Režie:
Louis LeterrierKamera:
Erik WilsonHrají:
Hannah John-Kamen, Caitríona Balfe, Helena Bonham Carter, Dave Chapman, Harris Dickinson, Natalie Dormer, Taron Egerton, Nathalie Emmanuel (více)VOD (1)
Epizody(10)
-
Konec, začátek, to je jedno (E01)
-
Nic už není tak jednoduché (E02)
-
Co bylo zmařeno, se zase spojí (E03)
-
První, na co si vzpomínám, je oheň (E04)
-
Zná všechna tajemství (E05)
-
Gelfling – světa zachránce (E06)
-
Je čas na můj tah (E07)
-
Vědmy nevědí vše (E08)
-
Krystal volá (E09)
-
Jen střepina byla ztracena (E10)
Obsahy(1)
Mocichtiví vládci vysávají z planety Tra život. Skupinka odvážných Gelflingů se proto spojí na výpravě za záchranou světa a s temnotou se rozhodnou bojovat. (Netflix)
Videa (3)
Recenze (58)
Nechápu, jak se někdo v Netflixu mohl rozhodnout nepokračovat v produkci téhle fantastické věci. Dobrá – možná to není kdovíjak revoluční po stránce zápletky nebo příběhu. Ale máloco bude mít takovou výpravu a úžasné skloubení CGI s praktickými efekty, natož když těmi praktickými efekty je skoro výhradně technika loutkářství, něco ve filmové produkci využíváno spíše okrajově. Být to stejné vyprávění s reálnými herci, asi by to byla jen lehce nadprůměrná fantasy, a dneska už člověk nemůže vyjít před práh svojí streamovací služby, aby o nějaký takový fantasy seriál nezakopnul. Ale ta řemeslnost je právě to, co člověka udrží koukat se, protože o čem jiném je vizuální médium, než o podivování se nad tím, jak umělci překonávají limity svých řemeslných technik, a dokážou s nimi takové věci, jako přimět vás fandit rozpohybovaným umělohmotným panákům. Je to nabité skvělým a kolikrát překvapivým hlasovým obsazením (Samberg a Hader ve svých hlasech k nepoznání, a skvělá komediální dvojka), dává to smysl v kontextu souvisejícího filmu, a je vidět, že je to dělané s obrovskou láskou. ()
Pre mňa seriál predstavuje nádherný úvod do čarovného fantazijného sveta Thra. Vytvoriť veľkovýpravný bábkový seriál v dnešnej dobe chce istú dávku talentu a geniality. Úvodná epizóda približujúca príbeh okolo Temného kryštálu pôsobila na prvý pohľad mätúco. Som rád, že som dal seriálu šancu, s každou epizódou má jeho dej viac a viac pohlcoval. Podlingovia, Geflingovia a Skeksiovia mi budú chýbať. Teším sa na pokračovanie. Medzitým si skrátiť čakanie starým filmom o temnom kryštáli z roku 1982. ()
původní krystal sem nikdy neviděl a nejspíš už ani neuvidím.Jakkoliv mám rád fantasy a pohádky,tak svět Temného krystalu mě minul a evidentně nepatřím do jeho cílovky.Příběh je fajn jakkoliv nepřináší nic extra objevného,loutky vypadají dobře a dá se na ně v pohodě rychle zvyknout,ale dohromady mi to prostě neštymovalo a častěji sem se nudil než bavil...60% ()
