Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pět povídek renomovaných režisérů s námětem biblických podobenství. V první epizodě marně prosí muž o pomoc pro zraněnou partnerku při dopravní nehodě, reaguje až muž hledaný policií. V dalším příspěvku divadelní skupina provádí rituál při umírání katolického preláta. Ve třetí sekvenci prochází mladý muž s velkou umělou květinou ulicemi a jeho záběry střídají fotografie z válečných konfliktů. Italský režisér se zamiluje do francouzské herečky, diskutují spolu a výsledkem je ukončení lásky. V poslední epizodě skupina marxistických studentů okupuje svou alma mater a požaduje reformu nejen vysokoškolského systému. (curil)

(více)

Recenze (3)

Iggy 

všechny recenze uživatele

Povídkový film, na němž se podílely největší tehdejší režisérské osobnosti, který ale zůstává vězet hluboko v 60. letech. 1. L'indifferenza (Lizzani) mi překvapivě přišla jako nejlepší z povídek, svižně natočená v kulisách tehdejšího New Yorku, snad jen poselství o lhostejnosti anonymního velkoměsta je trochu přímočaré. 2. Agonia (Bertolucci) je naprosto nekoukatelná a působila mi doslova fyzické utrpení. Určitě je to ale zajímavá ukázka tvorby experimentálního souboru Living Theatre. 3. La sequenza del fiore di carta (Pasolini) je protináboženská agitka v níž se prolíná současný Řím s hrůzami 20. století, velmi naivní. 4. L'Amore (Godard) místy připomíná reklamu na šampon na vlasy s vůní levandule MADE IN CUBA. Godard asi zrovna nevěděl, co se svou stopáží, tak natočil rozhovor o ničem, znásobil ho dvěma (všechny promluvy jsou v italštině a francouzštině) a přidal druhý rozhovor o natáčení rozhovoru o ničem. 5. Discutiamo, discutiamo (Bellocchio) jsou naprosto nekoukatelné tlachy stávkujících studentů o světové revoluci. ()

Galerie (2)

Reklama

Reklama