Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ema (Pavla Gajdošíková) je energická pětadvacetiletá prodavačka v supermarketu na malém městě. Tomáš (Jan Jankovský) je třicetiletý pokrývač žijící v nedaleké vesnici. Jedna noc, od které ani jeden z nich nic zásadního nečekal, rychle přeroste ve vztah, lásku a společné bydlení. Ema se rozhodne Tomášovi svěřit se vším, co v životě prožila. Toho to ale nezajímá, protože oba podle něj mají žít jen teď a tady. Náhodné setkání s minulostí ovšem nečekaně odstartuje sérii událostí, která obrátí životy obou dotyčných naruby. (Falcon)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (342)

MajklCZsk 

všechny recenze uživatele

Po Prušinovskýho skvělých Kobrách a užovkách jsem byl jak na trní. Od filmu jsem ne tolik čekal, ale těšil jsem se na ně. Bohužel jsem narazil. Chyby jsou něco horšího než špatným filmem. Jsou průměrným filmem. A co je ještě možná horší - je to snímek, který začal se slibným potenciálem (první polovina filmu je našlapaná), ale dopadl tvrdě na hubu. Jednak tím, že v polovině mění téma, jednak naprosto eticky selhává v samotném závěru. SPOILER Mužskej zde samozřejmě vyjde jako ten hodný bůh, který odpustí své ženě za chyby, které ale neudělala ve svém vztahu! Mezitímco ten jistý chlapák během onoho vztahu svou ženu několikrát podvedl. KONEC SPOILERU Film heroizuje muže, heroizuje i tu myšlenku, že vše se nějak náhodně urovná, a že ženská za vámi stejně doklopýtá. Ale tady jde především o to, že si to asi ani Prušinovský sám neuvědomuje (byl jsem toho svědkem na diskusi po projekci na LFŠ). Tak asi cajk. ()

Remedy 

všechny recenze uživatele

Český mainstreamový divák nebude z Chyb zřejmě příliš nadšen, protože Jan Prušinovský jde zcela proti trendu osvědčených romantických komedií a zároveň se vyhýbá příliš vyhrocenému dramatu. Ve výsledku se jedná o takovou nahořklou romanci dvou obyčejných individuí, která obsahuje spoustu morálních apelů a poukazuje na zkaženou maloměstskou morálku. A hlavně taky na to, že sociální perzekuce může bejt fakt svině. Něco mě na tom strašně bavilo, protože se v jádru jedná o nesmírně lidsky citlivé vyprávění, které až tragikomicky kontrastuje s trendem současných českých komedií. Podobně originální tuzemská žánrovka tady už dlouho chyběla. [75%] ()

