Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Filmová adaptace úspěšného broadwayského muzikálu Chicago, v jehož hlavních rolích hrají Catherine Zeta-Jonesová, Renee Zellwegerová a Richard Gere, sleduje příběh průměrné sborové tanečnice Roxie Hartové, která se pro slávu rozhodne vraždit. Když to udělá, skončí za mřížemi společně s kabaretní hvězdou Velmou Kellyovou, která s pomocí prohnaného právníka Billyho Flynna rozpoutá kolem svého zločinu mediální šílenství. Poté, co Flynn vezme Roxiein případ, udělá z ní nejžhavější bulvární senzaci, čímž připraví půdu pro pěvecký a taneční souboj mezi oběma přehnaně horlivými rivalkami. Snímek Chicago získal v roce 2003 šest Oscarů, včetně ceny za nejlepší film. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (543)

salahadin 

všechny recenze uživatele

Takže jednoduchá krimi/soudní drama se dá vyprávět i tak, že na příběh naroubujete úplně jiný žánr, jejichž kombinace jinak vyvolává žaludeční křeče (muzikál), ozdobíte okvětními lístky (vězení, soud atd.), přidáte dvě tyčinky (Catherine + Renée) a jednoho pestíka (Richard). Já vím, že ta pohlaví jsou opačně, ale češtinářsky mi toto přirovnání sedí více. A tyto pohlavní orgány slouží k produkci pylu (hudby a tanečních čísel). Co na tom, že morálně jsou snad všichni "čistí" jako kanalizační přípojka pod Chicagem? Co na tom, že jediná kladná postava je vylíčena jako kastrovaný samec kozy nádavkem obohacený o mozek, v němž je tlak plynu mnohem nižší než při běžném atmosférickém tlaku (vakuum)? Co na tom, že svět je vylíčen jako podium absurdní komedie? Co na tom, že k pozlátku slávy i bohatství se dá dospět díky provinění v souladu s § 140 trestního zákoníku? Co na tom, že téměř nulová schopnost sebereflexe hlavní hrdinky vede k potlačení svědomí a lítosti a že jiné city krom nenávisti jsou tabu? Co na tom, že se produkty limbických center (žádostivost) zaměřují jen na "úspěch"? Co na tom, že se z vražedkyně dělá obětní celebrita? Co na tom, že celý film je vlastně rub morálních kvalit bez líce? Co na tom? Nic, protože tahle věc má šmrnc, díky němuž vše výše uvedené (pro tento případ a jen pro něj) odpouštím. ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

"And All That... Jaaaaaaaazz..." Strhující. Srovnávat Chicago s Moulin Rouge je ovšem trochu ošidné. To je jako srovnávat Smrt jí sluší a Deník Bridget Jonesové. To, že spadají pod stejný žánr, neznamená, že jsou srovnatelné. Důležitý je taky subžánr. Moulin Rouge byl spektakulárně pojatý milostný, tedy jímavý, příběh, kdežto Chicago je cynická černá komedie v rouše muzikálovém a to vyžaduje zcela jiný přístup. Nemyslím jen od tvůrců, ale hlavně od diváků. Ale k filmu samotnému: přiznám se, že ačkoli mám muzikály (i černý humor) velice rád, nečekal jsem, že to bude taková pecka. Řekl bych, že hned několik jednotlivých scén z tohoto filmu vstoupí do filmové historie svou originalitou a jejich prostřednictvím se bude film vyučovat. Muzikálová vystoupení zde dokonale ukazují bez zdlouhavých vysvětlování myšlenkové pochody hrdinů, zejména Roxie. Herci (úplně všichni, nejen hlavní trojka) přijali hru na nadsázku a své role zvládají bez jediné výjimky bravurně. V tomto ohledu mě dost překvapil Richard Gere, od nějž bych něco takového vůbec nečekal. Také jejich hlasové dispozice plně odpovídají potřebám filmu. Zatímco Catherine-Zeta Jonesová jako Velma má hlas i vizuelní projev protřelé barové zpěvačky, která o sobě nemá sebemenší pochybnost a mínění publika je pro ni prodejnou děvkou, Rennée Zellwegerová se coby Roxie spíš snaživě rozhlíží po světlech ramp, mektá, co jí síly stačí a vrcholem její rafinovanosti je dojemně zamrkat umělými řasami jako Marilyn Monroe. (To nemyslím jako sarkasmus, ale jako chválu!) Billy Flynn, postava Richarda Gerea, není žádný zpěvák ani tanečník, takže působí velice příjemně, jak dělá drobné chybičky a není to ani v Roxiiných představách, kde se hudebně projevuje, nějaký gumový muž s hlasem jako zvon. A stejně bych mohl vychválit herečky v menších rolích - Queen Latifah, Lucy Liu a Christine Baranskou. Omlouvám se za tak dlouhý komentář, ale tak trochu jsem pochyboval, zda byste pochopili, co tím myslím, pokud bych napsal jen ŽŮŽO. 100% ()

