Reklama

Reklama

Smím prosit?

  • Japonsko Shall we dansu? (více)
Trailer

Shohei Sugiyama (Kōji Yakusho) je úspěšný slušně vydělávající muž, s domem na předměstí, oddanou manželkou Masako, (Hideko Hara) a náctiletou dcerou Chikage (Ayano Nakamura). Pracuje jako účetní ve firmě v Tokyu. Přesto, že patří k úspěšným lidem, Sugiyama začíná cítit ve svém životě prázdnotu, ztrátu směru a propadá depresi. Jednoho večera, když se vrací domů tokyjským metrem, zahlédne krásnou ženu tančící v taneční škole. Je to Mai Kishikawa, (Tamiyo Kusakari), známá tanečnice v Západní taneční škole. Sugiyama je jí uchvácen a rozhodne se zapsat do tanečního kurzu, aby ji mohl lépe poznat. Sugiyamův život se okamžitě změní, jakmile začne brát lekce. Spíše než Mai, je jeho učitelem Tamako Tamura (Reiko Kusamura), který se stane jeho významným rádcem. Setká se se svými spolužáky. Tokoichi Hattori (Yu Tokui) tu je, aby okouzlil svoji manželu a Masahiro Tanaka (Hiromasa Taguchi) se zapsal, aby zhubnul. Setká se s dalším instruktorem Toyokem Takahashim (Eriko Watanabe). Zjistí také, že jeden z jeho kolegů z práce Tomio Aoki (Naoto Takenaka) chodí pravidelně do tanečního studia. Aoki, který je v práci neoblíbený pro svůj nekompromisní přístup, je odhalen při svém tajném životě dlouhovlasého (v paruce) tanečníka. Přestože je od Mai vydálen, taneční hodiny v něm probouzí bláznivou lásku k ní. Jeho tajemství tím pádem musí býd střeženo dvojnásobně. Nemusí tajit lekce pouze před svojí ženou, ale také před svými přáteli a kolegy v práci. Navštěvování kurzů Západních tanců je navíc pro tradiční japonskou kultutu nepřijatelné. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (28)

troufalka 

všechny recenze uživatele

Jediná věc mě na tomto filmu mrzí - že jsem ho neviděla dříve než americký remake. Japonskou kulturu trochu znám (čyři roky jsem bydlela s jednou japonkou) a film bych si bezpochyby užila a vychutnala. To, co nám může připadat jako příliš toporné a strojené, je pro japonce přirozený způsob komunikace. Myslím, že českého diváka asi tento film nezaujme. Ale hodně by mě zajímala reakce japonského publika. ()

Shit 

všechny recenze uživatele

Gereův remake byla tragédie, to tu snad ani nemusim psát, ale asijský předlohy bývaj povětšinou kvalitativně úplně jinde, i když to je třeba o tom úplně samým, což je více méně i tady, atmosféra je báječná, postavy skvěle vykreslený i zahraný, obzvlášť začáteční nervozní neohrabanost hlavní mužský postavy je přesná, ale je to bohužel zbytečně dlouhý, trochu unylý a nedokázalo mě to nějak pobavit, prostě sem to zkouknul bez nějakýho výraznějšího dojmu ()

Reklama

sniper18 

všechny recenze uživatele

Je to dosť dobrá dráma z tanečného prostredia. Má celkom dobrý príbeh o mužovi v strednom veku, ktorý má milujúcu manželku, vzornú dcéru a dobre platenú prácu, ale napriek tomu cíti, že mu niečo chýba a jeho život sa dostal do úplného stereotypu. No keď si vo vlaku, cestou z práce všimne mladú zamyslenú ženu, ktorá pozerá z okna tanečnej školy, zaujme ho a predsa sa len časom skúsi zapojiť do tanečného krúžku, aby bol blízko nej. Ale na jeho prekvapenie tancu úplne prepadne a jeho život konečne získa potrebný náboj. So spracovaním som nadmieru spokojný, získalo si ma to už od samotného začiatku, výborný hlavný hrdina, ktorému sa nedá nefandiť a skvelo podaná tanečná tématika, pri ktorej je skutočne radosť pozerať na to, ako sa z nesmelého muža, ktorý nevie správne urobiť ani krok a tanec berie skôr len tak vlažne postupne stane jeho milovník, ktorý nemá problém sa zapojiť aj do súťaže a samozrejme ho to celé výrazne zmení, ale len k lepšiemu. K tomu plno výborných postáv, ktoré tu majú svoj význam a samostatnou kategóriou je vzťah k mladej učiteľke, ktorý bol spočiatku tým jediným, čo mi nesedelo, ale v druhej polovici ma to nielen začalo baviť, ale navyše som tento jediný počiatočný nedostatok dokonca aj spätne docenil, pričom musím pochváliť, že sa táto línia nevyberie romantickým smerom, to by celkovú atmosféru výrazne narušilo. A čiastočným prekvapením je, že rodinná línia hlavnej postavy tu má len minimum priestoru, čakal som, že to bude mať výraznejší priestor, ale to nie je žiadnym problémom. Hlavne, že sa to celé nesie vo veľmi príjemnej atmosfére a je sa na čo pozerať od začiatku až do konca. A síce sa nepovažujem za žiadneho milovníka tanca, ale musím uznať, že v tomto filme je na všetky tie tance od najmenej výrazných až po tie súťažné radosť pozerať. Herecké obsadenie je výborné, môj obľúbený Koji Yakusho v hlavnej úlohe, tradične zábavný Naoto Takenaka a nespočet veľmi dobrých vedľajších postáv, tu mi jednoducho sadli úplne všetci. S réžiou a technickou stránkou som nadmieru spokojný, príjemná atmosféra, k tomu nejaký ten prirodzený humor a dramatické momenty, tu nemám čo vytknúť. Remake som videl už dávnejšie a je to presne ten typ filmu, ktorý neurazí, ale po chvíli sa naň zabudne, no tento originál je očakávane úplne iná úroveň. Plné hodnotenie dať nemôžem, predsa len to nie je môj typ zápletky, ale zároveň až na nejaké detaily tu nemám najmenší problém, veľmi dobrý film. 79% ()

