Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Lékařský kongres v Paříži, který záměna kufru promění v děsivou noční můru... Americký kardiolog Richard Walker přijede s ženou Sondrou do Paříže na lékařský kongres. Než se stačí v hotelové koupelně oholit, jeho manželka beze stopy zmizí. Dobrodružství, jež nijak statečný muž musí prožít v cizím městě, ho postaví mezi dvě skupiny, usilující získat spínač k atomové bombě a po bok půvabné nekonformní dívce Michelle. Ta propašovala spínač ze Spojených států v letadle, kde však došlo k záměně jejího a Sondřina zavazadla. Tak se do celého případu, kolem něhož francouzská policie jen bezmocně a lhostejně krouží, zapletla nevinná manželská dvojice. Zatímco Walkerovi jde výhradně o záchranu ženy, dívka usiluje o odměnu za nebezpečnou práci. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (261)

major.warren 

všechny recenze uživatele

Temný krimi thriller z pera tvůrců Čínské čtvrti. Mé vůbec první setkání s Romanem Polanskim a také můj první film Harrisona Forda mimo sérii s Indiana Jonesem. Ford je skvělý, Emmanuelle Seigner nebezpečně svůdná, zápletka mrazivá, atmosféra dostatečně pochmurná, hudba Ennia Morriconeho jako vždy fantastická. Kdo říká, že jde o průměrný thriller, mýlí se. 48 hodin v Paříži je dle mě klasika žánru. Polanského režie je excelentní! A tanec Walkera (Ford) s Michelle (Seigner)... to už je pro mě jen závěrečné stvrzení toho, abych dal Frantic plný počet. Chytrý, osobitý, geniální film. ()

Aelita 

všechny recenze uživatele

Když se člověk může zbláznit ... A kde prosím ? V Paříži ! Proč ? Protože Polanski udělal z Paříže New York. ___ Je to typický hitchcockovský film, kde je MacGuffin - falešné tajemství, kolem kterého se vše točí, je strach z výšek na střechách Paříže i s nezbytnou závratí, je osudová žena i žena pobočnice - obě v červeném, a hlavně je v něm americký konzervativní poklidný měšťan, který nejdříve nechápe, co se děje, pak ztrácí naději v pomoc odborníků a pak v zuřivé zoufalosti jedná sám na vlastní pěst. Je to hrdina proti své vůli - člověk postupně vyšilující, avšak neústupně vytrvalý jako buldoček zakousnutý do buřtu. Polanski obehrává anglické slovo s francouzským zněním v názvu filmu i všudypřítomnou americkou sochu svobody a hlavně opakuje hitchcockův vzorec "wrong man" (nepravý muž) v absurditě bezmoci jedince před tváří mocenského nebo totálního spiknutí. Dokonce i název spínače Krytron evokuje Krypton amerického Supermana. Polanski napěchoval film nostalgií hraničící se sarkasmem v pomyšlení na Ameriku, zemi svobody, kam se nemůže vrátit, protože by tam byl uvězněn za to, co se přesně nedá dokázat ani vyvrátit. V podstatě Mission Impossible IV opakuje syžet a stavbu Polanského "Frantiku", který když se postaví čelem k problému, vždy ho dotáhne do vítězného konce, jen s tím rozdílem, že Ethan Hunt je předem připraven na vše. ___ Zajímavý je vliv-znak doby. Chybějící obličej manželky hlavního hrdiny filmu vystřižený z rodinné fotky, tento symbolický čtverec otázek, díra v přítomnosti, bylo možné natočit v roce 1988. Dnes by to již nešlo, protože řezat foto nikdo nebude, jen ho zkopíruje do počítače. Co do významů v něm ukrytých je tento snímek stejným "žrádlem" pro filmové teoretiky a psychology jako Godardovo Pohrdání a stejně tak i emočně studeným, přehledným a nezajímavým, možná až na ty svůdné křivky, které potěší oko diváka. ()

Reklama

Derek 

všechny recenze uživatele

slusne thrillerove remeslo v hitchcokovskom style (nic netusiaci muz a mcguffin ktory chcu vsetci), clovek presne vie ako sa obycajny clovek (a ziadny superhrdina) harrison ford cit,i teda strateny a osamely v meste kde mu nikdo nerozumie... skoda ze sa polanskemu vynikajuce tempo a atmosfera nedari udrzat po cely film lebo v polke sa pomaly zacina nastavovat kasa a miestami je frantic plny wtf momentov (tanec na diskoteke, skratkove a nezmyselne chovanie niektorych postav...). emmanuelle seigner je zlata so svojim francuzskym prizvukom a harrison hra svojho univerzalneho every-mana... ()

Vědma 

všechny recenze uživatele

Bylo to velice zvláštní, věřím, že někomu to mohlo připadat jako nuda, i já jsem místy usínala, ale průměrné to v žádném případě nebylo. Mělo to v sobě zvláštní druh humoru a pomalou soustředěnost, která se mi moc líbila. Nelíbila se mi jenom ta potrhlá francouzská femme fatale, ta mi lezla na nervy. ()

tron 

všechny recenze uživatele

Buldog (mimochodom, fakt blbý názov) ma nikdy nebavil. Divák by ho mal rád už za sústredeného Harrisona Forda, atmosférický Paríž, nepríjemnú scénu na streche alebo za rafinovaný hitchcockovský prístup (McGuffin, hrdinom proti svojej vôli). Lenže to by sa v tom skvelý Roman Polański nesmel tak zamotávať. Z pôsobivej zápletky o mužovi, hľadajúcim vlastnú manželku, sa razom stáva ohratá (pseudo)napínavá báchorka. Priemerný triler. ()

Galerie (68)

Zajímavosti (9)

  • Na nátlak studia byl původní sestřih zkrácen o 15 minut a nafilmován nový závěr. (oje)
  • Ve scéně, kdy se Doktoru Walkerovi (Harrison Ford) na střeše nešťastně otevře kufr a věci z něj padají dolů, je možné si všimnout, že malá Soška Svobody padá ze střechy. V dalším záběru je však pro potřeby filmu vidět, jak leží na menším přístřešku. (Čulo)

Reklama

Reklama