Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hlavní postavou příběhu je mladý automechanik Martin Holec, který přijede z Mladé Boleslavi do Prahy, aby tu sehnal marky, za které chce koupit pro místní diskotéku video. Nechá se však překupníky napálit falešnými bankovkami. Aby škodu, kterou svým kamarádům způsobil nahradil, vrátí se do Prahy a začne pátrat po Richardovi, který mu falešné peníze prodal. Dostane se několikrát do střetu s Richardovou veksláckou partou, ale časem si sám začne vydělávat jako vekslák a stane členem Richardovy party. Slibnou "kariéru" však překazí střetnutí s mnohem silnější a vlivnější skupinou překupníků, v jejímž pozadí stojí protřelý Karel. (Bontonfilm)

(více)

Recenze (464)

Omnibus 

všechny recenze uživatele

Frankie Goes to Hollywood. Netřeba nic dodávat. Snad jen: HUA !!! ... ...taky se vám to rozduní v hlavě pokaždé, když třesoucí se rukou vytrhnete paní účetní z rukou svou výplatnici ? A nebo když nabízíte nějaké bodově dosud nevydojené (pardon) uživatelce/uživateli tady na ČSFD zahrát si na Body a klid ? :-D A taky se vám občas v supermarketu, narvaným až po strop šuntem všeho druhu, zasteskne po omamně tajemné vůni exotických dálek, námi tenkrát dychtivě nasávané z tuzexového zboží ? ()

topi 

všechny recenze uživatele

Kultovní film o vekslácích, který je natočen téměř dokumentaristicky. Kamera, která je neustále v pohybu dodává filmu potřebnou dynamiku a soundtrack absolutně podkresluje onu atmosféru osmdesátých let. Použití skladeb od Frankie goes to Holywood byla geniální myšlenka (kapela si prý vzala za použití svých písní do filmu pouhou symbolickou jednu korunu). Spolu s Tankovým praporem je Bony a klid nejlepším Olmerovým režisérským počinem. ()

Reklama

choze 

všechny recenze uživatele

"Hold me, hold me, hold me my baby..." Na svou dobu nepochybně velmi odvážný a moderní film, který v očích soudruhů možná změkčil moralistický konec s potrestáním, ale ten zároveň ukazuje propojení organizovaného zločinu s justicí, takže jim Olmer s Johnem nezůstali nic dlužni. Roztěkaná kamera a nadupané pecky od Frankie goes to the Hollywood krásně vykreslují velký svět pražských veksláků očima naivního venkovského kluka. ()

mchnk 

všechny recenze uživatele

Perfektní obraz ČSSR konce 80tých let v Praze. Ty lidi prostě už v kapitalismu žili, jen ho nepojmenovali. To až za dva roky. Celý film je točený v reálu a podle mě, se mohl V.Olmer řadit k nejlepším režisérům komunistické éry. Potom už jen Tankový prapor, Nahota na prodej a pak už jen šílenosti...Takhle mu to šlo líp. Takovouhle atmosféru ničím nenahradíš, tohle je reál, kamera v ruce, náměstí plný lidí, herci a jedem. Skvělej scénář a máme supr film, kterej byl nejspíš možnej natočit jen v ČSSR. ()

movieband 

všechny recenze uživatele

Klady filmu - gradující atmosféra, která s postupem stopáže jen hořkla, sednoucí herci (vyjma Romana Skamene, který mě prudil svým "Klídek" už od začátku) a poutavý děj. Zápory - repetitivní, dorudavytáčející hudba, Roman Skamene. K tomuhle snímku se těžko staví jasný názor. Dobu jsem nezažil, mám to jen z vyprávění. Ale z toho, co vím, mi přijde že to Olmer dokázal vystihnout v dost pravděpodobném světle. Bůh ví, kolik takových Holců, co chtěli rychlý prachy bylo. Hodně hořká záležitost. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (31)

  • Auto, kterým tu hlavní představitelé jezdí, je Mercedes-Benz W123 "piano" s optickým bodykitem od firmy Kamei. Jedná se o dobový "tuning". Vůz stál v roce 1988 v NSR dle výbavy od 28 329 do 39 900 západoněmeckých marek. V roce 1988 byl průměrný plat v ČSSR 3431 Kčs, takže i na nejlevnější verzi by průměrný občan musel vynaložit cca 150 měsíčních platů. (Stejšn)
  • Píseň „Relax“ z roku 1983 od synth-popové kapely Frankie Goes to Hollywood, která film provází, dostala zákaz v rozhlasovém vysílání BBC, kvůli textu vnímaném jako zjevně sexuálním. Ve filmu pak tato píseň zazní celkem šestatřicetkrát. (sator)

Reklama

Reklama