Série(5) / Epizody(66)
Obsahy(1)
Když agent topmodelky Madelyn 'Maddie' Hayesové (Cybill Shepher) utekl se všemi jejími penězi do jižní Afriky, nezbylo jí než dům a prodělečná detektivní agentura nazvaná City Angels vedená laxním bohémem Davidem Addisonem (Bruce Willis). Maddie ji přejmenovala na Blue Moon a i přes původní záměr ji rychle prodat, vrhla se na práci soukromého detektiva se zájmem. Agentura Blue Moon se stala tím, co potřebujete, když váš manžel zahýbá, jste ohroženi bláznivým vrahem nebo unesli vašeho milého a šílený zabiják ohrožuje svět. A to vše s Maddienou krásou, Davidovým šarmem, rýmováním sekretářky Agnes DiPesto (Allyce Beasley) a bláznivostí jejího přítele Herberta Quentina Violy (Curtis Armstrong). (monolog)
(více)Recenze (144)
Bruce Willis se v podvědomí fanoušků dostal na světlo s Die Hard (předtím byl zejména divadelním hercem), zatímco Moonlighting - zdá se - spadl hluboko do králičí nory pamětníků podobně jako jeho vlasy. Každopádně dává smysl, proč chtěl radši bavit lidi, než být pamatován jako jeden z mnoha akčních hrdinů. ()
"My spolu nemluvíme? Proč já jsem vždycky poslední, kdo se to dozví?" Pohoďák David a namyšlená Maddie z detektivní agentury Blue Moon předváděli svého času poměrně mizerné vyšetřování a skvěle kočkovací zábavu dle mého gusta. Například nikdy nezapomenu na blbůstky typu Zkrocení zlé ženy v atomovém věku, kterému by se zasmál snad i velký Alžbětinec. Tohle mě kdysi bavilo i v němčině a to německy umím pouze zeptat se na věk, napočítat do fünf a kompletní fotbalovou terminologii. ()
Mladý Bruce Willis v prvních dílech seriálu Moonlighting – takhle si představuju Calvina, když se dostane těsně za pubertu a místo Hobbse mu osud nadělí fantastickou Cybill Shepherdovou, ještě chladnější, než je Calvinova máma, když vaří opičí mozky se špenátem. Minimálně v první sérii (a v první půlce druhé) skvělé syžetové i žánrové žertíky, rozmanité a rozverné přesahy za filmovou realitu k divákům, a v každém dílu nový geniální nápad, jak vtipně posunout a proměnit celek - v rovině příběhové i metafilmové. Radost sledovat. Jakmile se však v druhé půli 2. série z parťáků stanou milenci, napětí prudce klesá, záběr, přesahy a propracované zápletky seriálu z netradiční detektivní kanceláře se rázem zužují na monotónní milostnou problematiku lepší telenovely a úroveň celku strmě klesá - chci věřit, že jen přechodně, ale neměla jsem už po několika plonkových dílech sílu dívat se dál. ()
Dokonalá postmoderná zábava, ktorá na našich obrazovkách zostala totálne nedocenená. No a práve MOONLIGHTNING "objavil" ALEXEJa PYŠKA ako dokonalého dabéra BRUCEa WILLISa. (30.11.2006) --- Séria, ktorá podľa mňa nemá v histórii americkej televízie obdobu. Každá epizóda priniesla gejzír šialených nápadov, gagov, zápletiek a najmä "guľometných" dialógov medzi ústrednou dvojicou. A pokiaľ pilot ešte možno označiť za akú - takú detektívku, v jednotlivých epizódach je prvoradá interakcia medzi šovinisticko - "mačovským" a nespútaným mužským a pokrytecko - emancipačne šarmantným štipľavým ženským elementom. No a z jednotlivých epizód tá úplne najlepšia je ATOMIC SHAKESPEARE. A ešte toto: http://www.youtube.com/watch?v=2ML3Xp1rK-8 (5.9.2008) ()
Po úspěšném vyřešení prvního případu se modelka Maddie Heyesová stává šéfkou detektivní agentury Blue Moon, u které nejde o to, jak velký případ se řeší, ale kolik humoru do něj vloží suchý detektiv David Addison. On je tím tahounem, který táhne nerozhodnou Maddie do situací, jejichž řešení je vždy tak trochu ve hvězdách. I když s přibývajícími díly seriálu zábava mírně stagnuje, tak díky "Willisově šklebu" se k němu vždy rád vracím. ()
Galerie (67)
Photo © American Broadcasting Company (ABC)
Zajímavosti (16)
- Seriál byl vysílán od 3.5. 1985 do 14.5. 1989, celkem bylo natočeno pět sérií o 66 epizodách. (k212)
- Tvůrce seriálu Glenn Gordon Caron si vyzkoušel detektivní žánr už před Měsíčním svitem v seriálu Remington Steele, který pojednával taktéž o dvou detektivech opačného pohlaví. (k212)
- Pevnou součástí seriálu se stalo "překračování nebo ničení čtvrté zdi", v ději se objevují přímé odkazy na tvůrce seriálu a postavy samotné, postavy občas mluví přímo k divákům a komentují probíhající nebo nadcházející děj, někdy se v záběru objeví část štábu apod. (k212)
Reklama