Obsahy(1)
S prvními slunečními paprsky, které probouzí k životu vše kolem, začíná slavný Bambiho příběh. Díky nejmodernějším technologiím Vám jej studio Walt Disney nyní přináší ve vyčištěné a remasterované podobě! V samém srdci lesa žije malý Bambi, který dělá první nesmělé krůčky životem a poznává svět kolem sebe. Společně se svými kamarády, roztomilým zajíčkem Dupíkem a ostýchavým skunkem Kvítkem, pak zažívají velká dobrodružství. Bruslí na "ztuhlé" vodě, dovádí v lese a seznamují se se všemi jeho podivnými obyvateli. Jejich moudrý průvodce Výr, který má královský původ, jim předává své zkušenosti o lásce, ztrátách a životě. Bambi je jedno velké dobrodružství plné humoru, nádherné animace a hudby nominované na Oscara. (oficiální text distributora)
(více)Videa (8)
Recenze (144)
K hodnocení tohodle filmu se dá přistupovat dvěma způsoby: buď s jakýmsi romantickým nadhledem a nostalgií, kdy dáte bez mrknutí oka **** nebo ***** za disneyovskou animaci a kouzelnou atmosféru, nebo stejně kriticky jako ke každému jinému filmu, kde si ihned všimnete absence jakéhokoliv děje, plochosti postav či nedořešenosti vztahů. Já se přikláním spíše k té druhé variantě. ()
Je tu den 5. a sním i Bambi. Animace je opět úžasná ale to netřeba říkat. Ovšem Bambi tak dobře nedopadl. Největší problém celého filmu je tempo které je strašně uspěchané, nic se moc neřeší a autoři film dělali strašně na rychlo. Například při lesním požáru jsem absolutně nic necítil protože ta scéna byla strašně krátká a vůbec nebyla emotivní. Film zachránily postavy které byli prostě skvělé a králíček Dupík je nejlepší postava celého filmu. Za mě 75% (4 hvězdy z 5). ()
Podobně jako Dumbo z roku 1941 je i Bambi (1942) naprosto nudný, příběhově prázdný a prvoplánově sentimentální tear jerker, který pouze diváka ždímá pomocí hezkých nevinných zvířátek s velkýma Disney Očima©, která trpí pod útlakem zlého bílého muže. Tenhle politický podtext, že příroda = čisté dobro a člověk = čisté zlo je velice oblíbený u západních tvůrců, kteří jinak nemají co říci a co potřebují nastavit svůj slabý příběh jako kaši. Podobné poselství má třeba Pocahontas nebo Avatar. V posledních letech dokonce ovlivňuje skutečnou politiku - viz zelená ideologie či klimatické šílenství / katastrofismus. ()
V dnešní době již hraje Walt Disney druhé housle za studii Dreamworks a především za Pixarem. Ale dříve tomu tak nebylo. V počátcích animovaného filmu byl Disney obrovský pojem a díky němu je animovaný žánr tam kde je. Všechny Disneyho animáky mají svoje nezpochybnitelné kouzlo a ani Bambi po téměř 70ti letech vypadá k světu a zub času mu až tolik neubral. Bavilo mě se vrátit o pár let do zadu a pozorovat životní trampoty prince Bambiho. ()
Roztomilá Disneyova dobrodružná pohádka, kterou si už z dětství nepamatuji i když je starší než já. Dnes, kdy sleduji pohádky jaksi povinně se svými vnoučaty, mi připadá stále špičková. Skvostná animace, působivý hudební doprovod a jednoduchý dojemný příběh, který obrací pozornost dětí k přírodě, je klasika, která ani časem neztrácí nic ze svého kouzla. Pohádkově barvitý les, roztomilá zvířátka v průběhu všech ročních období a zlo, které je ve styku s lidmi potkává - lovci a požár, povzbuzuje děti v lásce k nim a k jejich ochraně. A pokud mají pohádky děti vychovávat, tak zde byl úkol splněn. ()
Galerie (77)
Photo © Walt Disney Studios Home Entertainment
Zajímavosti (32)
- Vo filme použili aj tzv. multiplánovú kameru, ktorá umožňovala ilúziu 3D prostredia. Prístroj použili predtým i vo filme Snehulienka a sedem trpaslíkov (1937). (Hystory)
- Když se tvůrci rozhodli přidat do filmu postavy králíků, použili nápad z filmu Sněhurka a sedm trpaslíků (1937). V plánu bylo vytvořit šest králíků s individuálními osobnostmi a vzhledem, podobně jako tomu bylo u trpaslíků ve zmíněném filmu. Jeden ze scenáristů Perce Pearce pak ale přišel s jiným nápadem. Navrhl, aby pět králíků mělo podobný vzhled a osobnost, zatímco šestý by měl výrazné zbarvení a osobnost, aby vyniknul. A tak vznikl Dupík. (Keldak)
- Jeden z tvůrců filmu Mel Shaw popisuje vývoj příběhu takto: „Bambiho příběh měl tolik možností, že jste mohli jít miliony různými směry. Pamatuji si, když se do toho zapojil i Walt. Řekl: 'Představte si, že by Bambi stoupl do mraveniště. My bychom mohli udělat záběr do mraveniště a podívat se, jakou škodu mravencům napáchal.' Strávili jsme týdny kreslením mravenců a jejich příběhu, až jsme najednou zjistili, že jsme úplně v jiném příběhu, že to nemá s Bambim co dělat. Také jsme měli rodinu kobylek, a ty se handrkovaly o všechno možné. A Bambi to celé sledoval, a tak najednou vidíme Bambiho velkou hlavu mezi kobylkami. Ale co má tohle co dělat s příběhem? A tak jsme se dohadovali stále dokola." (Keldak)
Reklama