Režie:
Rob MarshallKamera:
Dion BeebeHudba:
John KanderHrají:
Catherine Zeta-Jones, Renée Zellweger, Richard Gere, John C. Reilly, Queen Latifah, Jayne Eastwood, Christine Baranski, Taye Diggs, Colm Feore, Lucy Liu (více)Obsahy(1)
Filmová adaptace úspěšného broadwayského muzikálu Chicago, v jehož hlavních rolích hrají Catherine Zeta-Jonesová, Renee Zellwegerová a Richard Gere, sleduje příběh průměrné sborové tanečnice Roxie Hartové, která se pro slávu rozhodne vraždit. Když to udělá, skončí za mřížemi společně s kabaretní hvězdou Velmou Kellyovou, která s pomocí prohnaného právníka Billyho Flynna rozpoutá kolem svého zločinu mediální šílenství. Poté, co Flynn vezme Roxiein případ, udělá z ní nejžhavější bulvární senzaci, čímž připraví půdu pro pěvecký a taneční souboj mezi oběma přehnaně horlivými rivalkami. Snímek Chicago získal v roce 2003 šest Oscarů, včetně ceny za nejlepší film. (Cinemax)
(více)Videa (1)
Recenze (545)
Kde jen jsou, a kde jsem já/ proč není tu Žoržík, ta má kikina/ to si mám rajtovat na vlastním malíku?/ Ti prevíti jsou na sletu buzíků!// Vítej na srazu buzíķů/ oh Mamma mia, já taky jdu/ zahrajou mi asi pěknou muziku/ na tom srazu buziků.// Kde je ten sál, ten synemárt/ tam schází dnes se naše parta part/ budeme si lízat vodku z pupíka/ jak sluší se na buzíka// Dej sem klysma, já musím srát/ a místečko tak pro hochy udělat/ pak pobryndají mě svým egem po triku/ ti čistí i ti co frčí na piku... Političtí korektoři nechť si písmeno zet zamění s déčkem. A já si jdu heterosexuálně zachlastat, zakrkat a zasmrdět při sledování těch fotbalových budíků na mistrovství světa v pomádování, když už jsem si včera získal odpustek od stařeny společným sledováním této velice žhavé hitovky. Mejk piss, not vár. ()
"Dá se říct, že jsme se rozešli kvůli uměleckýmu nesouladu. On se viděl naživu. Já ho vyvedla z omylu." Muzikály moc nemusím, ale kdyby všechny měly tak nabušená hudebně-taneční čísla, tak bych do divadla patrně občas zabloudil. Chicago pro mě zkrátka mělo šmrnc a sarkastické komentáře vražedkyň o svých činech mne skutečně pobavily. ()
Takže jednoduchá krimi/soudní drama se dá vyprávět i tak, že na příběh naroubujete úplně jiný žánr, jejichž kombinace jinak vyvolává žaludeční křeče (muzikál), ozdobíte okvětními lístky (vězení, soud atd.), přidáte dvě tyčinky (Catherine + Renée) a jednoho pestíka (Richard). Já vím, že ta pohlaví jsou opačně, ale češtinářsky mi toto přirovnání sedí více. A tyto pohlavní orgány slouží k produkci pylu (hudby a tanečních čísel). Co na tom, že morálně jsou snad všichni "čistí" jako kanalizační přípojka pod Chicagem? Co na tom, že jediná kladná postava je vylíčena jako kastrovaný samec kozy nádavkem obohacený o mozek, v němž je tlak plynu mnohem nižší než při běžném atmosférickém tlaku (vakuum)? Co na tom, že svět je vylíčen jako podium absurdní komedie? Co na tom, že k pozlátku slávy i bohatství se dá dospět díky provinění v souladu s § 140 trestního zákoníku? Co na tom, že téměř nulová schopnost sebereflexe hlavní hrdinky vede k potlačení svědomí a lítosti a že jiné city krom nenávisti jsou tabu? Co na tom, že se produkty limbických center (žádostivost) zaměřují jen na "úspěch"? Co na tom, že se z vražedkyně dělá obětní celebrita? Co na tom, že celý film je vlastně rub morálních kvalit bez líce? Co na tom? Nic, protože tahle věc má šmrnc, díky němuž vše výše uvedené (pro tento případ a jen pro něj) odpouštím. ()
Po dlhej dobe zase poctivý muzikál, ktorý dokončil víťazné ťaženie v kinách. Podobne iste dopadol aj v domácej zábave. Tento film ma ohromil, nič také som nečakal - prakticky všetko bolo dokonalé, hlavne záverečná hudobná scéna Roxie a Velmy. Podobne ako u Ewana McGregora a Nicole Kidman v Moulin Rouge ma prekvapila všestrannosť talentu Renée Zellweger a Catherine Zeta-Jones. Ale pozor! - Iba ak ste fanúšikmi muzikálov. Inak ruky preč. ()
Soundtrack Danny Elfman: 1. Overture/And All That Jazz [6:04] ,2. Funny Honey [3:39] ,3. When You're Good To Mama [3:19] ,4. Cell Block Tango [7:22] ,5. All I Care About [3:48] ,6. We Both Reached For The Gun [3:59] ,7. Roxie [3:22] ,8. I Can't Do It Alone [3:51] ,9. Mister Cellophane [3:57] ,10. Razzle Dazzle [3:47] ,11. Class [2:54] ,12. Nowadays [2:14] ,13. Nowadays/Hot Honey Rag [3:28] ,14. I Move On [3:28] ,15. After Midnight [4:00] ,16. Roxie's Suite [3:24] ,17. Cell Block Tango (He Had It Comin') [3:58] ,18. Love is a Crime [3:40], ()
Galerie (55)
Zajímavosti (35)
- Výběr herců byl pro u filmu debutujícího Roba Marshalla zajímavou výzvou. Například ani nevěděl, že Renée Zellweger (Roxie Hart), Catherine Zeta-Jones (Velma Kelly) a Richard Gere (Billy Flynn) umějí zpívat a tančit: "Já se orientuji spíš v divadelním světě. Navíc dnes nemáte možnost jít se podívat do kina na jiné muzikály a zjistit, co kdo umí. Být tak 40. nebo 50. léta, zajdu se podívat, jak tancuje Gene Kelly, jak zpívá Judy Garland a mám to. Casting trval dost dlouho, protože pátrání po tom, co kdo v minulosti dělal, bylo jako detektivka. První jsme obsadili Catherine, protože měla zkušenosti jako herečka i zpěvačka z londýnského West Endu. Dál jsem věděl, že Richard Gere dělal ve West Endu Pomádu, nějaké muzikály v New Yorku, že v Cotton Clubu zpíval a že umí hrát na kornet. Renée Zpívala jen v Bridget Jonesové, špatně. Queen Latifah je sice rapová zpěvačka, ale muzikály má ráda. A John C. Reilly? Poslal mi pásku se svou verzí písně Mr. Cellophane - zazpíval to jednou, pak řekl, že to umí ještě úplně jinak, a taky to tak zazpíval. To je pro něj typické, protože je to velký perfekcionista. Nakonec jsem se dozvěděl, že těch verzí nazpíval třináct, což mě umrtvilo." (NIRO)
- Richard Gere (Billy Flynn) se učil tančit tři měsíce. Jeho stepovací scéna se natáčela půl dne. (don corleone)
- V pokladnách severoamerických kin diváci nechali 170,7 milionu amerických dolarů, součet celosvětových tržeb pak dosáhl 306,8 mil. (NIRO)
Reklama