Režie:
James MangoldScénář:
Michael CooneyKamera:
Phedon PapamichaelHudba:
Alan SilvestriHrají:
John Cusack, Alfred Molina, Amanda Peet, John Hawkes, Ray Liotta, Rebecca De Mornay, Clea DuVall, John C. McGinley, Jake Busey, William Lee Scott (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Neznámí lidé s různými životními osudy – šofér limuziny, manželé před rozvodem, policista, prostitutka, mladí, čerstvě oddaní novomanželé a hotelový manažer -- hledají před nadcházející bouří útočiště v zapadlém motelu uprostřed nevadské pouště. Brzy je kdosi začne po jednom zabíjet. Jak vzrůstá napětí a hosté začnou jeden druhého podezřívat z tajemného vraždění, s překvapením zjistí, že je ve stejnou dobu na stejné místo vůbec nepřivedla náhoda... (AMC Czech)
(více)Videa (1)
Recenze (716)
Zajímavý horor s dost nečekanými zvraty. Ani by mě nenapadlo, že má James Mangold takový záběr. To, co začne jako obyčejná vyvražďovačka se nakonec promění v něco úplně jiného. Parta cizinců na sebe narazí v motelu v Nevadě uprostřed bouřky. Postupně začnou jeden po druhém umírat a začne vzájemné obviňování. Kdo je vrah? Konec jen dost zajímavý. Atmosféra je vážně super a hrají tam celkem známé osobnosti. "Ona je šlapka?" ()
No vidím, že tady budu působit jak pěst na oku, ale prostě nemohu a nechci dát tomuhle slepenci všech možných inspirací různými horory o * víc. Čouhá z toho Psycho, Fakulta, Tajemství loňského léta 2 a teď si nemůžu vzpomenout, kde že to už držela mrtvola "klíč" k další oběti? No a aby se to nepletlo, tak se do toho ještě plácne duševní porucha, různé identity a x rozhněvaných mužů...... škoda Johna Cusacka. ()
Napínavé a zábavné, celkem překvapivě i dost vtipné, na to, že jde o hororový thriller. Naštěstí se nejedná o žádnou další tuctovou vyvražďovačku. Navíc má film naprosto "cool" atmosféru a pár opravdu nezapomenutelných scén. I když je překvapivý konec kapku překombinovaný, jde o skvělý a nápaditý thriller. ()
Strhující, napínávé, atmosferické. Skvělé herecké výkony (hlavně John Cusack jede) podtrhují barvitou mozaiku možná až příliš komplikovaného "detektivního" příběhu, kterému paradoxně stojí v cestě ten, kdo ho sám stvořil. Jakkoliv na mě Identita zapůsobila svou závěrečnou pointou, při ohlédnutí zpět je mi z ní spíše smutno - završení mohlo bý podáno mnohem působivěji v duchu detektivek ze staré školy a celku by to uškodilo mnohem méně než rádoby zajímavá žánrová obroda, která působí všelijak, jen ne nenásilně. Skvělá vizuální stylizace, znamenité flashbacky s precizní návazností, hlášky, to všechno dělá z Identity něco víc. Něco, na co si mohla (a moc moc chtěla) sáhnout, ale spadla z žebříku a scénárista jí ještě udupal. Stále však precizních 70%, originalita se cení... ()
Identita je snímek plný napětí a podařené deštivé atmosféry odřízlého motelu. Obsazení i výkony herců se mi líbily. Kvalitu snímku ale vzhůru šponuje především propracovaná pointa a hodně nápadité a nečekané zvraty, které strhují víc a víc. Divák stále neví na čem je a scenáristy je nucen neustále napínat mozkové závity. Zajímavé a různorodé postavy a horrorové prvky, které se nemíjí účinkem, dávají ve výsledku opravdu slušný a velmi poutavý thriller vinikající nápadem i zpracováním. Fanoušci thrilleru by Identitou rozhodně neměli být zklamáni. Podobným potemnělým dílem je Prokletý ostrov. Alternativa: Shutter Island, Machinist. ()
Galerie (81)
Zajímavosti (17)
- Báseň "As I was going up the stair / I met a man who wasn't there. / He wasn't there again today / I wish, I wish he'd go away" (Když jsem nahoru po schodech, / potkal jsem muže, který tam nebyl. / Dnes tam nebyl znovu, / kéž by, kéž by odešel.), o které jedna z postav tvrdí, že ji v mládí napsala, je opravdová báseň od Hughese Mearnse. (HappySmile)
- Kniha v Edově autě, kterou můžete vidět, když zvedá Paris, je "Bytí a nicota" od Jeana-Paula Sartera. (HappySmile)
- Poslední film Fredericka Coffina. (HappySmile)
Reklama