Reklama

Reklama

Bambinot

(seriál)
Komedie / Rodinný / Sci-Fi
Československo, 1984, 5 h 54 min (Minutáž: 59 min)

Režie:

Jaroslav Dudek

Scénář:

Miloš Macourek

Hrají:

Josef Abrhám, Eliška Balzerová, Petr Čepek, Miloš Kopecký, Aleš Procházka, Dana Vávrová, Jiří Adamíra, Jana Brejchová, Žaneta Fuchsová, Petr Nárožný (více)
(další profese)

Epizody(6)

Zmatky s dvojníky vrcholí. Ve světě působí Bambinot pohromu. Lidé si nechtějí pořizovat vlastní děti, protože mohou mít Bambinota, který přestane fungovat, kdy se jim zachce. Jenže lidstvo by vymřelo a hlavně by vymřeli ti schopní. A tak nakonec Bambinoti zmizí i se strojem. Všechno je zase v pořádku – nejdůležitější totiž je, aby se rodiče svým skutečným dětem věnovali a byli jim příkladem. Lidé mají děti proto, že se mají rádi. A i ze zlobivých dětí vyrůstají chytré osobnosti. (Česká televize)

(více)

Recenze (65)

BoredSeal 

všechny recenze uživatele

Problém Bambinotu je ve zpracování. Geniální scénárista Miloš Macourek už mnohokrát prokázal, že jeho sci-fi nápady se smyslem pro šílenou komedii zpravidla vyplodí nestárnoucí kultovní filmové dílo, ať už je páchal s Vorlíčkem nebo Lipským. Bambinot má zase chytrý sci-fi nápad a nadupané takřka all-star obsazení s vévodícím Abrhámem, Bohdalovou nebo třeba pobavující Stellou Zázvorkovou. Ale stala se chyba - z nějakého důvodu je story nepříhodně roztahané na šest hodin, televizní rozpočet byl buď minimální nebo se vyházel za honoráře hvězd - třeba Jiří Sovák hraje naprosto nepodstatnou vedlejší roli, všechny místnosti vypadají skoro stejně jen s jinak rozestavěným nábytkem, kamera je statická a avizovaného macourkovského humoru není na tak široké časové ploše tolik. Zbývá jen ocenit herce, kteří dělají vše, co je v jejich silách, aby kulisácký dojem potlačili. Nápad je paradoxně nadčasovej, téma klonování, kalkulace s tím, jaké by měly být naše děti, manželství a rozvody pro genetické dobro, to vše zvlášť v současnosti najde úrodnou půdu, herci jsou (pokolikáté už) výborní, hlášek se pár najde, tady je to ale zakryté tím nudným režijním zpracováním. Škoda. ()

easaque 

všechny recenze uživatele

nostalgické 2* Je pravda, že Bambinot jsem viděl kdysi v mládí a docela se mi tahle Macourkovina líbila a dneska jsem si ji připomněl. Tento televizní seriál měl podle mě velké ambice, které však nevyšly. Možná tím, že příběh byl moc bláznivý, nebo jeho provedení bylo moc obyčejné a tuctové … já nevím. Ani tehdejší herecký výkvět nepomohl k lepšímu vyznění, jak jsem si teď potvrdil. Tím pádem musím s původním hodnocením dolů a nemá důvod ho přeceňovat a už hodně zastaral. [ PŘÍBĚH: 2 /// SMYSL: 0 /// ATMOSFÉRA: 1 /// TEMPO: 1 /// ORIGINALITA: 3 /// NÁLADA: 1+ /// ART: 0 /// STYL: 0 /// CASTING: 1 (3*MAX) ] ... A zase nutné BLÁBOLENÍ BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA nakonec, kvůli zdejšímu novému a omezujícímu pravidlu pro recenze, jehož vysvětlení najdete v mém deníčku ... ()

