Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ramonových rodičov zabili muži Johna Barretta (Daniele Vargas). Pri pokuse o pomstu je Ramon (George Eastman) zranený, ale život mu zachránil nájomný zabijak Rezza (Dragomir "Gidra" Bojanič). Pri ošetrovaní rán sa muži stávajú priateľmi a Rezza Ramona učí strieľať, a ako prežiť. Ramon sa postupom času stáva hrozbou pre Barretta, ktorý si ale neskôr nájme Rezzu, aby Ramona zabil... (westerns)

(více)

Recenze (5)

westerns 

všechny recenze uživatele

Veľmi pekný film! George Eastman (jeden z mojich najobľúbenejších európskych hercov) tu ukázal, že vie zahrať aj bezproblémov kladnú rolu... Nájomný killer Django v podaní Gidru Bojaniča mi tiež sedel. Záporáci s farmármi sa bijú o pozemky, a veľmi sa mi páčili scény u toho domku, kde Django učí Ramóna ako strieľať, prežiť, dáva mu rady do života, a všetko potrebné okolo toho... Veru, tak... Všetko, čo mu tam rozprával, malo hlavu a pätu, a niečo som si z toho do života ešte aj ja odniesol! :) Ozaj, a hudba ku filmu bola nádherná a úchvatná. Jedna z najlepších, čo som doteraz počul! Film je u mňa samozrejme za päť hviezd!!!... keď aj tých 5 je vlastne málo, lebo je to jeden z najlepších spaghetti westernov (ktorý trochu spadá aj do toho amerického). ()

odpadlik123 

všechny recenze uživatele

Ale jo, proč nedat jednou Georgíkovi šanci na kladné straně, že? George zde však ztvárňuje chudého mexického peona typu: Někam jedu, napadnou mě, zmlátí mě, okradou mě, přijedu domů, před domem mě napadnou opět, jedu jinam, tam mě zmlátí za to, že mě předtím okradli, a když napůl živý přijedu za svou rodinou, ta už je komplet vystřílená a barák spálený. Inu, naštvu se a jdu se mstít. Je tu však drobný problém: Ramón je zde totiž zcela nevinný a nezkažený hoch neovládající zbraň, nechápající křivdy světa a prakticky se vůbec nebránící přesile, do něhož si tu kopne takřka každý. Až na Djanga, ovšem! Anglický dabing nám vnucuje představu, že obtloustlý nájemný vrah Gidra v růžové košili vypomáhající nečekaně v poslední chvíli pro něj neznámému Mexičanovi, vystupuje pod tímto krycím jménem. Inu, Ramón opouští souboj s prostřeleným ramenem a zjevně odsouzen k zániku (což by bylo možná lepší), avšak Django (zjevně příležitostný chirurg-samouk-amatér) jej bere do své rezidence a tam operuje se všemi nezbytnými přípravami a příkrasami akce. A oba si ve srubu žijí vesele dál, přičemž děj typu 45 minut výuky v podání Djanga učícího Ramona drsnému životu pistolníka a bravurní střelbě, je vlastně americký western. Ale co víc, všichni jsou tu zlí, chybí tu nějaká pozitivní postava. Záporák zákeřný, jeho spolupracovníci krutí, Django je taky jen sprostý úplatný vrah (jemuž už povolují nervy a jehož vyprávění v podobenstvích diváku na optimismu nepřidají) a Ramón je tedy jediný, kdo není od základu rozhodnut vraždit a vraždit a přesto ho okolnosti předurčí ke krvavé pomstě. Sakra po tom zůstává hořká pachuť. Pokud si tedy divák libuje v zasloužilých pistolnících po celý film vyučujících za neveselé hudby (jejíž ucházející ústředné motiv mi po hodině začal solidně lézt krkem) své mladé chovance (jenž má evidentně přikázáno se hrbit, aby nad Gidrou tak nevyčníval), aby se v posledních 5ti minutách udělalo bum bum a bylo hotovo (ačkoliv vlastně hotovo není, Gidrova depresivní psychologická studie nám předestře, jak krutý je osud pistolníka), přijdete si na své. A pokud rádi věčného záporáka Eastmana v trvale použitém stavu oběti násilí všech vůkol, líbit se jistě bude. Pro mě to ale byla dost nuda. ()

kkarx 

všechny recenze uživatele

Řekl bych, že to je úplně typická variovka, jinými slovy film s malým rozpočtem, který nijak neohromí ani neurazí. Vari svoje řemeslo ovládal a v rámci žánru to byl nadprůměrný režisér, který i s omezenými prostředky dokázal udělat obstojný film. Žádný z jeho filmů není vyložený propadák, ale ani nic co by člověka výrazněji zaujalo. Zdá se mi, že jeho největší chybou bylo, že nikdy nedokázal vytvořit ve svých filmech alespoň jednu opravdu silnou zapamatovatelnou scénu, která by nějak vyčnívala nad zbytkem. Na druhou stranu jsou jeho filmy alespoň vyvážené bez nějakých propadů. V Ultimo Killer vyčnívá nejvíce dobré obsazení charakterního Gidry a sympatická role pro Eastmana. Oba ukazují velmi dobré herecké schopnosti. Zvlášť příjemně mě překvapil uvěřitelný výkon Eastmana v kladné roli mexického rolníka. Tohle mu sedlo mnohem víc než role namachrovanejch frajírků jako např. v Poker di pistole nebo Bill il taciturno, ve kterých se očividně vůbec necítil dobře; vedlejší role velmi zlejch bijců a poskoků hlavních záporáků zvládal taky mnohem lépe a právě těmi se proslavil. Sám Eastman má ze svých westernů nejraději právě tento! Ještě k filmu, hudba se mi ze začátku líbila, skládal ji známý Roberto Pregadio (Forgotten pistolero), jenže to jsem ještě netušil, že zbyly prachy jenom na jednu skladbu, plus její variace na kytaru. Protože hudba zní skoro pořád, velmi brzy omrzí a je otravná. Ve vedlejší roli uvidíme mimo jiné i výraznou zápornou postavu výborného Gianni Mediciho (Revenge for Revenge, Red Sun), manžela známé Lorendy Nusciak (Django, 10.000 dollari per un massacro). ()

Tormentor665 

všechny recenze uživatele

Takový přízemnější a zároveň realističtější béčkový spaghetti western, jenž není příliš přitažený za vlasy. Chybí sice silnější osobnost či moment, ale děj je celkem dobře rozvinut. Mám-li něco vyzdvihnout, tak je to ta bičovací scéna. Jinak ale pád do průměru. ()

Reklama

Reklama