Režie:
Albert PyunScénář:
Kitty ChalmersKamera:
Philip Alan WatersHudba:
Kevin BassinsonHrají:
Jean-Claude Van Damme, Deborah Richter, Vincent Klyn, Dayle Haddon, Ralf Moeller, Matt McColm, Stefanos MiltsakakisVOD (2)
Obsahy(2)
Amerikou 21. století zmítají sociální nepokoje. Zuří smrtící epidemie a život se pro obyvatele stává děsivou a krutou noční můrou. Jen Pearl Prophet (Dayle Haddon) - kráska, která je napůl člověk a napůl robot - zná způsob, jak proti nákaze vyvinout účinnou vakcínu. Ale během její zoufalé cesty pro látky potřebné k výrobě léku je Pearl zajata kanibalským gangem Pirátů, který si chce protilátku nechat pro sebe a ovládnout s její svět! Jen schopnosti statečného bojovníka s mečem Gibsona Rickenbackera (Van Damme) mohou zachránit ji i zbytky civilizace! (Bontonfilm)
(více)Videa (1)
Recenze (285)
Parádní béčko všech béček, tak jak má být s haldou mrtvol, který má na svědomí převážně Jean Claude Van Damme a jeho kudla. S ní mu to fakt jde a podřezává ty špinavý kriply v pravidelných krátkých intervalech. Co se týká scénáře, tak ten tady teda moc velkou roli nehraje, ale ani to moc nevadí, tady jde hlavně o co největší počet mrtvol a to se díky Van Dammovi daří splňovat po většinu doby dokonale. Poved se i záporák, sice by nemusel tak neustále řvát, ale krutej je teda libově s těma ďáblesky modrýma očima a závěrečnej duel mezi nim a Van Dammem je skvělej. Jedinný co bych na tomhle filmu rapidně vylepšil je hudba, ta je fakt bídná, ale jinak sem se dokonale bavil a trošku mi to připomělo starýho dobrýho Conana, ale v postapokalyptickým sci-fi kabátu ()
JCVD je v tomhle filmu ještě tak mladý, až mě to skoro překvapilo, že vypadá jako ucho. Ale předvádí zde to, proč ho máte rádi. Kope kolem sebe hlava nehlava, v jednu chvíli je to s ním nahnuté a on se transformuje v podstatě do Ježíše, ale to jen proto, aby všem natrhl prdel. Fajn retro, které bych si klidně pustil ještě někdy jednou. ()
Albert Pyun měl pocit že točí hluboký příběh o rozervaném mesiášovi přinášejícím novou naději do trpícího světa. Jenže co čert nechtěl, vyšlo mu z toho plytké béčko jakých byly osmdesátky a devadesátky plné. Kyborg se směle zařadil po bok takových pokleslých sci-fi, jako je Útěk z Absolomu s Rayem Liottou, nebo Fortress s Christopherem Lambertem. Pohříchu je z nich nejhloupější, nejméně zajímavý a nejhůře zahraný. Kladem není ani Jean-Claude Van Damme v hlavní roli, ani urputně budovaná, přesto úplně jalová atmosféra. Jestli chcete vidět jak vypadá béčko s přesahem a myšlenkou, podívejte se radši na Běžícího muže. ()
Líbí se mi tu atmosféra postapokalypsy, někdy je to opravdu před zhroucením, hutný a skutečně to vypadá dost zničeně a nemorálně. Záporák je tak zápornej, že víc už to asi nejde, měl jsem z jeho modrých očí nepříjemnej pocit i v dospělosti. Jenže příběh mi nikdy nešel na rozum a to už vůbec ne jako malýmu dítěti. Mátla mě podobnost Van Dammeovy lásky, kterou Tremolo zabil a toho kyborga, takže jsem myslel, že je to tatáž osoba. Dnes mi ten příběh přijde trošku moc jednoduchej, nepříliš propracovaný dialogy a vlastně jich je i málo. Ale jak už jsem řekl, tyhle nedostatky mi nahrazuje Van Damme v plné síle,výtečná atmosféra rozkladu a zmaru a nejlepší filmový záporák. A svým způsobem to vlastně až taková pitomost není, protože to minimálně zabaví. ()
Legendárnost nespočívá v obsazení Van Dammeho, ale ve zvláštní atmosféře filmu. Iluzi rozpadlé civilizace se daří režisérovi vyvolávat velice dobře i s nízkorozpočtovými prostředky, příběh je zvláštní, soundtrack perfektně dokresluje ponorust a záporák uvízne v paměti spíš než Van Damme. Dodnes se mi vybavuje závěrečná bitka u vraku auta. Příjemně strávený čas i po několikáté repríze. ()
Galerie (32)
Photo © Golan-Globus Productions Ltd.
Zajímavosti (17)
- Když Fender prohlásí "we have a skinjob", odkazuje tak na Blade Runner. (Chatterer)
- Slovo Kyborg, které bylo poprvé použito v roce 1960, vzniklo sloučením slov kybernetický organismus. Představuje tak syntézu organických a mechanických částí. „Klasičtí“ kyborgové, u nichž elektronické či mechanické součástky tvoří jejich významnou část, se vyskytují pouze ve sci-fi, nicméně technicky je kyborgem i člověk s endoprotézou, naslouchátkem nebo srdečním stimulátorem. (Martrix)
- Zbraň, kterou pužívá Gibson Rickenbacker (Jean-Claude Van Damme), je ve skutečnosti paintballová pistole Tipman SMG-60. (Chatterer)
Reklama