Režie:
Marie PoledňákováScénář:
Marie PoledňákováKamera:
Petr PolákHudba:
Václav ZahradníkHrají:
Július Satinský, Jana Šulcová, Václav Postránecký, Eliška Balzerová, Pavel Nový, Zdena Studenková, Květa Fialová, Jan Faltýnek, Zuzana Githeisová (více)Obsahy(1)
Komedie o rodinné dovolené v malebné beskydské chalupě, kde se tři přátelé starají o šest malých dětí. Muži jsou přesvědčeni, že právě jejich výchovné metody jsou mnohem lepší než pedagogické působení matek. Když ale manželky přijedou „na kontrolu“, dojde v rodinách na čas k vážným sporům... (Bontonfilm)
Videa (2)
Recenze (860)
Obecně chápu komedie Marie Poledňáková jako milé pobavení, které mají za cíl pouze a jen pobavit diváka a naladit ho do příjemné pohody. To se jí podle mého mínění daří střídavě více či méně. Jak už to v životě bývá, v manželství je obvykle vždy jeden dominantní a druhý ve vleku. Scénář této komedie humorným způsobem, ... neurážejícím žádné pohlaví, staví tři hlavní mužské role do situací, které zná ze svého života nejeden ženatý muž. Dalo by se říct, že způsob, jakým se vyrovnávají tito tři muži "pod pantoflem" se svou životní rolí v manželství je ten nejlepší, jakým se dá život pod pantoflem vůbec přežít. Prostě s velkorysým humorem. Satinský, Postránecký a Nový se ujali svých rolí vskutku na výbornou. K tomu posraný Matýsek a vynikající inteligentní komedie je na světě. ()
Je to dobrý film, o tom není pochyb. Bavil jsem se jako piškot, bavím se i jako dospělej. Nicméně - zaměření na všechny věkové kategorie, aby se bavili všichni, je zrádné a vede zákonitě k hluchým místům pro tu či onu skupinu. Nebo si snad někdo myslí, že malé dítě ocení dialogy slaměných vdov Balzerová-Šulcová? Takže podívat kdykoliv ano, ale Komedie století v žádném případě. ()
Nadprůměrná normalizační komedie, ale jak jsem nedávno někoho slyšel poznamenat, právě tenhle typ komedií napomohl tomu největšímu zlu, které se táhne od sedmdesátých let až dodnes. Ustanovení apolitického zápecnictví jakožto vůdčího životního stylu Čechů. Takové to "o nic se nestarat, zůstat doma na svém", které atomarizovalo společnost ve stádo "individuálů". ()
Tenhle film je tak rozporuplný, že je to až k nevíře. V základu funguje jako rodinná zábava, komedie, kde si taťka, mamka i děti najdou to svoje. Může to být také snímek (a tohle téma je v tomhle typu veselohry nezvykle sofistikované) o matkách, které už mají dost toho, jak jsou utahané z práce i domácnosti a logicky delegují na otce taky nějaké ty starosti. V mnoha ohledech je snímek doopravdy vtipný, bohužel často dost infantilně (posraný Matýsek, naražený bimbásek). Gemini má pravdu co se týče pánských hereckých výkonů a instrumentální hudby a atmosféru hodně moc dokresluje také prostředí hor a sněhu. Ale souhlasím také s Kamilem Filou, který někde napsal, že ten film je falešný v tom, že normalizaci zobrazuje jako bezčasí, dobu bez starostí a kontextu a co mi vadí nejvíc, jsou postavy, jejichž sobectví občas tvůrci vydávají za třeskutou zábavu. A v neposlední řadě také omílání toho snímku každého půlroku udělá s divákovou vstřícností své. Po těch letech, reprízách i výtkách dávám stále 70%, ale jak to bude dál, si nejsem jist. ()
Jo tak tohle je Polednakova ve vrcholny forme. Film sice ty skutecne masakralni fory ma jen misty, ale je to celkove milej film s pohodovejma detma a sympatickejma fotrikama, takze je jasny, ze si ho spousta lidi oblibila. Ja ho mam taky rad, ale za komedii stoleti ho urcite nepovazuju. Nicmene se na nej vzdy rad kouknu. ()
Galerie (17)
Photo © Ústřední půjčovna filmů
Zajímavosti (73)
- Filmový námet si režisérka Marie Poledňáková vypočula na večierku, kde sa niekoľko mužov bavilo o spoločnej zimnej výprave. (Raccoon.city)
- Filip Tůma označil tento film za svoj najobľúbenejší československý film. (Arsenal83)
- Lyže Rossignol byly v 80. letech u nás vzácností, na natáčení je zapůjčil samotný produkční filmu Jan Balzer, manžel Elišky Balzerové. Když viděl, co z nich zbylo, hořce zaplakal. (rublik05)
Reklama