Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hlavními nositeli významů ve filmech Claire Denis nejsou slova, ale gesta a pohyby. Pohyblivost a proměnlivost jednotlivých gest vede k velmi emotivně působícím obrazům, jejichž význam není nikdy jednoznačný. Film Nénette a Boni přesně tímto mnohoznačným způsobem popisuje znovu nalézaný vztah mezi bratrem a sestrou. Dílo je naplněno jejich vzájemným nedůvěřivým odstrkováním, kroužením kolem sebe na bezpečnou vzdálenost, odzbrojujícím se snažení po opětovném dosažení pocitu bezpečí. Snímek, vyznamenaný několika cenami na MFF v Locarnu, byl původně natáčen na 16mm materiál s použitím objektivů s dlouhou ohniskovou vzdáleností. To umožnilo vytvářet až „hmatově“ naléhavé obrazy, které nás velmi intimně přibližují k tělům postav, povrchu jejich kůže. [Cinepur Choice 2008] (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (2)

wampilenka 

všechny recenze uživatele

Postavy po sobě kloužou, šustí jak látky. Jejich kůže je hebká a poddajná. Řeč těla téměř nahrazuje slova a když chybí partner, zjitří se vnímání a povrch věcí nepříjemně poukazuje na prázdný prostor obklopující člověka. Hmota má mnoho podob příjemných na dotyk, leč je neprostupná. ()

Hortensia 

všechny recenze uživatele

Senzuální, haptický film. Děti. Jaksi to nikam nespěje a v jejich světe je všechno naruby, hlouběji a hlouběji se do toho noří... Ale proč je všechno tak beznadejně bezvýchodné? A k čemu film po kterém zústává tahle pachuť? ()

Reklama

Galerie (36)

Reklama

Reklama