konce (u nás se celý nevysílal). Ovšem vzhledem k tomu, co jsem slyšel o kvalitě posledních sérií, nevylučuji, že mu dám někdy pzději druhou šanci. 60 % ()

KM Phoenix

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Nebýt sérií kde probíhá válka s Dominionem, tak by hodnocení bylo ještě slabší. Stejně tak bych hodnocení snížil ještě víc nebýt Ferengiů, kteří tady hrají zajímavou vedlejší (a zábavnou roli). Příšerná je postava Jakea, stejně jako samotného kapitána Siska (tedy aspoň v těch prvních sérií). Naopak potěší postava Gul Dukata, který je poměrně mnohovrstvý a zajímavý záporák. Celkově o hodně slabší než třeba Babylon 5 (i když ten má také své nedostatky). (5.10.2013) No tak po opětovném zhlédnutí musím podotknout, že jsem byl předtím hodně shovívavý. Gul Dukat byl skvělá postava, kterou ke konci totálně zničili. Ferengie také na konci úplně odstřelili a válka s Dominionem by byla zajímavá, kdyby se jí aspoň trochu víc věnovali. Celkově to bylo dost zoufalé i když se našlo i pár dílů, které byly hodně dobré a to i ve srovnání s ostatními ST. (09.02.2021) ()

Simgal

Asi nejslabší Star Trek seriál, pokud nepočítám původní TOS, na které se bohužel obrosky podepsal zub času. Podle mě by měl správný Star Trek být o putování vesmírné lodi, objevování nových míst a mimozemských ras. To v DS9 bohužel není. Stanice je na jednom místě, většina ras jsou už dříve objevené a postavy mi taky nepřirostly k srdci jako u jiných sérií. Převládá názor, že DS9 se pořádně rozjede až začátkem války s Dominionem, ale k čemu je to dobré, když k této fázi dospějete až po 5. celých sezónách. ()

Honzíno

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Mé prvotní hodnocení v podobě tří hvězd vycházelo pouze z pár dílů viděných v tv s českým dabingem. Avšak moje srdce trekkieho mi nedalo a sehnal jsem si kompletních sedm řad v originále. Momentálně sjíždím pátou a už někdy během třetí jsem své hodnocení o hvězdu zvednul. Pomalu a jistě si mě nachází i DS9 a já k němu získávám další vyjímečný vztah. Speciálně od čtvrté sezóny nabírá seriál vyšší obrátky. Jednotlivé epizody jsou dost často (nutno dodat se zvyšující se frekvencí) velmi filozofické s poměrně vícevrstvým poselstvím. Spousta vykreslených postav, lidských propletenců, vztahů získává na hodnotě až s přibývajícím počtem epizod, vydatně. Další unikátní Star Trek je třeba sledovat velice pozorně a tak nějak tuším, že ve své době DS9 předběhl svou dobu a zůstal nepochopen - i já jsem se do této kategorie prve zařadil. Uvidím, zda i u tohoto ST počinu se dostanu ve finále na 5*... toť jediná a příjemná neznámá.:) Charakteristika: Sci-fi dobrodrůžo pro náročnějšího geeka se sklonem k dlouhodobým vztahům._Trekkie velikosti mého srdce nemůže jinak po dokoukání než zvednout na 5*. ()

gudaulin

Řekl bych, že Hluboký vesmír 9 není zdaleka tak špatný, jak se traduje, jen má ten problém, že se pokusil rozbít klasické schéma vyprávění a přijít v rámci trekistického vesmíru s něčím novým. Jenže fanoušek seriálu je tvor nadmíru konzervativní a nemá rád experimenty. Popravdě řečeno, spolu se Star Trek: Nová generace je to má nejoblíbenější trekistická série, která má tu smůlu, že ty nejlepší epizody u nás nikdy nebyly odvysílány. Celkový dojem: 70 %. ()

• Jediný herec, který se objevil ve všech epizodách seriálu, byl Avery Brooks, představitel Siska. (mirliflore)
  • V seriálu se používají celkem 4 měny, a to federační credity, bajoranské lity, cardassijské leky a ferengské latinum. (slatkac)