Reklama

Reklama

Psanec El Topo vyzve na souboj nepřemožitelné Čtyři pány pouště kvůli lásce jedné ženy. Poráží je a dosahuje vyšší úrovně vědomí, zradí ho však jeho žena. El Topo začíná novou existenci jako svatý muž a ujímá se osvobození komunity vyděděnců. (Film Europe)

Videa (1)

Trailer 2

Recenze (150)

Avathar 

všechny recenze uživatele

Zhrňme si to: surrealizmus milujem a na KRTKA som sa neuveriteľne tešil. O to väčšie bolo moje sklamanie. Nudné, rozvláčne, miestami vyložene trápne. Obrovská škoda, strašne by som sa chcel pridať k fanúšikom, pretože spojenie "surreálny-metafyzický western" na mňa pôsobilo takmer magicky a v podobnom "žánri" vidím ohromný potenciál. Pritom nemôžem povedať, že by ten dej nebol zaujímavý, len proste nebol - pre mňa - zaujímavo podaný. Skôr naopak. Všetky tie kulisy, štýl, herci. Proste nesadlo. ()

Othello 

všechny recenze uživatele

Do sebe zahleděná symbolistická mudrlandská mrdka nesnesitelného narcise, která pro všechny ty bizarní výjevy úplně kašle na všechny ostatní elementy které jsou u filmů tak nějak třeba, například střih, masky či takové rámování, aby nebylo vidět, že kulisy jsou kulisy a statisté nevědí, co mají dělat. Za obrázky dávám pětku s hvězdičkou, jinak spláchnout do hajzlu. Po několika knihách a dvou filmech už je mi jasný, že Jodorowsky je nepřítel. Ještě si odškrtnu Svatou horu a pak budu mít od něj navždy pokoj. Slibuji. ()

Reklama

LINKIN 

všechny recenze uživatele

Anebo stejně tak odpad, záleží na úhlu pohledu. Je spíš zajímavé, jak se některé filmy vryjí do paměti spíše kvůli zážitku s nimi spojeným, než z hlediska svojí kvality/nekvality a u El Topa bylo dost alkoholu, marihuany i šílených kamarádů řvoucích u každého záběru "Zabij ho ty zmrde!". Svatá Hora přesto vede. [ad. 8. 3. 2012 - Áčko přetékalo alkoholem a El Topo se stal navždy kultovním] ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

„Být příliš dokonalý je chyba.“  Inu.. kdyby se Jodorowsky tolik neopájel samým sebou a svou vlastní dokonalostí, mohl by být výsledek ztrávitelnější. Ústřední děj s přesahem do podobenství měl rozhodně cosi do sebe: jak v první polovině, kdy Krtek coby krvelační gangster na koni bojuje se svými protivníky, až ho jednoho dne zlomí prohra v podobě dobrovolné sebevraždy jednoho soupeře, tak v té druhé, kdy se dostáváme do města plného bizarních a šílených rituálů. Některé scény v této části, nejvíc asi provádění ruské rulety s rozesmátým farářem coby rozhodčím, mi připadaly v rámci podobenství zkaženého světa správně úderné a znepokojivé i zábavné současně. Vyzdvihnout musím i vizuální stránku a plno ojedinělých surrealistických nápadů (nimiž se to ovšem v těchto starších artových filmech z Mexika často přímo hemží), které mě v tom často dokázaly upoutat a rozvířit chvilkovou nudu i zastínit hůře uchopitelnou symboliku. Problém jsem měl však s nataženou délkou a pomalým tempem ve chvíli, kdy samotný děj tu nejednou probíhá celou řadu scén v poněkud monotónních variacích na to samé, stejně tak s nejedním (někdy až mírně samoúčelným) bizarně nechutným výjevem. Na oplátku musím prásknout, že nikdy jsem nebyl fanouškem westernů, takže ač do jisté míry oceňuji pokus o velmi svéráznou, silně surrealistickou variaci na tento žánr v duchu podobenství, nijak mi k srdci nepřirostl ani Krtek. [55%] ()

Gimp 

všechny recenze uživatele

Pochopil jsem 23% (to je prvočíslo, což by samo o sobě mělo vnímavějšímu čtenáři mého komentáři něco naznačit...) - prakticky vše až do tý scény s čištěním velbloudích zubů. Na tomhle filmu oceňuji hlavně důmyslnou práci s kabalistickými metaforami a rerbergorvsky zahleděnou kameru, bravurně si pohrávající s hloubkou neostrosti. ()

Galerie (63)

Zajímavosti (15)

  • Po uvedení filmu se Alejandro Jodorowsky (El Topo) vyjádřil ke kontroverzi, když tvrdil, že scéna znásilnění nebyla objasněna: „Když jsem chtěl natočit scénu znásilnění, vysvětlil jsem Maře Lorenzio (Marah), že ji zmlátím a znásilním. Nebyl mezi námi žádný citový vztah, protože jsem do všech ženských sexuálních scén vložil klauzuli, že se s režisérem ona nebude nikdy milovat. Nikdy jsme spolu nemluvili. Nic jsem o ní nevěděl. Šli jsme do pouště s dalšími dvěma lidmi: fotografem a technikem. Nikdo jiný. Řekl jsem: ‚Nebudu zkoušet. Bude jen jeden záběr, protože nebude možné ho opakovat. Otáčejte fotoaparáty pouze tehdy, když vám signalizuji.‘ A já opravdu... opravdu... opravdu jsem ji znásilnil. A křičela. Pak mi řekla, že byla předtím znásilněna. Víte, pro mě je ta postava frigidní, dokud ji El Topo neznásilní. A má orgasmus. Proto v té scéně ukazuji kamenný falus, který chrlí vodu. Má orgasmus. Přijímá mužské pohlaví. A to je to, co se stalo Maře ve skutečnosti. Opravdu měla ten problém. Fantastická scéna. Velmi, velmi silná scéna.“ (Emo-haunter)
  • Alejandro Jodorowsky měl několikrát snahu o zfilmování pokračování. Bohužel kvůli finančním potížím se toho nikdy nedocílilo. A to se režisérovi kolikrát snažil pomoci John Lennon. (Emo-haunter)

Reklama

Reklama