Jedno z největších seriálových překvapení za posledních X let a pro mě osobně zřejmě nejlepší fantasy od Pána Prstenů. Neskutečný (!!) vizuál, fantastická hudba, Komoří, humor, dabing, napětí, Komoří, emoce, kamera, Komoří, podlingové, Komoří, ... Rozšíření světa, který původní film jen zlehka načrtnul kvůli omezené stopáži, se zde tvůrcům povedlo opravdu neskutečně. Postavy z filmu dostaly více prostoru a tak se mohly dostatečně vykreslit a díky tomu si s nimi utvořit patřičný vztah, a nové postavy byly ve velké většině také naprosto skvělé. Nejvíc mě ale uhranulo naprosto neskutečné propojení loutkové animace s těma digitálníma. Nikdy jsem z žádného fantasy necítil takovouhle pohádkově-fantasy atmosféru, jako z tohohle. Občas jsem si vzpomněl na Pána Prstenů, občas na Nekonečný příběh, občas na Labyrint, ale pořád tam bylo něco... víc, co jsem nikde jinde neviděl. Nikdy bych nevěřil, že to řeknu, ale mám pocit, že původní film vznikl právě proto, aby se o skoro 40 let později mohlo natočit tohle mistrovské dílo. ()
Strašně moc bych tomu přál pokračování. Age of Resistance, stejně jako původní film, neohromí až tak komplexním příběhem a, i přes štědrou porci 10 epizod, je to stále spíše jednodušší pohádková fantasy. Tvůrci šikovně rozšířili lore a dokázali objasnit některé nejasnosti z původního filmu, takže vaření z vody se také nekoná. Ze začátku mi spíše přišlo, že tvůrci docela válčí se samotnou narací a první dvě epizody byly k mému překvapení dost zdlouhavé, místy až nezáživné a jako úvod do příběhu poměrně chaotické. Nevtáhne to bohužel úplně na první dobrou. S každou epizodou je ale vidět, jak si jsou tvůrci stále jistější a jistější, začnou si víc pohrávat s kamerou i vyprávěním a celý příběh hezky graduje. Divák, který viděl původní film, ví, jak to skončí a tak mě ústupek ve finále nijak zvlášť nepřekvapil. I tak je ale seriál místy dost nekompromisní a některé smrti svou brutalitou dokáží zamávat i dospělým divákem. S tím se pojí u mé rozčarování z myšlenky, komu je vlastně Temný krystal určen. Je to totiž dílo přímo stvořené k neúspěchu. Pro děcka je to moc zdlouhavé, ponuré a v posledních dílech i necitlivě brutální. Teenager si zase radši pustí "něco cool" jako Trůny a z loutek bude mít leda tak prdel. A na dospělého je tam zase občas docela nadbytek infantilních scén (nekonečné hašteření mezi uječenými Skeksis zkoušelo i mou trpělivost). Age of Resistance na mě působí jako dílo určené pro specifickou skupinu diváků, což v kombinaci s drahou předrahou produkcí musí být vražedné (covid byl pomyslnou poslední kapkou). Pak je vlastně úplně jedno, že je to jinak naprosto čistá filmařina, ultimátní vizuální balada a celkově krásná pocta nejen původnímu Temnému krystalu, ale i loutkovému filmu obecně. Všechno je tam vypiplané do nejmenších detailů. Prostředí jsou ohromující - ponurá, barevná, rozmanitá, až epicky rozlehlá a přesto precizní a hlavně ručně dělaná. Občas si tvůrci dopomůžou digitálem, hlavně co se různých magických efektů týče, ale jinak ho divák skoro ani nepostřehne. Ten základ je pořád především loutkový. V dnešní době to působí ohromně svěže a věřím, že to nejlepší jsme ještě ani nestihli dostat. Tak snad někdy... jednou. ()
Galerie (36)
Photo © Netflix
Zajímavosti (8)
- Loutky Gelflingů mají na výšku přes 900 mm, za to loutky Skeksisů mají až 1,5 m. (Shr1nK)
- Napriek tomu, že ide o lútkovú animáciu, je tu zastúpená aj počítačová animácia, ktorú si divák v drvivej väčšine prípadov nevšimne. (Krnac)
- Všetky časti lútok boli vytvorené na 3D tlačiarňach, čo trvalo približne 13 000 hodín. (Krnac)
Reklama