Mikah 

všechny recenze uživatele

Jako první jsem viděla americkou verzi z roku 2004 a ta mě zaujala asi tolik, že si ji vůbec nepamatuji. Proto mě docela zajímalo, jak vypadá původní japonská verze. Bohužel musím říci, že mě nezaujala o moc víc, i když pár věcí se mi na ní líbilo a nenudila mě. Námět není příliš originální, ženatý muž jednoho dne vidí ženu, vyklánějící se z okna taneční školy a rozhodne se do taneční školy zajít ne proto, aby se zdokonalil v tanečním umění, ale aby byl v blízkosti té ženy a pokusil se získat jeho srdce. Tanec ho však uchvátí a on brzy nemyslí na nic jiného, což ženu zaujme. Potud nijak zajímavý film. Ovšem není to typický romantický film a dopadne to jinak, než by asi většina lidí čekala, to je jedna z věcí, která mě potěšila. Také se ve filmu vyskytuje vtip, i když hodně decentně, tak i tyto občasné scény jsou velmi milé. A samozřejmě zde perlí Naoto Takenaka. Nuže, není to zážitek měsíce, ale přesto docela příjemně strávený čas. ()

Tsuki 

všechny recenze uživatele

Kdysi jsem viděla předělávku s Richardem Gerem, ale musím říct, že tento originál je rozhodně o dost lepší. Je v něm humor, lidskost i láska k tanci a vše je tak přirozeně podáno, že si mě film velmi rychle získal. Když říkám „přirozeně“ myslím tím obzvlášť to, že film zbytečně nezabředává do velkých vztahových dramat. Rozpory jsou spíše v podtextu a filmu se velmi daří seznamovat pomaloučku diváka se všemi postavami, tak aby si nakonec všechny získaly určitou míru pochopení. Postavičky jsou to různorodé – krásná, ale zpočátku extrémně rezervovaná učitelka tance Mai Kišikawa, kterou bych nazvala „ledovou královnou“; výstřední tanečník latinskoamerických tanců Aoki s parukou na hlavě, který se skrz tanec snaží uniknout ze spořádaného pracovního života do vlastního světa, ale jeho vystupování většinu lidí odpuzuje; hubatá a rázná tanečnice Tojoko, která někdy dřív mluví než přemýšlí; obtloustlý a upocený student tance Tanaka, kterému tanec doporučil doktor, aby zhubnul, ale zároveň by moc rád získal sebedůvěru a dokázal, že není jen upocený ubožák; naprosto andělská instruktorka tance Tamako, která má svatou trpělivost a všechny s úsměvem podporuje… Zajímavých postav, které navíc v průběhu filmu projdou určitou proměnou, je dost a dost, a všechny dohromady tvoří moc hezký pohled na drobný kolektiv jedné večerní taneční školy. Ve středu samozřejmě stojí hlavní postava – japonský firemní účetní Sugijama, který přestože vede spokojený život a miluje svou rodinu, zatouží poznat tajemnou a krásnou Mai Kišikawu, jejíž postavu opakovaně zahlédne v okně tanečního studia, a zapíše se kvůli ní na hodiny tance… Brzy se ale ukáže, že mu opravdu tanec a místní lidé přirostli k srdci, a že zdaleka nejde jen o Mai, přestože i k ní si nakonec nalezne cestu… V kostce je to moc hezký a lidský příběh, tak jak to zkrátka Japonci umí. Rozhodně není divu, že film tehdy získal ocenění nejenom v Japonsku, ale i v zahraničí… P.S.: Co mě ovšem zaráží a bohužel i znechucuje, je údajný „oficiální text distributora“ zde v popisku. Nejen, že o některých ženských postavách/herečkách píše v mužském rodě, ale i celkově je plný obsahových i gramatických chyb a zcestných informací. Zdá se, že pisatel nejenom film neviděl, ale neví ani nic o Japonsku (například: že by západní společenský tanec byl v Japonsku „nepřijatelný“, to je opravdu dost přehnané a mylné tvrzení) a zároveň ani neumí psát správně česky. No hanba. Větší paskvil jsem už dlouho nečetla a jak tak na to koukám, zdá se, že někdo pouze hodil cizojazyčný text do překladače a neměl ani snahu to zkontrolovat. ~(4,3)~ ()

Galerie (9)

Reklama

Reklama