Režie:
Roman PolańskiScénář:
Roman PolańskiKamera:
William A. FrakerHudba:
Krzysztof KomedaHrají:
Mia Farrow, John Cassavetes, Ruth Gordon, Sidney Blackmer, Maurice Evans, Ralph Bellamy, Victoria Vetri, Charles Grodin, Tony Curtis, William Castle (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Jsou to jen hormony, anebo se temné síly opravdu chystají ovládnout svět? Novomanželé Rosemary a Guy Woodhouseovi (Mia Farrowová a John Cassavetes) se nastěhují do starého newyorského činžáku, i když je přítel Hutch (Maurice Evans) varuje před temnou historií domu. Působili zde okultisté a došlo tu k několika tragickým úmrtím. Woodhouseovi se seznámí se starými sousedy Castevetovými, kteří u nich začnou být častými hosty. Když Rosemary otěhotní, doporučují jí Castevetovi svého známého gynekologa. Od té doby však Rosemary začne trpět nevysvětlitelnými bolestmi a strachem. Od Castevetových jsou slyšet zvuky jako při duchařských seancích, někteří lidé včetně ostražitého Hutche záhadně onemocní nebo přímo umírají. Jsou to jen náhody, představy psychicky labilní rodičky anebo se proti Rosemary chystá nefalšované satanské spiknutí...? (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (728)
Vstkutku mistrovsky zrežírované drama, chcete - li satanský horor. Polanski zde zanechal stopu ne nepodobnou Alfredu Hitchcockovi. Atmosféra v domě je hustá, film graduje s každým okamžikem a divák je vtažen do děje, že zapomíná dýchat. Přitom vysvětlení je na každém a je otázkou, zda v tom Polanski neměl divákovi udělat jasněji. Jinak smekám před Miou Farrow, její děs byl cítit i u mě doma. Srovnávat tento film s Omen je hřích. Přímo satanský hřích ;-) ()
Thriller Romana Polanskiho o příchodu Satana. Celý film (vyjma posledních deseti minut) nám režisér něco naznačuje a nechává na nás, abychom si vytvořili nějaký vlastní úsudek. Je Rose blázen? Nebo jsme blázni my? Je to jen sen nebo realita? Divák je v pozoru a napnutý jako struna a čeká na závěrečné rozuzlení, které mě však poněkud zklamalo. Možná by bylo lepší, kdyby Polanski nechal konec otevřený. Každopádně jde o klasický a hlavně kvalitní snímek, který má vynikající atmosféru a v jistých scénách (například ta v telefonní budce) mi silně připomínal Hitchcocka. Herecké výkony, jak Cassavetese, tak Ruth Gordon, stály za to, ale Mia Farrow předčila všechny. Její roli matky by jí mohla závidět i Angelina Jolie. A než se nechala ostříhat, líbila se mi i jako ženská. Pěkný film, který rozhodně nezklame. ()
Po prvním zhlédnutí před lety jsem konstatoval silný zážitek s efektní tečkou. Potíž je v tom, že se Polanski drží Levinovy knižní předlohy doslovně a v tom je kámen úrazu. Polanského snímek totiž je silný tam, kde divák neví, zda jde o paranoiu ženy s rizikovým těhotenstvím nebo o skutečné spiknutí a zásah nadpřirozených sil. Totiž teoreticky by to tak fungovalo, kdyby pointa nebyla notoricky známá. Rosemary patří k nejúspěšnějším Polanského snímkům a tenhle titul si obvykle průměrný filmový fanoušek vybaví jako první, když přijde řeč o Polanském. Ve své době totiž film fascinoval právě spojením mateřství a tehdy nesmírně oblíbeného tématu satanismu. Levinova předloha je o tom, jak silný dokáže být mateřský cit, a ne o psychóze nešťastné rodičky. Film by zkrátka mnohem líp fungoval jako psychologické drama než jako horor a doslovná tečka ruší a je nefunkční. Ostatně mnohem spíš než horor je to dnes vzhledem k závěru temná groteska. S odstupem doby potěší výkon Miy Farrow a především tradičně pečlivá Polanského režie, ale scénář a pointa jdou celkem mimo mě, takže na víc než 3* to nevytáhnu. Celkový dojem: 60 %. ()
Neskutočne mrazivý thriller, ktorý naberá na atmosfére každou sekundou a nestráca na grádoch ani po takmer polstoročí. Pálčivá téma, akými je Polanski známy znova prenikne pod kožu každému divákovi. Polanskeho filmy nie sú pre každého a buď vám pasujú všetky alebo ani jeden. Herecké precítenie hlavnej postavy v podaní Mii Farrow je obdivuhodné, psychologický rozbor postáv na jednotku. Znepokojivé zvraty podsúva Polanski divákovi tak, aby bol až do samotného záveru na vážkach a ja sám som nevedel, čomu mám v skutočnosti veriť. Počas celého filmu som mal srdce v krku. Okrem nezvládnutého záveru sa mi takmer celý film vryl do pamäti a to sa pri kvantách videných filmov tak často nestáva. 85%. ()
Vynikající atmosféra, která se postupně stupňuje, stupňuje a stupňuje, až vygraduje - ne příliš efektivním koncem. Já myslím, že Polanski dal tento konec s jasným záměrem, přesto se z toho dalo vymačkat mnohem víc šťávy. Každopádně by film měly vidět všechny budoucí maminky, které si odsud mohou odnést i pár cenných rad. 1. bolest břicha delší než měsíc časem sama odezní a 2. nestěhujte se do bytu vedle starých lidí, kteří doma pořádají satanské rituály :D ()
Galerie (151)
Zajímavosti (64)
- Americký časopis Premiere zařadil plakát k filmu na 21. pozici v žebříčku nejlepších plakátů všech dob. (Terva)
- Robert Evans z Paramountu navrhoval Polanskimu pro roli manžela Rosemary (Mia Farrow) Jacka Nicholsona. Polanski ho ale odmítl kvůli jeho jeho zlověstnému vzezření. O pár let později ho nicméně obsadil do hlavní role svého filmu Čínská čtvrť (1974). (Kulmon)
- Scéna, v níž jde Mia Farrow (Rosemary) napříč silnicí, byla natáčená za reálného provozu. Polanski údajně Farrow řekl, že si nikdo nedovolí srazit těhotnou ženu. Polanski scénu údajně natáčel sám na ruční kameru, protože se do toho nikomu jinému nechtělo. (Kulmon)
Reklama