Reklama

Rosaviva 

všechny recenze uživatele

Úžasný film. Svého času byl můj úplně nejoblíbenější. Skvělá herecká vystoupení, čísla, zpěv. Catherin Zeta-Jones zpívá úžasně. Renée Zellweger jí sice se svou naivní tvářičkou šlape na paty, ale nikdy jí nemůže předehnat. Cell Block Tango je jedna z nejlepších scén a muzikálových písniček, která kdy vůbec vznikla. 5* ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Dá se říct, že jsme se rozešli kvůli uměleckýmu nesouladu. On se viděl naživu. Já ho vyvedla z omylu." Muzikály moc nemusím, ale kdyby všechny měly tak nabušená hudebně-taneční čísla, tak bych do divadla patrně občas zabloudil. Chicago pro mě zkrátka mělo šmrnc a sarkastické komentáře vražedkyň o svých činech mne skutečně pobavily. ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Ale jo dobrý, akorát že mi to přišlo jako dvouhodinovej videoklip (a teď se rozhodněte jestli je to dobře nebo špatně, sám nevím) Renée Zellweger zahrála fakt výborně, stejně tak Richard Gere (dokonce i zastepoval) dále byl výborný John C. Reilly a cameo Lucy Liu opravdu velice potěší. Akorát nechápu za co dostala Catherine Zeta-Jones Oscara, opravdu neschápu, nevim, nestíhám. ()

Galerie (55)

Zajímavosti (35)

  • První film, který pro nahrání soundtracku použil technologii firmy Sony Direct Stream Digital process a vyšel ve formátu SACD. (don corleone)
  • Režisér chtěl, aby Catherine Zeta-Jones (Velma Kelly) měla ve filmu své obvyklé dlouhé vlasy, ale herečka trvala na kratší paruce. Vysvětlovala to po natáčení tím, že chtěla, aby byla při tanci vidět její tvář a nikdo nemohl zpochybňovat, že veškerý pohyb zvládla sama. (don corleone)
  • Postava Roxie Hart (Renée Zellweger) je založena na příběhu Beulah Annan, jejímž druhým manželem byl automechanik Albert Annan. Manžela podváděla se spolupracovníkem Harrym Kalstedtem, kterého zastřelila v dubnu 1924. Stejně jako Roxie, i ona několikrát změnila svou výpověď a při konečném slyšení tvrdila, že ji Kalsterd napadl poté, co mu sdělila, že je těhotná, a oba sáhli po zbrani. I jí oddaný manžel sháněl peníze na nejlepší advokáty a ona pak den po svém zproštění viny oznámila, že od manžela odchází. Po rozvodu s Annanem se roku 1927 provdala za boxera, se kterým se rozvedla už po třech měsících manželství. Zemřela na tuberkulózu v roce 1928. (Dreamiest)

Související novinky

Renée Zellweger si zahraje Judy Garland

Renée Zellweger si zahraje Judy Garland

24.10.2017

Každá hollywoodská legenda se časem dočká biografie. A momentálně je řada na Judy Garland, hvězdě Čaroděje ze Země Oz, která vynikala hlavně zvučným pěveckým hlasem. Její filmová pocta se bude… (více)

Rob Marshall novým kapitánem pirátů

Rob Marshall novým kapitánem pirátů

18.05.2011

Na režisérské židli čtvrtého dílu slavné pirátské série vystřídal Gore Verbinskeho Rob Marshall. Mamutí natáčení snímku Piráti z Karibiku: Na vlnách podivna, které trvalo 107 dní, zavedlo Marshalla a… (více)

Režisér pro finále Twilight ságy

Režisér pro finále Twilight ságy

01.05.2010

Kandidátů bylo několik, a rozhodně nešlo o žádné druholigové hráče – padala jména jako Sofia Coppola či Gus Van Sant. Nakonec Rozbřesk natočí Bill Condon. Ten kdysi v polovině 90. let natočil… (více)

Režisér pro čtvrté Piráty?

Režisér pro čtvrté Piráty?

03.08.2009

Studio Walt Disney Pictures a Jerry Bruckheimer chtějí odplout do Karibiku už na jaře příštího roku (první klapka by měla padnout v dubnu, nejpozději v květnu) a Gore Verbinski všude, kudy chodí,… (více)

Reklama

Reklama