Epizody(26)
-
Můj zesnulý přítel a společník (E01)
-
To je sladký pokojíček (E02)
-
Pro dívku, která má vše (E03)
-
Sentimentální cesta (E04)
-
Obětní beránek se vždycky najde (E05)
-
Milovníci ptactva (E06)
-
Falešný úsměv (E07)
-
Kalnější než voda (E08)
-
Potíže se ženami (E09)
-
Kdo kdy slyšel, aby duch umíral? (E10)
-
Čtenář myšlenek (E11)
-
Samá práce, žádné peníze (E12)
-
Noční trezor (E13)
-
Nikdy nevěřte duchovi (E14)
-
Peníze ke spálení (E15)
-
Muž odnikud (E16)
-
Vendeta za mrtvého muže (E17)
-
Od kdy už nemáš vidění? (E18)
-
Návštěva v archivu (E19)
-
Poznáváte toho muže? (E20)
-
Strašidelný dům (E21)
-
Těžký případ (E22)
-
Duch, jenž zachránil Monte Carlo (E23)
-
Ani vražda už není, co bývala (E24)
-
Někdo prostě chodil po mém hrobě (E25)
-
Co vyprávěl duch (E26)
Obsahy(2)
Tato dvojice detektivů je poněkud zvláštní… Jeden z nich je totiž duch... Jsou dva, jak se na správné detektivy patří, a vlastní kdesi v Londýně soukromou detektivní kancelář. Tedy lépe řečeno, byli dva. Až do oné autonehody, při níž přišel – jak pozůstalí detektiv Jeff Randall (M. Pratt) a sekretářka Jeanie Hopkirková (A. Andreová) věří „nešťastnou náhodou“ – Marty Hopkirk (K. Cope) o život. Když Jeff truchlí nad ztrátou přítele a společníka, náhle se ozve telefon, v němž slyší Martyho hlas. To ještě netuší, že se z něj stal duch, co mu bude od této chvíle neustále na blízku, a to i často proti Jeffově vůli. S nově nabytými schopnostmi mu bude pomáhat řešit případy, na které by za normálních okolností byli oba krátcí. A bude se snažit udržet kancelář nad vodou, aby Jeff s Jeannie mohli žít aspoň trochu důstojně. Nejdříve ze všeho se ale chystá staronový Jeffův parťák vyřešit případ vlastní vraždy – nikoliv nehody, jak se každý domnívá. (Česká televize)
(více)Recenze (106)
Po více než patnacti letech musím konstatovat, že u mě tento seriál opravdu "vyvanul." Nejzávažnějším zjištěním je, že představitel Randalla je podobný Humphreymu Bogartovi a Hopkirk zase Charlesovi Grodinovi :-D Příjemná záležitost, leč často opravdu jednoduchá, až vás napadá, že Jeff by bez toho chlápka v bílém sám snad nic nevyřešil. Humor je podáván po malých dávkách, řekl bych, až moc opatrně. Spraví se to přibližně až v půlce dílů, což je poměrně pozdě. Aspoň, že ta Anette Andre je sexy, jako celá šedesátá léta, i když postava Jeannie má poněkud "trpnou" úlohu. 70%. ()
Pamatuju, jak to přišlo do TV těsně po revoluci, byl to pro malé dítě úplný přízrak jako samotný Hopkirk. Moc mi toho v paměti neutkvělo, jen hudba s dlaní, Hopkirk s doutníkem a tomíkem a psychiatr ovládaný Hopkirkem. Až po více než dvaceti letech jsem se dotal k originálu. Častečně je to teda blbost, ale s tou britskou nadsázkou to funguje skvěle, některé epizody jsou opravdu velmi originální až geniální. A k tomu nenapodobitelná britská atmosféra, kterou už ani dnes v UK nenajdete, starší herci s akcentem který už dnes neuslyšíte. Zajímavostí je, že v britské televizi byly epizody odvysílané v úplně jiném pořadí než natočené (to odpovídá řazení na ČSFD) a nejlepší epizody jsou ty natočené později, ale odvysílané na začátku. Druhou zajímavostí je, kolik krásných angličanek do toho seriálu dostali a to nejen Džíny. ()
Nyní již archaicky působící a v řadě ohledů překonané, nicméně noblesu si uchovávající dílko, které ve své době představovalo naprostou špičku žánru na pomezí krimi a její zlehčující parodie. Vlastně mé prvé setkání s božím anglickým humorem. Remake tohoto malého šperku je pravděpodobně vůbec nejhorší remake čehokoli (...jo, trocha nadsázky...), vyvarujte se záměny! ()
V dobách raného mládí jsem byl tímhle dílem fascinován a uchvácen. Bolševik ho sice koupil a pustil (dokonce dvakrát, byť ne všechny díly a navíc černobíle - barevná verze na DVD byla překvapující), ale pak se po něm slehla zem a domácí obrazovku zahltila veledíla (mnohými dodnes tak horoucně milovaná) od Majora Zemana až po Nemocnici na kraji města. Po roce 89 se tenhle Randall a Hopkirk objevili zase na na Primě a já s obavami očekával, jak se mi to bude líbit po těch letech. A líbilo! Stejně jako filmy ještě starší to má půvab, vtip, lehkost a také pravidla hry (což moderní seriály - zejména remaky postrádají) a jistou logiku, danou námětem i charakterem postav. Navíc se z toho stalo skutečně stylové retro - kdybych měl někomu předvést, jak vypadal svět v přelomu 70. a 80. let (oblečení, auty, ulice, hospody, ale i předměty denní potřeby), pustil bych mu pár dílů tohoto seriálu. Chápu, že ten, kdo tenhle seriál viděl až v současné době tak nadšený nebude, ale možná bude více těch, kteří mu na chuť přijdou, než těch, kteří nad ním mávnou rukou. No a na závěr nemohou než konstatovat, že jeho remake ze samého konce tisíciletí je právě tím nejlepším oceněním toho původního - originálu. Jedná se totiž podle mého názoru o snad nejhorší anglický seriál, na který jsem kdy koukal ( a nedokoukal). A to, že v seriálu ze sedmdesátých let jsou triky leckdy ne zcela dotažené a Hopkirk má stín nebo se pod ním prohne sedačka, když se posadí, nehraje vůbec, ale vůbec roli. No a ještě nezbývá dodat, že Anette Andre pro mně patří dodnes k tomu nejhezčímu, co se na plátně nebo na obrazovce v sedmdesátých letech objevilo. ()
Když jsem to viděla jako dítě, byla jsem u vytržení. Po letech už mi tak úžasný nepřipadal, ale s ohledem na dobu vzniku díla, nespornou řemeslnou kvalitu, smyslupný scénář a laskavý humor musím říci pořád dost dobré. Jsem zvědavá na novou verzi, zda se ze ctí vyrovná s tak vysoko nastavenou laťkou. Za mne 80%. ()
Galerie (165)
Photo © Incorporated Television Company (ITC)
Zajímavosti (32)
- Duch Hopkirk (Kenneth Cope) v 5. minutě žvýká žvýkačku. V dalším záběru už ji však nemá. (sator)
- Spiklenci jezdí ve voze Bentley kabriolet z roku 1935. (sator)
- Jeff Randall (Mike Pratt) má svém bytě kytaru, ale v žádném díle na ní nehraje, je ale známo, že byl zdatným kytaristou a hudebníkem. Jeho syn Guy Pratt zdědil talent na kytaru po otci a hudbou se živil. (sator)
Reklama