Reklama

Reklama

Psanec El Topo vyzve na souboj nepřemožitelné Čtyři pány pouště kvůli lásce jedné ženy. Poráží je a dosahuje vyšší úrovně vědomí, zradí ho však jeho žena. El Topo začíná novou existenci jako svatý muž a ujímá se osvobození komunity vyděděnců. (Film Europe)

Videa (1)

Trailer 2

Recenze (150)

Superpero 

všechny recenze uživatele

Pro mě nesmírně nudná, megasračková bizarnost. Nemám rád tyhle symbolické filmy, kde zvrácení autoři najmou zrůdy, mrzáky a jiné kreatury, naženou je do ultralevných kulis, dají tam hodně krve a nahoty a pak dělají, že ten film má hrozný přesah a ukazuje na zkaženost světa atd. Postava El Topa má asi vypadat cool, jenže v těch jeho koženejch hadříkách vypadá jako blbec a pohybuje se nesmírně nemotorně. Neuvěřitelně mě pak nasrala část o 4 střeleckých mistrech, když všichni byli mnohem lepší, než El Topo a on je vždycky nějak trapně přechcal (já vždycky fandil těm mistrům, než homo kovbojovi). Pak ho zraděj lesbičky a banda kriplů si ho odveze někam do podzemí, kde mu odbarvěj hlavu na blond (MUAHHAHAHA Jodorowsky je buď narcis nejhrubšího zrna a nebo nemá sebeúctu jinak by se s takovouhle vizáží nemohl nechat natočit), což pro mě byl impuls začít na ten film koukat rychloposuvem. Pak se z El Topa stane jakejsi budhista a dobrák (naznačeno tím, že dělá groteskního pouličního blázna) jenže ve zkaženym městě mu pak postřílej jeho milované kriply, což neunese a všechny obyvatele postřílí, což opět neunese a upálí se, jako správnej hipík. Liliputánská kryplině mezitím porodí jeho dítě a odjede s křesťanskym knězem, který zdrsněl a začal nosit staré známé S/M fetiš kovboj hadry. Kruh se tedy uzavírá a vše začíná na novo. Mordyjé takovou sračku jsem od toho vážně nečekal. Mrdka mrdkoucí!!! ()

rawen 

všechny recenze uživatele

Jsem dostatečně velkej úchyl, abych si už předtím docela užil Svatou Horu a velice dobře užil Svatou Krev - Krtek je takovým Jodorowského fantasy počátkem, dává tušit jak budou vypadat jeho další filmy - bohužel se tuto "prvotinu" nepodařilo dostatečně ukočírovat a tak je teatrální, patetická a bláznivá o trochu víc, než asi měla být (hlavně některé střihy v první části jsou vyloženě komické :)). Jinak mě se líbí víc ta druhá (nebo první? - prostě druhá v pořadí) část filmu, symbolika snímku není prázdná, jen si proto člověk musí trošku přijít - pro slabé žaludky ale varování --- tohle není tradiční multiplex limonáda, dejte si pozor na ukřižované kozy, sovy a podobnou havěť, na pajdavé nuzáky, hromádky mrtvol, úchylné záporáky, hnusné štětky, jezírka krve, kastrace, jek, křik a lamentování na kolenou... Ale jinak to uteče, že se ani nenadějete :) 8/10 ()

Reklama

Paldini 

všechny recenze uživatele

Surrealistická vize spravedlivé pomsty, pokušení a očistce s křesťanským, ale i buddhistickým přesahem ve westernovém kabátě. Pistolník s božskými schopnostmi, potom co odbočí z cesty spravedlivé pomsty na cestu násílí, dostává, potom co je zrazen, svou druhou životní možnost a je jen na něm, jakým způsobem ji využije. Avšak kolotoč všude přítomného násilí se začíná pomalu roztáčet. Film je přímo nabitý dusnou atmosférou umocněnou prostředím mexické pouště. Jedna nezapomenutelná scéna střídá druhou. Několik z těchto scén čerpá z děl surrealistů (ukřižovaná ovce, plástve plné medu ve tváři, mrzáci, králičí mistr), jiné jsou umocněny krvavou pointou (zúčtování s plukovníkem, ruská ruleta). U každého jakoby mikropříběhu je umně zvolen hudební motiv (počáteční procházka městem mrtvých, hned následovaná bizarními hrátkami tří pistolníků). Ono, ty mikropříběhy nejsou žádným překvapením, uvědomíme-li si, že Jodorowsky je v první řadě uznávaný komiksový autor. ()

fragre 

všechny recenze uživatele

Je možné, že díky mé omezenosti mi v přerostlé a rozbujelé spleti symbolů uniká smysl tohoto díla. Je možné, že všechny ty násilné a nechutné scény nejsou jen samoúčelnou provokací (či projevem autorovy úchylky), ale cestou jak nazřít nejhlubší dřeň lidského jáství. Leč už se připozdívá a nehodlám tratit času mudrováním nad něčím, co mi připadá stejně hluboké jako Saló. ()

blackJag 

všechny recenze uživatele

Podivná osobní výpověď nevypočitatelného výstředníka, plná náboženské mystiky a symbolizmu, zahalená v naturalistické antiwesternové auře, která v pravdě nebude pro každého. Filmového fanouška potěší na jedné straně pěkné záběry a nápady, jindy otráví chaotická skladba scén nebo herecký amatérismus. Groteskní, kontrastní zážitek, který ve zbytku svého života nechci opakovat. 50% ()

Galerie (63)

Zajímavosti (15)

  • Peter Schjeldahl, píšící pro The New York Times, popsal film jako „velmi podivné mistrovské dílo“. Řekl: „Na první pohled by se to mohlo zdát jen jako násilná surrealistická fantazie, dílo báječné, ale pravděpodobně vyšinuté představivosti. Surrealistické a bláznivé to může být, ale je to také (člověk si to uvědomuje podruhé) plně zváženo a uspořádáno jako jemný hodinový stroj.“ (Emo-haunter)
  • Vizuální stránka byla hlavním bodem sváru mezi kritiky filmu, kteří debatovali o tom, zda jsou sekvence a montáž smysluplné nebo pouze vykořisťovatelské. Pokud jde o symboliku ve filmu, Vincent Canby z The New York Times napsal: „Jsou tam všichni, ve filmu, který je celý vnitřností (doslova), ale který nemá žádné tělo, které by dalo vnitřnostem zvláštní tvar nebo funkci.“ Canby zjistil, že film je podvod. Gene Siskel z Chicago Tribune komentoval, jak byly vizuální prvky vnímány v rámci drogové kultury. Siskelova recenze uvádí: „Pod vlivem se El Topo stává násilnou, rádoby erotickou freakshow, a to, předpokládám, může to být velmi těžké. Jiným stačí zívnout.“ (Emo-haunter)

Reklama

Reklama