Tvůrci:
Jac SchaefferRežie:
Matt ShakmanKamera:
Jess HallHudba:
Christophe BeckHrají:
Elizabeth Olsen, Paul Bettany, Kat Dennings, Teyonah Parris, Randall Park, Kathryn Hahn, Fred Melamed, Debra Jo Rupp, Jolene Purdy, David Lengel (více)VOD (1)
Epizody(9)
-
Natočeno před živým publikem (E01)
-
Nesahej na ten ovladač (E02)
-
Nyní barevně (E03)
-
Přerušujeme vysílání (E04)
-
Ve speciálním dílu... (E05)
-
Zcela nový halloweenský strašidelný díl! (E06)
-
Proboření čtvrté stěny (E07)
-
V předchozích dílech jste neviděli (E08)
-
Finále seriálu (E09)
Obsahy(2)
Seriál WandaVision od Marvel Studios je zmesou klasických televíznych sitkomov a filmového sveta Marvel. Wanda Maximovová (Elizabeth Olsen) a Vision (Paul Bettany), dve superbytosti žijúce v malom mestečku, zisťujú v tomto seriáli, že nie všetko je také idylické, ako sa na prvý pohľad zdá. (Disney+)
Videa (4)
Recenze (351)
Hravý, originální a skromný úvod vs. výbušný, akcí a digitálem napěchovaný konec. A mezitím nečekaně dost dobré drama o lásce a ztrátách. WandaVision mě bavil ve všech polohách, i když v úvodu o fous méně, protože jestli něco nemám rád, tak jsou to studiové sitcomy. Ale to nutně nevadí. Jestli něco funguje, tak je to právě ta zmiňovaná hravost a postupné budování napětí a vazeb mezi postavami, plus do toho nějaké to naboření 4. stěny. Koncept minisérie MCU sedí. Už jen samotná postava Scarlett Witch tu je prokreslená daleko lépe než ve všech předchozích filmech dohromady. Ze strany záporáků mi to už přišlo o něco slabší a na vedlejší postavy taky nebyl kladen až takový focus, jaký by asi mohl. Určitě bych si to dokázal představit co do postav vyváženější. Ovšem jestli je tohle evoluce nejen marvelovských seriálů, ale i MCU obecně, tak sem s tím. Rozhodně jsem radši za podobné minisérie, kde je na všechno dostatek času, než za hrc prc dvouhodinové celovečeráky, kde tvůrci možná až příliš spoléhají na osvědčené šablony, protože na nic jiného prostě nezbývá čas. ()
„Pretože čo je smútok, ak nie trvalá láska?“ Originálne neznamená lepšie. Niekedy to proste znamená iba originálne. Nápad, že jedna z najmocnejších (svojím spôsobom...) bytostí marveláckeho univerza sa po sérii extrémne vyhrotených situácii zblázni a vytvorí si vlastnú realitu s absurdnými pravidlami, odtrhnutú do okolitého sveta, je geniálny. Bohužiaľ, s týmto sa scenáristi plne uspokojili a nikam ďalej tému neposunuli. Prvé (sitkomové) epizódy sú ako z nočnej mory. Závidím každému, koho rozosmiali (ale zároveň tomu úprimne nechápem). U nás v domácnosti pri ich pozeraní panovalo hrobové ticho ako pri pozeraní mrazivého psychotrileru; manželka sa decentne zasmiala v priemere raz za epizódu, ja som sa raz za epizódu jemne pousmial. Najlepšie na týchto častiach sú (pár sekúnd trvajúce) zlovestné momenty, kedy cez pomyslenú harmonickú dokonalosť Wandiho sveta začnú preblikávať indície naznačujúce, že niečo nie je v poriadku. Zlomový je štvrtý diel, kedy sa ukáže skutočná pravda (ktorú však samozrejme tušil každý správny fanúšik marveloviek). Nanešťastie, následne seriál opäť upadá do letargie a nezaujímavosti, len občas oživenej scénami z reálneho sveta. Ani tie však nie sú vinou priemerných postáv úžasné. Najviac ma potešili detaily súvisiace s filmovými marvelovkami, ale bolo ich málo. ()
Byl jsem hodně smutnej, když se seriál, který zezačátku tak hravě experimentoval se sitcomovou estetikou a tvářil se, že za tím je i něco víc než pouze hravý gimmick, v posledním díle proměnil v další generickou marvelovku. Možná jsem byl naivní, ale fakt jsem si myslel, že Feige po delším čase pustil ven něco skutečně progresivního. No, ne tak úplně. Ale na tři se mi jít nechce už jenom kvůli tomu, že prvních cca 5 dílů mě bavilo víc než cokoliv jiného od Marvelu od prvních Strážců Galaxie. A taky mi došlo, že mi ten vesmír za ty skoro dva roky absťáku fakt docela chyběl a to anti-netflixovské týdenní vypouštění epizod taky. 75 % ()
Elementární logika sice mocně hapruje hlavně v závěru, kdy spousta postav jen nečinně postává stranou podle toho, jak se to tvůrcům zrovna hodí, ale jinak jo - jako originální hříčka ze světa komiksových stránek, která obepíná už i historii filmového média, to frčí dosti zábavně a především svižně. Půlhodinové formáty jsou tak akorát a je fajn, že se soustředíme na skoro antickou tragédii Wandy, což díky dobrým hercům funguje (závěrečné dilema hrdinky rezonuje silněji než finále Spider-Man: Bez domova). Efekty jsou místy dost mizerné a odhalení identity záporáka ze židle moc nezvedne, ale jedno příjemně strávené odpoledne WandaVision v pohodě zaručí - podmínkou samozřejmě zůstává, že máte rádi vesmír MCU a fandíte žánrovým exhibicím, na které si dnes troufne málokdo. 70 % ()
Dost podivný počin, u kterého nechápu, pro koho je vlastně určen. Líbila se mi pocta starým sitcomům, u které s každým dílem poskočíme o dekádu dopředu a tomu odpovídá i vizuální styl. Tyto díly jsou pro věkovou skupinu 30+. Po prolomení čtvrté stěny jsem byl stále natěšený, protože jsem doufal v něco ve stylu Kingova Pod kupolí (a na kratičký okamžik jsem plánoval doplnit si těch 20 marvelovských filmů, co jsem nikdy neviděl). Bohužel se z toho ale rychle stala typická marvelovská blbina pro věkovou skupinu 15-, ve které postavy poletují vzduchem a metají po sobě z rukou blesky. Poslední díl byl už skoro nekoukatelný. A neumím si představit, že někdo dokáže docenit všechny části seriálu najednou. ()
Galerie (88)
Zajímavosti (142)
- Celá epizoda je natočena černobíle až na jeden malý detail v „komerční přestávce“. Kontrolka na ToastMate 2000 bliká červeně. (Kubaaa97)
- Tato epizoda se odehrává v 50. letech. V jedné scéně si můžeme všimnout kalendáře na zdi, že uvádí úterý 1. srpna. V 50. letech spadlo úterý pouze na rok 1950, takže se epizoda odehrává 1. srpna 1950. (Kubaaa97)
- Reklama na kočičí vrhy tetičky A odkazuje na Agathu Harkness a její kočku Ebony, která byla v komiksech spojenkyní Wandy. (Kubaaa97)
Reklama