Reklama

Reklama

VOD (1)

Mezi papežem Benediktem XVI. a budoucím papežem Františkem vzniká překvapivé přátelství a v katolické církvi dochází ke zlomovému bodu. Inspirováno skutečnými událostmi. (Netflix)

Videa (3)

Trailer 3

Recenze (332)

salalala 

všechny recenze uživatele

Hodně dobrá a pro církev pravděpodobně kacířská podívaná, která největší body sbírá tím, že oba kardinály a papeže polidšťuje, protože je nechává společně jíst dovezenou pizzu, které požehnají, koukat se na fotbal a popíjet Fantu. Fernando Meirelles nijak neexhiboval, spíše ustoupil do pozadí a prostor nechal výtečně napsaným dialogům a postupnému sbližování dvou postav, jejichž pohled na fungování katolické církve je zcela odlišný. Film nemá nijak strhující tempo a je převážně komorní podívanou, která se odehrává jen v pár prostředích a asi je to dobře, jelikož hlavními hrdiny jsou dva staří pánové, kteří bilancují a zároveň se pokoušejí nahlížet na současnou podobu církve a potřebu jejích reforem. Obsazení je naprosto excelentní, protože to, co předvádí Anthony Hopkins a Jonathan Pryce v titulních rolích, je vynikající, a i když Pryce má trošku vděčnější roli a může se do ní trochu víc vcítit, Hopkins pozadu moc nezůstává. Na plné spokojenosti ubírá snad jen lehce přehnaná stopáž a možná zbytečně dlouhé flashbacky do života papeže Františka, které už tak pomalé tempo ještě zpomalily a celý děj natáhly. Ryze osobní výtka spočívá i v tom, že filozofování a názorů na fungování církve a vůbec smyslu náboženství v současném světě tam mohlo být i více, ale dá se pochopit, že to už by asi většina diváků úplně neocenila. 75 % ()

HoneyBunny 

všechny recenze uživatele

Nejsem věřící a nemám ráda církev. A i přesto mě Meirellesův film fascinoval. Scénář se zabývá přesně tím, co zaujme i nevěřící - tj. vnitřní boj a nejistota zástupců dnešní církve. Že ji ztotožňuje primárně otec Jorge Bergolio (budoucí papež František) byla trefa do černého. Jeho postava je jistě přibarvena "po hollywoodsku", ale přiznám se, na mě to fungovalo a opravdu jsem s napětím sledovala jeho vývoj, příběh i obyčejné rozpravy. Jeho představitel Jonathan Pryce je jako vždy skvělý - nabízí moudrost stáří, ale i jistou živelnost a takovou tu lidskou dobrotu. Proti němu stojí legenda Anthony Hopkins coby papež Benedikt, který měl horší a nevděčnější úkol, protože Benedikt není a nemá být moc sympatickým člověkem. Ale film mě překvapil v tom, že právě toto je v jádru jeho části příběhu. Když se tito dva herci a dva papežové sejdou a jednoduše mluví o tom, co představuje církev pro současný svět, jaké jsou její prohřešky a co může udělat dobrého, je to fascinující. Skvělá práce všem zúčastněných, zkrátka film, v jehož jádru je člověk, jeho víra a jeho srdce. Jakkoli pateticky to zní. ()