Reklama

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Jan Prušinovský patří mezi nejvýraznější lokální tvůrce. A má štěstí v tom, že dokáže svými projekty oslovit výraznou část populace. V seriálovém Okresním přeboru a jeho filmovém prequelu došlo na utahování si z klasických fotbalistů, Kobry a užovky se též točili kolem jisté sociální skupiny, seriál Trpaslík se zase pokusil přiblížit klasickým projektům Václava Vorlíčka a Miloše Macourka (pochopitelně se svým přístupem) a samozřejmě musí dojít i ke zmínce MOSTU!, který patří k nejlepším českým seriálům posledních let a opět spousty lidí oslovil právě oním sociálním náhledem. Sociální náhled přitom nechybí ani u Prušinovského novinky Chyby. Scénář Romana Vojkůvky měl původně sloužit k výrobě televizního filmu, nakonec ovšem zůstal ležet v archívu České televize kvůli faktu, že se jeho zápletka točí z velké části kolem porna. Prušinovského ovšem scénář zaujmul a rozhodl se, že ho zpracuje. Udělají ovšem diváci chyby v případě návštěvy kina?   Prušinovský rozhodně nezklamal! Je to velmi komorní film, který by ovšem v případě skutečného uvedení do televize výrazně převyšoval většinu u nás vznikajících televizních filmů. A je to určitě i právě díky Prušinovskému. Zkušený talentovaný tvůrce ovšem rozhodně nenatočil klasickou romantickou záležitost. Má k ní vlastně více než daleko. Start vlastně začíná slibně a působí jako ze života. Dva lidé na sebe narazí v baru, stráví spolu noc, po té noci si ovšem uvědomí, že jim je spolu hezky a mohou tak spolu být ve vážném vztahu. Jenže už úvodní scéna naznačí, že bude mít vývoj vztahu Emy a Tomáše k happy endu vlastně skutečně daleko. Zajímavý námět, chytrý scénář a především naprosto skvělí (přitom neslavní) herci v hlavních rolích.   Jak je u Prušinovského zvykem, i zde se nahlíží na sociální poměry. Tentokrát se děj odehrává v malé vesnici, kde se zná každý s každým a sebemenší tajemství se může velmi snadno rozšířit. S těmi postavami nemusí divák kdovíjak soucítit a ani nemusí docházet k diskuzím nad velkým vykreslením postav, přesto ovšem scénář Chyb působí jako ze života. Přesně jako něco, co se velmi pravděpodobně může stát. Nejde o černou komedii, jde o čisté drama. Drama, které dokáže prodat, že je život někdy skutečně svině, především v momentech, kdy dojde na předsudky v tak malé komunitě.   Je to sice malý film, přesto je natočen skutečně skvěle. Ambice (kvůli COVIDU-19 bohužel zrušené) na festivaly dávají smysl, protože Chyby působí jako film, který by se na takové přehlídce nejlepších evropských filmů rozhodně neztratil. Dosud spíše divadelní herci Pavla Gajdošíková a Jan Jankovský jsou skutečně skvělí a Chyby snad budou pro oba klíčem k várce výrazných úloh. I díky ním totiž emoce fungují o poznání silněji, člověk by jim z fleku věřil jejich aktuální duševní rozpoložení a že si aktuálně fakt prochází psychickým peklem.   Je velmi snadné se do Chyb strefovat v tom ohledu, že jsou plné očekávaných stereotypů, jenže Chyby skutečně přitom působí jako uvěřitelný film ze života. V jednotlivých vedlejších postavách, které možná jsou a možná nejsou pouhými karikatury si divák přitom všem velmi snadno může říct, že mu zrovna tohle něco říká. Právě i zde se dost možná ukazuje, proč Prušinovského Vojkůvkův scénář zaujmul. I v jeho předchozích projektech (Okresní přebor, Kobry a užovky, MOST!) člověk mohl snadno najít fragmenty ze svého osobního života. Přitom je to ovšem pořád tak trošku jiné. Chyby mají blíž právě ke Kobrám a užovkám než právě k Okresnímu přeboru, Trpaslíkovi či MOSTU! U všech zmíněných seriálů+ celovečerního Okresního přeboru totiž Prušinovský spolupracoval s Petrem Kolečkem, stejně jako v případě Kober a užovek jsou ovšem Chyby dle scénáře někoho zcela jiného. A podobně jako u Kober a užovek se tu ten humor skutečně hledá velmi těžko. I zde se může divákovi velmi snadno udělat špatně nad tím, jak realisticky lidsky příběh hrdinů Chyb působí. A i díky tomu jde o film, který snadno může něco říct i v zahraničí, právě pro české diváky jsou ovšem Chyby dost pravděpodobně nejideálnější. I díky bravurní řemeslné stránce by ovšem na festivalech Chyby skutečně obstáli.   Plyne to až k finále, které má k ryzímu happy endu klasické romance skutečně daleko. I díky němu to Chyby nemají tak snadné, jako většina českých filmů. Skutečně nejde o vděčnou řachandu, ale tvrdou a nekompromisní záležitost a vyloženou anti-mainstreamovou záležitost. V tomhle malém a na první pohled nenápadném filmu je ovšem spousty velmi kvalitních ingrediencí. A rozhodně nebude chybou tuhle povedenou záležitost vidět...... () (méně) (více)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Už dlouho jsem neviděl český film, který svým zpracovaním i příběhem má opravdu ty nejlepší evropské parametry. Moc se mě líbil scénář, který si mě nejdřív připravil a pak ťal a to do hodně živýho. Přát a fandit Emě a současně sledovat neuvěřitelnou malost a pokrytectví místních lidí to opravdu bolelo. Třeba chování Tomášova "nejlepšího" kámoše byl skutečný vrchol sráčovství i když mě ho pak bylo spíš líto, když o tom přemýšlím. V poslední části výrazněji rezonuje romantická složka filmu, ale působí naprosto přirozeně a s ohledem na poslední scénu hodně realisticky. Vlastně mě to připomělo první filmy Fatih Akina, takovýto ponor do lidských povah ve jménu lásky ze solidní a na český poměry věrohodnou zápletkou. Honzu Prušinovskýho chci ještě pochválit, že se nebál film obsadit herci, kteří zatím neměli s velkým filmem tu čest, že na rozdíl od mnoha svých kolegů nebyl línej, nejel svoje partičky a vybíral v divadlech nové, talentované tváře. Vyplatilo se na 100%. Pavla Gajdošíková je absolutně fantastická, nominace na Lva je jistá a má cesta do Ostravy k Bezručům taky. Jan Jankovský to samé v zeleným, jen si vyjedu místo do Ostravy do Ústí. Opravdu po dlouhý době český film, který umí vyprávět, má emoce, profi filmařinu a skvělý herecký výkony. Velký palec nahoru ! ()