Reklama

Danulinda 

všechny recenze uživatele

Příběh zcela o ničem a navzdory skvělému obsazení jsem nudou nedosledoval ani první díl do konce. Jedna symbolická hvězda z úcty k našim hereckým velikánům, kteří zde vystupují, protože je mi jasné, že nějak si vydělat museli a ne vždy byl po ruce dobrý námět. Holt Návštěvníci či Létající Čestmír to je jiná kvalitativní scifi káva. ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Nesmírně vtipný seriál o jednom neobvyklém vynálezu nabízí spoustu absurdna, ironický humor, bláznivé situace a nejlepší české herce. Námět vyniká! Na komediální seriál se zde řeší opravdu závažné věci a to s letitým předstihem, jako je například klonování (ovšem zde se to jmenuje jinak :-), lidskou hamižnost, jdoucí až do krajnosti a soupeření beze smyslu, které se neohlíží na nic a na nikoho. Celé dílo je prostoupeno jemným moralizováním, které však ve všech těch bláznivých situacích nevyznívá planě, ale naopak udeří s o to větší silou. Ovšem kdo se na to bude dívat jen humornými brýlemi, bude bezesporu zklamán. OPRAVDU NEVÍM, PROČ BYCH SI MĚL POŘIZOVAT VLASTNÍ DĚTI, RÍKÁ PAN WALTR. BATERKA ZDALEKA NESTOJÍ TOLIK, KOLIK JÍDLO PRO PATNÁCTILETÉHO KLACKA. A AŽ NÁS PŘESTANE BAVIT, DALŠÍ BATERKU NEDOSTANE A HOTOVO. POVAŽUJI BAMBINOTA ZA VELMI PRAKTICKÝ VYNÁLEZ, KTERÝ ŠETŘÍ PENÍZE. ()

patron01 

všechny recenze uživatele

Kdyby si Němci, kteří si jako producenti za režiséra vyžádali Jaroslava Dudka (po úspěchu Nemocnice), vyžádali kohokoli jiného, mohl vzniknout další kultovní seriál, navazující na sci – fi komedie 70.let. Skvělý nápad, dobrý scénář, postavy na hranici karikatur, ale pořád uvěřitelné, a především prvotřídní herci. Ale od prvního dílu je skoro všechno špatně – televizní kamera jako by se jen otočila od doktora Sovy a beze změny kameramanské práce začala snímat nový děj, kterému ale nestačí. Nadsázka, která ze scénáře přímo čiší, se utápí v realismu pana Dudka, ve kterém neexistuje ani druhý plán ani špetka řemeslného nadhledu. I kdyby se herci rozkrájeli, na výsledku se to bohužel nemá šanci promítnout. Seriál nemá svou vlastní osobitost, jako by režisér vůbec nepochopil, jaký žánr točí. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (7)

  • Josef Nesvadba napsal povídku „Chemický vzorec osudu“, kde šlo o genetické pokusy ovlivnit podobu nenarozených potomků. Touto povídkou se nechal volně inspirovat autor scénáře Miloš Macourek. (sator)
  • Seriál sa nepokladá za príliš vydarený. Miloš Macourek, ktorý písal scenár, predpokladal, že seriál bude režírovať Václav Vorlíček, s ktorým si v žánri sci-fi veľmi dobre rozumel, ale nemeckí producenti, ktorí do seriálu aj investovali chceli, aby ho režíroval Jaroslav Dudek. Mali ho zafixovaného ako režiséra seriálu Nemocnice na kraji města, ktorý mal v Nemecku obrovský úspech. Dudek bol síce majstrom svojho odboru, ale s Macourkom nikdy nepracoval a na konečnej podobe seriálu je poznať, že si predsa len nie úplne porozumeli. Prvých pár záberov divákov zmätie, pretože pripomínajú Nemocnicu na kraji mesta. Nejde iba o štýl natáčania typický pre Jaroslava Dudka, ale aj o obsadenie rovnakých hercov. Sci-fi by si zaslúžilo nápaditejšie spracovanie, aby z neho na prvý pohľad dýchal cudzí svet. V réžii Jaroslava Dudka ide iba o zachytenie obyčajného života, na ktorý sú všetci zvyknutí. (Raccoon.city)
  • Jako klinika, na které probíhá výzkum, byla použita budova tehdejšího KOOSPOLU ve Vokovicích v Praze, postavena roku 1977. (sator)

Reklama

Reklama