Režie:
Vít OlmerScénář:
Jaroslav DietlKamera:
Ota KopřivaHudba:
Ondřej SoukupHrají:
Karel Heřmánek, Ondřej Pavelka, Jana Paulová, Tomáš Töpfer, Stanislava Bartošová, Karel Brožek, Vladimír Huber, Karel Smyczek, Věra Vlčková (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Film inspirovaný činností pracovníků kontrarozvědky: Jan Prokop hraje při každé příležitosti šachy. Mimoto pracuje se svým týmem na odhalení rezidentské sítě, která se pokouší získávat domácí odborníky pro práci v zahraničí. (oficiální text distributora)
Recenze (108)
Hodne vlazny kriminalni film, bez vetsi akce a zvratu. Zaujme tak jen Stanislava Bartosova v hotelu a Karel Hermanek jako sympaticky kriminalista, ktery ma plne kapsy stovek, jezdi si v Renaultu a lepi se na nej kazda sukne ( takovy policajt bych chtel byt taky, pokud bych byl v prvni polovine osmdesatych let pubertak:-) ). ()
O ničem, nebo jsem to opět nepochápal. Jak tam pan Pavelka předvádí brilantní úvahu /21/, tak to jsem skutečně řval smíchy - jízdenka do Tábora, má vztah k Táboru... Ono to možná vcelku vyjde na nějaký závěr, děj, či akci, ale neměl jsem tu nervy na to čumět do konce. Vždyť se tam jenom plácá a pořád blbě. Děkuji, nemusím a nebudu. 171120113000/7622/7649s.u. (Nova) ()
Nebýt krátké scény z vinařského sklépka a vtipného dialogu na úplný závěr, nebylo by v této kriminálce o ničem nic zajímavého. Nesmírně ulondaný, dlouhý, zbytečný a nudný film. Heřmánek snesitelný, stále ale jen pátrá od ničeho k ničemu, zbytek osazenstva jen do počtu. Pointa též o ničem. Slabota alá Vít Olmer. ()
Případ ve velkém stylu o ničem. Kriminálka ze socíku pátrá a patrá až něco nudnýho vypátrá. Katarze nula. Aspoň že ta ideologie té doby z toho naštětí moc nečouhá. Zato zachycení doby 80. let je naprosto perfektní. Úplná časová konzerva. Co mě ale hodně zaujalo je ta super kamera. Ta práce s obrazem je parádní. Koukám kameraman Ota Kopřiva se dožil jen 40 let. Škoda ho. Děsně mě baví jak Heřmánek hraje, zato Paulová v příšerným mulet sestřihu působí spíš jako husička. Pro mě to byl super výlet do zpět do historie. Digitálky, videokazety, sálové počítače, všichni furt kouří a velkej svět je jen šmíra v Alhambře. Ta doba byla zachycená dobře. Zato pan skladatel se s hudbou moc nepředřel. Aha von to byl Ondra Soukup. Tak to chápu, ten napíše jen tolik not kolik mu daj korun. Osobní zkušenost. ()
Podle mého názoru se v této kriminálce tluče kombinace V. Olmera a J. Dietla. Olmer byl režisérem, který se občasně snažil o jakési západní uchopení reálií československé kinematografie a tehdejšího žití obecně. Nebrání se ostrým střihům, klipovému pojetí, dnes bychom mohli říct Filip Renč své doby. Oproti tomu síla J. Dietla ležela v dialozích, postupně budované zápletce, v konfliktu a to v úplně jiném tempu. V druhém tahu pěšcem zbyla jen zápletka a pokus o konflikt. Jedno ustoupilo druhému a výsledek je spíše mdlý. Ve své době to však mohl být odvážný film, který se ohání západem a jehož hlavní postavou není bodrý předseda JZD. Škraloup v podobě milého příslušníka kontrarozvědky však pochopitelně zůstává. A jak už řekli mnozí - body za S. Bartošovou... ()
Galerie (8)
Photo © Filmové studio Barrandov
Zajímavosti (10)
- Když Libor (Ondřej Pavelka) odchází naštvaně z baru poté, co prohlásí, že nesnáší práci, která k ničemu není, nechá na stole cigarety i se zápalkami. (gug)
- Báře Štěpánové v roli recepční Hotelu Pálava v Mikulově propůjčila hlas Vlasta Žehrová. (Martin_L)
- Agenta Ramskeyho hrál Oldřich Ortinský, kmenový člen velmi populární skupiny Spirituál Kvintet. Byl proslulý svým hlubokým hlasem, takže anglické obraty, které ve filmu pronášel, byly dabované Genem Deitchem. (Robbi)
Reklama