Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kriminalita v Sao Paulu je velmi vysoká, velký podíl na ní mají hlavně nezletilci, na které jsou zákony krátké. Jedním z řešení jsou nápravná zařízení. V jednom takovém se setkáme s mladičkým Pixotem a příběh začíná. On a další mladíci jsou vtaženi do nespravedlností zařízení. Jsou svědky vražd, korupce a lží. Za nedlouho je útěk nevyhnutený. Chuť svobody ale brzy zhořkne. Následuje sled krádeží, pouliční toulání a život bez cíle. Zdá se, že všichni uprchlíci přece jen najdou směr v prodeji drog. Svět Sao Paula je ale prohnilý a ani prodej drog není hračka. Ze čtyřčlenné skupinky zbyde už jen Pixote, Dito a transvestita Lilica. Jejich další "druh obživy" bude opět jen krok k horšímu. (venus)

(více)

Recenze (13)

Martin741 

všechny recenze uživatele

Funguje to na mna ako z toho pohladu ze kriminalita je v brazilskych velkomestach /Rio de Janeiro, Sao Pulo, Belo Horizonte/ nesutocne vysoka. No maju ju na svedomi chudobne deti, tam je potom problem s trestnou zodpovednostou maloletych a s tym, ze kradnu preto, ze nemaju pracu a slusnu obzivu : 70 % ()

YURAyura 

všechny recenze uživatele

10/10 Jako volné pokračování Bunuelových Zapomenutých vypadá tato adaptace románu Dětství mrtvých Josého Louzeiroa. Film na pomezí dokumentu a fikce vytáhli hlavně mladí delikventi „hrající“ téměř sama sebe – bezprizorní adolescenti potýkající se s nepřízní osudu jsou nuceni adaptovat krutý svět dospělých, aby dosáhli alespoň vlastní zletilosti. V první části vidíme skupinu kolem desetiletého Pixota v pasťáku při přípravách do života na ulici, kde mládežnický gang v druhé polovině všechny nabyté zkušenosti bohatě zúročí v podobě práce dospělých jak ji znají nejlíp– krádeže, loupení, přepadání, prodej drog, kuplířství na ulicich Sao Paula a Ria . Na rozdíl od vykalkulovaně namistrovaného Města bohů je tento film nezaslouženě zapomenutý - vecne zive tema ()

Reklama

jondzavid 

všechny recenze uživatele

3 1/2 Ďalší z portrétov ghetto mládeže, tentokrát o čosi staršieho dáta. Film je to zaujímavý, ale zišlo by sa mu prestrihnúť o zopár hluchých miest. Núka sa porovnanie s Mestom Bohov - u mňa je Mesto pôsobivejšie nakrútené, ale Pixote na mňa pôsobí realistickejšie. A realistickosť filmu podčiarkuje ešte aj to, že predstaviteľ Pixota bol 5 rokov po nakrúcaní zabitý na ulici pri strete s políciou. ()

ambron 

všechny recenze uživatele

Pixote - príbeh mladého chlapca, opustený svojimi rodičmi, ktorý najskôr okúsi väzenie v polepšovni pre mladistvých a potom drsný život v brazílskych uliciach. Hector Babenco prostredníctvom tohto príbehu zobrazuje jednu z najvážnejších tém Brazílie: chudobu a spolu s ňou prostitúciu, násilie a kriminalitu. Bezútešný film, pri ktorom si človek vydýchne, aké šťastie má, kde a ako žije. Realistickému obrazu dopomáha aj obsadenie nehercov, ktorých výkony sú vskutku pozoruhodné. Vyniká však Fernando Ramos da Silvu, výraz Pixoteho v jeho podaní sa s ubiehajúcimi minútami, ako sa menil jeho život, stával ťaží a starší . Pre mňa drsnejšie ako tematicky podobné Mesto bohov. ()

StaryMech 

všechny recenze uživatele

Ne vše v tomto sympatickém a záslužném dílku přesvědčuje, dokumentaristickému rázu se tu a tam vzpírá až příliš zjevný tvůrčí záměr. Kritici právem zavzpomínali na neorealismus, Buňuelovy "Zapomenuté" a Truffautovo "Nikdo mě nemá rád" : vybraná společnost. V závěru Babenco cituje gesto ze Steinbeckových "Hroznů hněvu", aby je vzápětí zrušil a navázal na ně (ironicky) ikonickým pohledem na Tuláka mizejícího v dál. Co je za obzorem, si lze domyslet. Sám představitel titulního hrdiny prý o pět (jinde se uvádí sedm) let později nepřežil přestřelku s policií. ()

Zajímavosti (1)

  • Fernando Ramos da Silva (představitel Pixota) žil ve slumu Sao Paula, kde byl zabit ve svých 19 letech při jednom z častých pouličních nepokojů. (venus)

Reklama

Reklama