Reklama

Reklama

Obsahy(1)

I psychologické drama se umí umět napsat a natočit, nepomůže jen vyhrocená situace, jakou je rodinu ztráta jediného syna - zabil se při havárii na motorce. Jeho rodiče však vůbec neznají dívku, která přežila, nyní ošetřována v místní nemocnici. Zejména čestný a zásadový otec, představený jako vzorný pracovník a odpovědný funkcionář, se nedokáže smířit s její povrchností a ledabylostí, s pochybnými životními hodnotami... Výsledkem je těžkopádné ponaučení, které přesvědčuje, že jedině komunistická morálka dokáže spasit člověka. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (18)

Rodriguez 

všechny recenze uživatele

Průměrné psychologické drama, kdy rodiče přijdou o jediného syna, když se jim zabije na motorce. Jeho zdánlivá přítelkyně zůstává na jejich popud u nich a najde si práci. Jenže nedůvěřivý otec si stojí za svým, že jim dívka něco zamlčuje. Postupem času ale k sobě najdou cestu a dívka se přizná... 50% ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Typický Balíkův průměr, který se svojí nedůvěryhodnou psychologií postav shodil do podprůměru. Přitom to má slibný náběh na solidní psychologické drama s možnými přesahy k thrilleru, ale snímek se vydá jinou cestou. Nemám problém s tím, že je umírněný (to se ostatně dá v normalizační kinematografii čekat, zvlášť od stranou ceněného tvůrce), ale hlavně s tím, kam posouvá ústřední konflikt. Manželé při silniční nehodě ztratí jediného syna, ale nehodu přežije jeho přítelkyně, o které jim nikdy neřekl. Jelikož sama nemá rodinu, tak ji nechají na čas u sebe. Vše se ale vyvíjí tak, že jí vše bez problémů věří (po delší dobu) a ačkoli je "rebelka", cítí jakousi povinnost ji napravit. To všechno by tam mohlo klidně být, kdyby to tam zapadalo. Jenže Balík tímhle tématem vyloženě vytlačil mrtvého syna a ačkoli o něm sem tam padne slovo, působí to dojmem, jako by se s tím rodiče dost rychle vyrovnali a vlastně to pro ně až takový problém nebyl. Natočené je to zručně, herecky je to taky dobré a určitou atmosféru to vyvolat umí, ale nedokázal jsem představenému věřit a na vině je hlavně nedotažený scénář, který neumí podat určité situace. Přitom psychologické to je, ale podivně špatným směrem. Navíc je to vychcaně skrytá agitka, což by mi bylo jedno, kdyby to fungovalo i bez tohoto čtení. Takhle je tato interpretace jediná, která s viděným dává smysl. Lepší 2* ()

Reklama

Amonasr 

všechny recenze uživatele

Zajímavý námět byl rozmělněn poněkud zkratkovitou vykonstruovaností a z toho vyplývající povrchností a nepřesvědčivostí. Trošku to napravil jen závěr "do ztracena". Ideologická příměs byla puncem doby vzniku filmu, ale nebyla naštěstí pro film nijak podstatná a určující. Ostatně v řadě dnešních snímků je to obdobné, jen s opačným znaménkem. Motivace zalíbit se těm u moci nebo penězovodů je zkrátka všudypřítomná v každé době a jen málokdo se jí dokáže nebo dokonce chce vyhnout, alespoň v malých českých poměrech. ()

Peabody 

všechny recenze uživatele

Klasický Balík, studený, jako angažovaný a nepřesvědčivý. Cena v Budějovicích (a jiných menších  festivalech) se dala vyfasovat na členský průkaz, to nic neznamená. Ano, někteří herci jsou dobří, to pan režisér Balík nekazil (jiní dokázali i to), ale  dostat z toho celkovou uvěřitelnost hodně vykonstruovaného příběhu, to nešlo.  Dabing Kaisera je asi jen páně režisérův kapric, leda by měl hlasové potíže.  Na nudu měl JB skoro patent. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Tak jsem si dal dalšího Balíka navnaděn jeho předchozími filmy ... Bohužel tady i přes vážnost tématu mi to nesedlo. Základní problém byl v tom, že jsem nikomu z ústřední trojice nevěřil tu ztrátu. Všichni se chovali jako by jim umřel kanárek. U Haničince bych to jeho chování snad i bral, přeci jen chlapi smutek projevují různě, ale obě dámy byly celkem v klidu. Nechápu proč Kaisera musel předabovat Preiss. Co mi už ve filmu vůbec nesedlo byla ta ideová linka. Prachař byl přesvědčeným kovaným soudruhem a přiznávám, že v těchto rolích navzdory jeho jinak skvělému herectví z něj jde strach. Haničinec si taky zahrál ve filmu starého poctivého soudruha kádrujícícho dívku co chodila s jeho klukem a scénář by se bez toho klidně obešel. Mohlo to být jen psychologické drama o tom jak rodiče přijdou o dospělého syna. Doba si ale asi žádala své... Dávám tedy za dvě piva na podnose... * * ()

Galerie (1)

Zajímavosti (9)

  • Jana (Eva Píchová) má kinofilmový fotoaparát Altissa Altix V Version 4. Byl vyroben v roce 1956 v bývalé NDR. (sator)
  • Servírka Olina (Bohumila Dolejšová) má doma televizní přijímač Tesla 4156AB Minitesla z let 1975–1977 pro příjem černobílého vysílání. Vyráběl se v barevných variantách červená, bílá, žlutá, oranžová, modrá. (sator)
  • Štěpán (Oldřich Kaiser) má v pokoji japonský kazetový magnetofon Sanyo RD-4300 z let 1972–1978. Nový stál v NSR 980 marek a při přepočtu na koruny to byl tehdy průměrný roční plat občana Československa. (sator)

Reklama

Reklama