Vitex 

všechny recenze uživatele

Přestože plně souhlasím s tím, co píše (xx) Martin (xx), opravdu nevím, jak by hlavní hrdinka měla z této situace "v ideálním světě" vybruslit ven. Pokud (viz jiné komentáře) by to měl být film o maloměšťácké omezenosti, namítám, že ve velkoměstě její problém nevyřeší žádná velkoměstská neomezenost, ale velkoměstská anonymita. Idioti, kteří ponižují jiné kvůli minulosti nebo kvůli čemukoli jinému, se najdou všude, ve velkém městě je jen víc ulic, kterými se dá chodit, a víc pracovních příležitostí, takže se dá od idiotů přemístit občas o něco dál. Proto mi taky poslední (spoiler) replika, že prý zůstanou tady na vsi, připadne trochu nevěrohodná. Jak bylo vyprávění nastavené, myslím, že ani ona ani on oči vesnice dlouhodobě nevydrží, a nedokážu si ani v reálném světě představit dvojici, která by se o to v této konstelaci pokoušela. Skončí dřív nebo později ve městě, co má aspoň 100 000 obyvatel, nejpozději s prvním dítětem. Ale jak říkám, to není film o maloměstské omezenosti a pokud by byl, byla by to debilní teze "Ten venkov je tak strašný :-/ Kdyby radši byli tak uvědomělí jako my v Praze! :-/ ". Ten film je prostě o tom, co se přibližně bude dít, když si v osmnácti zahrajete v pornu, a pak se budete snažit žít dál mezi lidmi, kteří jsou lidmi se všemi svými obvyklými způsoby. V tom čistém popisu průseru, se kterým se nedá kolem a kolem už nic dělat, vidím hodnotu tohoto snímku a byl bych rád, kdyby ho vidělo ve věku, kdy jsou ještě blbé jak štolverk, co nejvíce děvčat, aby je od podobných nepromyšlených činů odradil. Bohužel, film nejde nikterak do hloubky či šířky a neobsahuje nic, co by vás nenapadlo už mezi trailerem a začátkem projekce. ()

Galerie (15)

Zajímavosti (7)

  • „Vztahovou romanci jsem ještě nikdy netočil, navíc jsem ve svých příbězích nikdy neměl dominantní ženskou postavu. A právě v tom vidím pro sebe největší výzvu. Scénář mě navíc oslovil tím, že jde o komorní, nejednoznačný a přímočarý příběh, který si uchovává určitou syrovost,“ uvedl režisér filmu Jan Prušinovský. (SONY_)
  • „Chyby jsou příběhem lidí, kteří nejsou ani dobří ani špatní. Jak název filmu napovídá, v určitých momentech svého života chybují a za tyto chyby pak mohou být potrestáni,“ říká režisér filmu Jan Prušinovský. (SONY_)

Související novinky

29. ročník Českých lvů ovládl Zátopek

29. ročník Českých lvů ovládl Zátopek

05.03.2022

Dnešní večer se nesl mimo tradičního oceňovaní české filmové tvorby rovněž v duchu sounáležitosti s válkou zpustošenou Ukrajinou. Vystoupil například i ukrajinský velvyslanec v Praze Jevhen… (více)

Ceny české filmové kritiky ovládla Okupace

Ceny české filmové kritiky ovládla Okupace

05.02.2022

Sdružení českých filmových kritiků dnes v pražském Divadle Archa předalo výroční Ceny české filmové kritiky v rámci svého 12. ročníku a ocenilo tak výjimečné české filmové počiny roku 2021 i jejich… (více)

Cenu filmových fanoušků získal Zátopek!

Cenu filmových fanoušků získal Zátopek!

17.01.2022

Česká filmová a televizní akademie (ČFTA) dnes oznámila kompletní seznam nominací pro 29. ročník udělování cen Český lev. Mimo to byly během dnešní tiskové konference oznámeny i dvě nestatutární… (více)

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

31.12.2021

Přichází den, kdy se každoročně obracíme na nejoblíbenější uživatele, aby se nám svěřili se svými topkami 3 filmů (a případně 3 seriálů) uplynulého roku. Od loňska je navíc doplňují i vybraní… (více)

Reklama

Reklama