Série(4) / Epizody(40)
Obsahy(1)
Představte si svět, v němž globální vesmírný závod nikdy neskončil. Tento napínavý seriál o alternativním pojetí historie od Ronalda D. Moora (Cizinka, Battlestar Galactica) se soustředí na riskantní život astronautů NASA a jejich rodin. (Apple TV+)
Videa (7)
Recenze (88)
S01-S02: Z jakési sbírky seriálů z alternativní historie z poslední doby, do které patří především The Man in the High Castle a The Plot Against America, je For All Mankind za mě rozhodně nejlepší. Studená válka byla vždy jedním z mých oblíbených témat a zde je ona všudypřítomná paranoia z toho, co právě dělá druhá strana, výborně zpracovaná. Zároveň se mimo cestování vesmírem jedná o povedený vhled do života astronautů a jejich rodin. Při postupném objevování nabídky Apple TV+ jsem rád, že jsem se při dalším výběru po Mythic Quest zase trefil. 8/10 ()
Znáte ten pocit, když šlápnete na plyn a nejde turbo? Tak to je přesně tento seriál. Na půl plynu, vhodný ke sprchování, šlofíku, žehlení. Dokonce mi nešel jeden díl, tak jsem ho vynechal. Nevadilo. Úplně o ničem. Škoda potenciálu. A čekat pět hodin na něco co možná nepřijde, to se mi nechce. Alternativní historie, která vlastně vůbec žádná v seriálu není. ()
Po prvním díle, který jsem viděl na podzim jsem věděl, že jde o čistou nudu. To bylo nějak jasné. Lidé si jasně stěžovali zase na nějakou ultra hyperkorektnost a podobně, takže jsem věděl, že to půjde silně mimo mě. Sice jsem tam nic tak hrozného nenašel, ale u mě spíše hlavně hrála roli ta neuvěřitelná nuda. I tak jsem chtěl dát šanci podruhé. Stalo se v únoru a skončilo to nějak stejně. Seriál mi neukázal nic, co by mě nějak nebo nijak zaujalo, abych měl motivaci sotva dokoukat onen díl nebo snad i celý seriál. Plus k tomu přidaná nová série, která nějak má asi smysl jako vykálené hovno. Je mi to tak nějak líto, ale co člověk nadělá. Za dva díly seriálu se nestalo v podstatě vůbec nic. A tím to hasne. ()
1. Řada: ***** Vizuální zpracování zcela fenomenální. Prokládání filtivního děje (díky za tu myšlenku, dívat se na dokument by zdaleka tak nefungovalo) reálným pozadím (historické/dokumentární záběry z Ostravy nebo Prahy byly dost povedené) funguje dokonale. Občas ke to sice zbytečně užvněné, ale velmi v mezích. Nejvíc otravná/zbytečná mi přijde linie s imigranty. Opravdu jsem nepochopil proč tam vůbec byla. 2. Řada:**** Osobně mě naštval ten skok o 10 let dopředu. Těch změn je tam hodně a prakticky žádná nemá své vysvětlení (př. adopce Vietnamky). Co funguje stále skvěle je prolínání faktu a fikce. Asi nejvíc mě zaujal stále živý John Lenon (“přesluhoval” 4 roky) a zakomponovaní letecké katastrofy KAL007. V sérii bohužel pokračuje zcela irelevantní linka Mexické slepice (která je otravnější víc než v minulé řadě) a přišlo mi, že v rámci udržení rozpočtu na každou pompézní scénu musela být 3 vycpávková konverzační cvičení (která děj nikam neposouvají). O zcela hloupé (a zbytečnému) závěru řady nemluvě. 3. Řada:*** Zase skok o deset let a polovina z toho co se stala minule na závěr je vlastně jedno. Bohužel série ztratila na roztomilosti a tempu (už to prostě není ono a první řadu nic nemůže překonat). Navíc seriál krutě nezvládá to “zestaršování” herců. Prostě jsem se nudil víc než v předchozích řadách a zábavnost (v konfrontaci historie vs “what if”) je nenávratně pryč. Hodně mi hnul žluči závěr a vykrádání Marťana. 4. Řada: *** Tradiční skok o 10 let dopředu - 2003 (tedy některým postavám je okolo 60ky a stále juchají ve vesmíru). Naprosto groteskně působí linka v Rusku (jako po deseti letech má BRUTÁLNÍ přízvuk a mluví jako klaun). Vrcholně otravná je tradičně Mexičanka. Většina epizod je utopená v tunel keců (vo hovně) a paradoxně ty nejotravnější jsou právě mezi klaunem a Mexičankou. Vůbec většina děje je o tom, že nějaká pipka zachraňuje co chlap podělal. Nebo nějaká silná žena vede tlupu tupých opic (mužů) tou správnou cestou. Nejhorší je, že kouzlo (a většinu času i vesmír) jsou definitivně pryč. Stala se z toho nudná woke agitka. ()
Marťan nejspíš spustil tuhle vlnu pomalu vyprávěnejch příběhů o lidstvu a jeho způsobu dobývání vesmíru a trefil se mi do noty. Pak následoval První člověk s excelentní scénou přistání Eaglu na Měsíci. For all Mankind je natočený a vyprávěný podobně, obsahuje minimum doočíbijících blbostí a tak je to pro mne stejnej zážitek, kterej navíc trvá dýl. Rozz-košš. ()
Galerie (441)
Zajímavosti (7)
- Epizóda obsahuje potitulkovú scénu. (koba)
- Na začátku epizody jsou záběry z České republiky. Nejprve je vidět český nápis „Ostrava vítá první kosmonautku“ a následně jsou vidět záběry historické budovy Národního muzea a Václavského náměstí. (DonCarlos80)
- Během startu měla Cobb (Sonya Walger) jakožto pilot LEM sedět vpravo, ne uprostřed. Jediný LEM pilot, který během všech Apoll seděl uprostřed, byl Aldrin během letu A11, a to jen proto, že velkou část předchozího tréninku strávil na pozici pilota CM. (Andy.)
Reklama