Reklama

Reklama

Psanec El Topo vyzve na souboj nepřemožitelné Čtyři pány pouště kvůli lásce jedné ženy. Poráží je a dosahuje vyšší úrovně vědomí, zradí ho však jeho žena. El Topo začíná novou existenci jako svatý muž a ujímá se osvobození komunity vyděděnců. (Film Europe)

Videa (1)

Trailer 2

Recenze (150)

Arbiter 

všechny recenze uživatele

El Topo je film sakra unikátní. Výjimečně nekorektní a to nejen obsahem ale i formou, kterou by si dnes myslím filmaři dovolit prostě nemohli, kdyby to nebylo za cenu promítání někde po pidiklubech (ne, není toho docíleno prvoplánovým ala snuffem). Groteskní, teatrální, pitoreskní a já nevím jak ještě -ní. Nebyl by žádný problém utopit se ve stránkách interpretací a myslím, že by se vzájemně ani moc nemusely lišit, protože přes symbolismus, převážně opravdu neprvoplánový, je snímek jasně sdílný. Jen nesděluje jednu konkrétní věc. Sděluje toho mnoho. Jodorowsky má koule a bude to se vší pravděpodobností taky pěknej exot. Religionistika je snímkem protkaná, ale nemůžu se zbavit pocitu velkého opovržení lidským faktorem této nadpozemské domény. ___ (asiSpoilery) Hrdinova cesta vede skrze dospívání a dobrou myšlenku nabubřelostí a světem hříchu. Zradí nevinného pro neodolatelný chtíč a zrazuje postupně víc a víc sám sebe. .. Setrvačnost mě žene kupředu, nevím za čím. Možná to co jsem hledal je na druhé straně. Neměl bych se vrátit, neměl bych se raděj zastavit a stát. Stejně nemám co ztratit. Ale škoda toho času mohl jsem místo té divné cesty tam a zpět zůstat klidně spát .. (WWW - Kůň) Přichází o vlastní tvář, přichází o svůj chtíč a zradou upadne v milost druhé šance. Marné pro spásu, užitečné pro odčinění hříchů. Ne každý podlehne svodům, kterým on čelit nedokázal. Jeho učeň, ač zrazen, zachoval si svou tvář čelem k pokání svého pána a zrádce, který až na konci volí cestu mistrů, které podle přemohl. A ta krásně vyčištěná Sodomie na konci? Výjimečné, hodně výjimečné. A vlastně i dost děsivé. Alejandro rozhodně netrpí něčím jako jsou iluze o člověku. A nemá rád dominantní mužatky, jak se zdá. Je to Zázrak!! ()

Webb 

všechny recenze uživatele

Naturalisticky ztvárněná cesta El Topa, jenž se proměnila v alegorii zápasu o vlastní povznesení v koloběhu života, smrti a znovuzrození. [7,5/10] (Panicas) (Barevný /// Produkce: Juan López Moctezuma, Moshe Rosemberg, Roberto Viskin /// Scénář: Alejandro Jodorowsky /// Kamera: Rafael Corkidi /// Hudba: Alejandro Jodorowsky, Nacho Méndez) [1001 FILMŮ, KTERÉ MUSÍTE VIDĚT, NEŽ UMŘETE] ()

Reklama

zette 

všechny recenze uživatele

Toto je bizar od zacatku do konce! Neumim si predstavit, ze by dneska nekdo neco podobneho natocil a jeste to jezdilo po festivalech... I kdyz jsem Krtka uplne nepobral, musim rict, ze urcity dojem film po sobe zanechal. Originalitu, vytecnou kameru a osobity styl nezapre. Myslim, ze nemuzu hodnotit jinak. ()