Reklama

Tosim 

všechny recenze uživatele

90%. Často mám pocit, že největší vášně vyvolávají ta umělecká díla, která vyprávějí o nejposvátnějších věcech a snaží se zbavit určité adorace symboly nejvyšších idejí a přitom tato umělecká díla chtějí hodně často jen jediné - zobrazit to nejposvátnější a symboly jako lidi z masa a kostí. Přesně tak vnímám tento film (jsou to základy, ale vysvětlete to někomu, kdo to NECHCE pochopit), jako vyprávění o dvou mužích z katolické církve, kteří sice nemají podobné názory, ale můžou k sobě přistupovat s úctou a najít k sobě cestu. Jistě, děje se tak na základě určitého základu skutečnosti, mnohých obecných pravd a spousty fabulací, ale stále je jisté, že tento snímek nebyl vytvořen pro to, aby někoho urazil nebo "byl pomstou za pád železné opony." Pevně věřím, že podobně ohleduplně bude k tématu filmu bude přistupovat "malý," ale rozumný věřící, někdo rozkročený mezi konzervatismem a liberalismem, který nemá rád rozbroje a je pro toleranci. Jako třeba já. ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Film rozpolcený jako názory jeho dvou klíčových postav. Nemám sice sebemenší zájem angažovat se v otázkách náboženství, ale zdejší téma "měla by a jak by vlastně mohla církev polidštit své praktiky, aby se přizpůsobila současnému volnomyšlenkářství" je naštěstí univerzální a jednoduché, takže mě výměny názorů dvou vyhraněných osobností celkem bavily a zajímaly. Tedy přesněji řečeno, zajímal mě liberální postoj Františka, jehož snímek v první půlce profiluje jako zvěstovatele dobré a pokrokové vůle, jemuž nabručený Benedikt jen vznešeně odsekává a sám se v konverzaci tolik nechytá. Vztah mezi dvěma natolik silnými a inteligentními osobami je vůbec podán ukvapeně a vyprávění se od jejich důležité konverzace ve druhé polovině zbytečně na dlouho přesouvá k flashbackům, které dějovou linii v přítomnosti nijak významně neovlivňují. Jsou tam spíše proto, aby měl snímek lepší drajv a nebyl jen "nudnou" konverzačkou - což by se přitom rozhodně nestalo, kdyby Meirelles konflikt a spřátelení obou papežů více rozpitval a nechal oba fantastické herce ještě více hrát. Takhle jsou Dva papežové na rozcestí mezi důležitým konverzačním dramatem s hezkým historickým přesahem a stylově sestříhaným popkulturním klipem, v němž bezpochyby nadaný filmař s citem pro timing předvádí zbytečnou formální exhibici - v jeho rukou skutečně mohlo jít o zásadní počin roku a mrzí mě, že se to nakonec nepovedlo. 70% ()

Streeper 

všechny recenze uživatele

Jsem věřící, takže náboženské téma mě zajímají. Je ale pravda, že od smrti asi jednoho z nejoblíbenějších papežů Jana Pavla II. jsem o Vatikánu moc velké mínění neměla. Tenhle film mě tak trochu vtáhne do doby, o kterou jsem se přestala zajímat a překvapivě to funguje i bez toho, aniž by vás to nudilo. Již od samotného začátku jsem byla na straně Františka, byl mi sympatický a je mi sympatický i v reálném životě, daleko více než Benedikt. Bylo ale hezké pozorovat, naprosto dva odlišné muže, kteří na víru mají odlišný názor. Herecky je to bravurní, klaním se před jejich italštinou, latinou a španělštinou, protože jen polovinu filmu mluví anglicky, zbytek cizími jazyky. ()

Galerie (13)

Zajímavosti (15)

  • Po závěrečných titulcích je ještě jeden záběr. (griph)
  • Ratzinger (Anthony Hopkins) krátce působil v Hitlerjugend, když mu bylo 14 let. Ovšem Ratzinger se podle dokumentů odmítal účastnit setkání Hitlerjugend a ke konci války dezertoval. (puchal)

Související novinky

Scenárista Zdrojového kódu píše novou sci-fi

Scenárista Zdrojového kódu píše novou sci-fi

28.02.2021

Scenárista Ben Ripley (Zdrojový kód) před necelými deseti lety zaujal širší publikum svým originálním sci-fi s Jakem Gyllenhaalem a časovou smyčkou, od té doby se občas někde objeví spekulace o… (více)

Netflix nabídne obsah zdarma

Netflix nabídne obsah zdarma

01.09.2020

Dva papežové, V pasti, první epizoda Stranger Things nebo komedie Vražda na jachtě – tyto a dalších několik titulů budou čerstvě na Netflixu dostupné všem lidem bez ohledu na to, jestli platí… (více)

PF 2020

PF 2020

31.12.2019

Tak Le Mans ’66 nakonec v celkovém hodnocení uživatelů ČSFD.cz porazil i oceňovaného Jokera. Není to zas až tak překvapivé, jedná se přeci jen o pozitivnější film, a to máme rádi. Což dokazuje i… (více)

Prosinec na Netflixu

Prosinec na Netflixu

02.12.2019

Ano, je to tak, Vánoce už jsou za rohem. Ale nebojte, tady vás za nenakoupené dárky, vážné projevy agrese při zaslechnutí melodie k All I Want For Christmas, ani obecné pohrdání všemi, kdo si už na… (více)

Reklama

Reklama