Režie:
Mike NicholsScénář:
J.J. AbramsKamera:
Giuseppe RotunnoHudba:
Hans ZimmerHrají:
Harrison Ford, Annette Bening, Donald Moffat, Bruce Altman, John Leguizamo, Robin Bartlett, James Rebhorn, Bill Nunn, Glen Trotiner, Nancy Marchand (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Když nehoda zanechá právnické eso Henryho Turnera (na Oscara nominovaný Harrison Ford) zcela bez paměti, musí on i jeho žena (na Oscara nominovaná Annette Bening) čelit obrovské výzvě a znovu vybudovat svůj vztah a začít znovu. Společně zjistí, že druhá šance na život může být druhou šancí na lásku. (Magic Box)
Recenze (58)
CITÁT - Když se někomu něco stane, hledáme viníka.......... Henry (Harrison Ford) je právník a advokát. Je přísný, tvrdý, ale dokáže uznat svou chybu. A to je teprve začátek. Jednoho večera si zajde koupit cigarety a .....drama začíná. Vůbec nevím, proč jsem se na tento film díval zrovna mezi Vánocema a Novým rokem. Asi jsem si chtěl připomenout herecké umění Harrisona Forda. CITÁT - Ty chceš sušenky RITZ?.......... I po těch letech je to krásný, i když smutný příběh. CITÁT - Já umím číst......... Ke konci to byl dojáček a určitě nejedno oko zůstalo suché. CITÁT - Nemám rád vejce....a nechci být právníkem......... Škoda, že nebyla dořešena jedna věc, ale to už je jiný příběh. ()
Sentiment, sentiment, sentiment, pouze příležitostně prokládaný horami nudy. Těžko říci jak by film vyzníval, kdyby producenti (dobře jim tak!!!!!!) na poslední chvíli neodmítli hudbu Georgese Deleurea. Každopádně za tento film by se všichni zúčastnění měli spíš stydět, než aby se jím ve svých filmografiích chlubili.. ()
Když se úspěsný právník po vážném úrazu ocitne v situaci, kdy se musí znovu naučit mluvit, číst a chodit, změní to (poměrně pochopitelně) jeho pohled na život. Z perfekcionisty, který býval kritický ke každému, kdo nesplňoval jeho vysoké nároky, se stává muž, který si začíná uvědomovat, že v životě jsou důležitější věci než peníze a image. Film plný zdánlivě nedůležitých, zato kouzelných momentů (převržená sklenice s džusem, obejmutí vrátného), který dokazuje, že Harrison Ford má na víc než jen na hraní cool dobrodruhů. ()
Nevýrazný film, v němž Ford dokázal jediné, a sice že není ani Hoffman (Rain Man), ani De Niro (Čas probuzení). Ve Státech, kde se každý soudí s každým a právník patří k nejnenáviděnějším povoláním, možná ve své době tahle vyprávěnka rezonovala, ale mě při posledním záběru napadla tatáž otázka, co na konci Nicholsova Absolventa: A co jako dělali dál? Paní Turnerová se vrátila ke zvedání telefonů v Harper´s Bazar? Fakt ale je, že vrátit se k Annette Beningové z rehabilitačního střediska bych se na místě titulního hrdiny nezdráhal, naopak, běžel bych jako o závod. ()
Neviem, prečo to má tak slabé hodnotenie. Väčšina amerických filmov je postavená na jednom základnom omyle alebo ak chcete na princípe "amerického sna", že človek môže sám seba len tak zmeniť: že z loosera sa stane hero, že z chudáka boháč, zo škaredého pekný, atď, atď ... Tento film s týmto faktom tiež pracuje, ale s jedným dôležitým prvkom: premena osobnosti sa udeje po strele do hlavy. Takže všetko, čo som tu videl na mňa absolútne fungovalo. ()
Galerie (48)
Photo © Paramount Pictures
Reklama