woody 

všechny recenze uživatele

Ha ha ha. Ukřižované jehňátko. Ho Ho Ho! 300 chcípajících králíků. He he he! Postřílení mrzáci. Začal jsem shánět divné, nechutné a jinak proslavené filmy. A čím jiným začít než Krtkem, který se zjevil v roce 1970 ve světle filmové záře a už tam zůstal, páč už nemohl najít cestu zpět. On ji ani nehledal, je poznat, že to je děláno na efekt. Ten film má v sobě něco obrovského a nepopsatelného (a to jsem myslel, že budu z těch co se podobných přirovnání vyvarují). Chápu z toho jen asi 30%, ale už to je vítězství. Chytal jsem se jen do té scény s mostem. Pak jsem se nadobro ztratil jako hlavní hrdina. Ruská ruleta v kostele, masakr, porod - to vše už jen tak proplouvalo mým vědomím a natrvalo se tam zakořenilo. Napoprvé jsem nechtěl dát plné hodnocení. Jak tak nad tím přemýšlím, musím dát 5 hvězdiček. Přinejmenším za tu úžasnou vizuální stránku. Všechny ty jednoduché rekvizity uprostřed pouště jako dostavník, krvavé jezírko, stůl a židle. A hudba mistra Jodorowského. A kde sehnal všechny ty zjevy taky netuším. A gore je tam minimálně - záleží na tom zda vám nedělají dobře bzučící včely nebo ufikávání genitálií. A... Však se podívejte sami. Je to snadno k sehnání, když to opravdu chcete poznat. ()

rawen 

všechny recenze uživatele

Jsem dostatečně velkej úchyl, abych si už předtím docela užil Svatou Horu a velice dobře užil Svatou Krev - Krtek je takovým Jodorowského fantasy počátkem, dává tušit jak budou vypadat jeho další filmy - bohužel se tuto "prvotinu" nepodařilo dostatečně ukočírovat a tak je teatrální, patetická a bláznivá o trochu víc, než asi měla být (hlavně některé střihy v první části jsou vyloženě komické :)). Jinak mě se líbí víc ta druhá (nebo první? - prostě druhá v pořadí) část filmu, symbolika snímku není prázdná, jen si proto člověk musí trošku přijít - pro slabé žaludky ale varování --- tohle není tradiční multiplex limonáda, dejte si pozor na ukřižované kozy, sovy a podobnou havěť, na pajdavé nuzáky, hromádky mrtvol, úchylné záporáky, hnusné štětky, jezírka krve, kastrace, jek, křik a lamentování na kolenou... Ale jinak to uteče, že se ani nenadějete :) 8/10 ()

Galerie (63)

Zajímavosti (15)

  • Po uvedení filmu se Alejandro Jodorowsky (El Topo) vyjádřil ke kontroverzi, když tvrdil, že scéna znásilnění nebyla objasněna: „Když jsem chtěl natočit scénu znásilnění, vysvětlil jsem Maře Lorenzio (Marah), že ji zmlátím a znásilním. Nebyl mezi námi žádný citový vztah, protože jsem do všech ženských sexuálních scén vložil klauzuli, že se s režisérem ona nebude nikdy milovat. Nikdy jsme spolu nemluvili. Nic jsem o ní nevěděl. Šli jsme do pouště s dalšími dvěma lidmi: fotografem a technikem. Nikdo jiný. Řekl jsem: ‚Nebudu zkoušet. Bude jen jeden záběr, protože nebude možné ho opakovat. Otáčejte fotoaparáty pouze tehdy, když vám signalizuji.‘ A já opravdu... opravdu... opravdu jsem ji znásilnil. A křičela. Pak mi řekla, že byla předtím znásilněna. Víte, pro mě je ta postava frigidní, dokud ji El Topo neznásilní. A má orgasmus. Proto v té scéně ukazuji kamenný falus, který chrlí vodu. Má orgasmus. Přijímá mužské pohlaví. A to je to, co se stalo Maře ve skutečnosti. Opravdu měla ten problém. Fantastická scéna. Velmi, velmi silná scéna.“ (Emo-haunter)
  • Krtek byl zprvu undergroundový snímek, kterému se až díky Johnu Lennonovi dostalo celosvětové distrubuce. Zaujal ho natolik, že přesvědčil svého blízkého přítele, aby koupil práva a postaral se o distribuci. (Arbiter)
  • Peter Schjeldahl, píšící pro The New York Times, popsal film jako „velmi podivné mistrovské dílo“. Řekl: „Na první pohled by se to mohlo zdát jen jako násilná surrealistická fantazie, dílo báječné, ale pravděpodobně vyšinuté představivosti. Surrealistické a bláznivé to může být, ale je to také (člověk si to uvědomuje podruhé) plně zváženo a uspořádáno jako jemný hodinový stroj.“ (Emo-haunter)

Reklama

Reklama