Režie:
Kar-wai WongScénář:
Kar-wai WongHrají:
Tony Chiu-wai Leung, Maggie Cheung, Roy Cheung, Julien Carbon, Laurent Courtiaud, Rebecca Pan, Ping-Lam Siu, Man-Lei Chan, Pauline SuenObsahy(1)
Příběh se odehrává v šedesátých letech, kdy se do hongkongského bytu nezávisle na sobě stěhují dva manželké páry: novinář Chow se svojí ženou a krásná sekretářka Li-zhen s manželem. Jejich protějšky tráví mnoho času na cestách a tak si Chow a Li-zhen společně zkracují osamělé večery. Dokud se neobjeví podezření na mimomanželské aktivity jejich partnerů. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
(více)Videa (2)
Recenze (242)
Ešte som nevidel film, ktorý by bol taký krásny, emocionálny a jemný. Aj keď je vo filme minimum slov, všetko nahrádza reč obrazov - prekrásne intímne zábery na gestá tvárí, postavenie tiel, či prostredie v tichu. Pohyby sú veľmi prsne sprevádzané hudbou, ktorá tvorí akoby ďalšiu postavu. Kar-wai Wong majstrovsky ukázal, že láska má vlastný nevyspytateľný jazyk. Divák je doslova vyzvaný do snového, poetického a hypnoticky krásneho vesmíru. Tento film je veľká lyrická báseň. ()
Lze podobu a osudovost lásky znázornit, aniž by bylo nutné o ní přesvědčovat divokostí erotických scén? Jen květinovými šaty, povívajícími závěsy, kanoucí slzou jako jediným pohybem v prázdné místnosti, rukou plující po předmětech, vyšívanými pantoflíčky čekajícími na svou chvíli, hudbou ....TO lze. ()
Tenhle film jsem si hodně dlouho dlužil. Formální stylizací, prací se střihem, záběrováním, tím vším a nejen díky tomu všemu je In the Mood for Love velice často citovaným snímkem ve všech možných filmových rozborech. Nějak jsem měl ale občas problém orientovat se ve významu jednotlivých scén a tak jsem se průběžně ztrácel a nacházel, až mě to celé unavilo. Zážitek se tak u mě zastavil někde v půlce, spíše u té formální stránky. 6/10 ()
Paráda. Nějakou dobu mi trvalo, než jsem se do toho filmu dostal, ale když se mi to podařilo, vznášel jsem se na vlně spokojenosti. To, co tento snímek povyšuje na vyjímečný, je nádherná hudba. Něco takového se ve filmu jen tak neslyší. Pokaždé, když Wong nahodil zpomalené záběry a zazněly první tóny té překrásné ústřední melodie, měl jsem pocit, že lepší filmovou hudbu už snad nikdo nikdy nesloží. ()
Po Kar-waiovom predchádzajúcom filme som sa k tomuto staval s odstupom, no na moje potešenie som zaznamenal mierny posun k lepšiemu. Hlavne čo sa týka hercov. Východné filmy sú často silné po obsahovej stránke, no na hercov a ich výkony si nikdy neviem zvyknúť. No tu musím povedať, že ma dostali. Bezchybné vyjadrovanie citov a života, plné úprimnosti a prirodzenosti. Aj poňatie a spracovanie sentimentálneho príbehu s baladicko-poetickým ladením mi celkom pohodovo sedelo, no to mi zďaleka nestačí. Rozprávanie príbehu znova nemá základný pilier, o ktorý by sa opieral a ktorým by zaujal a záver bol akoby odseknutý a nedopovedaný. Možno som nebol naladený na správnej frekvencii, no čakal som viac. 60%. ()
Galerie (97)
Photo © USA Films
Zajímavosti (36)
- Počas natáčania často režisér Kar-Wai Wong improvizoval s hercami a formoval príbeh a náladu filmu podľa svojho uváženia. Pôvodne mal byť film oveľa zrejmejším romantickým filmom, v ktorom sa herci hádali vtipnými dialógmi a stvárňovali niekoľko scén milovania. Nakoniec sa herci a režisér rozhodli zmierniť na verziu, ktorá bola uvedená v kinách. (Pat.Ko)
- Maggie Cheung potrebovala každé ráno štyri hodiny na make-up a kostýmovanie. V každej scéne nosí iné čínske šaty, nazývané cheongsam, pričom látky boli zámerne vybrané tak, aby dopĺňali alebo kontrastovali s dekoráciou okolo nej. Umelecký režisér a filmový strihač William Chang Suk-Pin povedal, že veľkým inšpiračným zdrojom pre dizajn bol film Dáždničky zo Cherbourgu (1964). "Farby, ktoré používam," povedal, "sú veľmi živé, aby kontrastovali s emocionálnou zdržanlivosťou postáv. Tieto protiklady sa nachádzajú aj v ich dialógoch. Všetko, čo Maggie a Tony hovoria jeden druhému, môže znamenať aj svoj opak. Práve toto to robí komplexným." (Pat.Ko)
- Film vybral Les Cahiers du Cinéma (Francúzsko) ako jeden z desiatich najlepších snímok roku 2000 (#05). (Pat.Ko)
Reklama