Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh se odehrává v nedaleké budoucnosti. Hero Gang je skupina zlých gangsterů, kteří terorizují Hong Kong za pomoci svých dvou moderních robotů - zabijáků, kteří nesou jména Pioneer 1 a Pioneer 2. Zatímco Pioneer 1 je vylepšený robot, který zvládá násilnické situace, Pioneer 2 byl stvořen čistě pro kriminální práci. Když se však Pioneer 2 během mise dostane do kritické situace, poškodí se a zabije jednoho člena svého gangu. Robota se ujme vynálezce z řad policie a pokouší se změnit některé jeho naprogramování. Díky novému kódu a zásahům do jeho logického centra začíná Pioneer 2 rozvíjet svou vlastní osobnost. (Epistemolog)

(více)

Recenze (8)

JimiH 

všechny recenze uživatele

Renesanční muž Tsui Hark ve spojení s Johnem Shamem, Sally Yeh a megahvězdou Tonym Chiu-wai Leungem excelují v sci-fi komedii a svých charismatem zachraňují některé slabší části. Velkou chválu si zaslouží i rekvizitáři, kteří sice nezapřou inspiraci Robocopem, Blade Runnerem nebo Terminátorem, ale přináší i vlastní nápady díky němuž je film skvělou akční jízdou. Scéna s lianámi rulez. ()

seeker23 

všechny recenze uživatele

Pro fanoušky Tsuie Harka a Hongkongského filmu vůbec povinnost. Tsui, který obvykle hraje postavy se jmény jako Panadol či FBI, zde ve vtipné roli gangstera Whiskyho a navíc v roli producenta, který zjevně občas přebral režisérské otěže, protože takhle rytmizovat akci umí snad jen on. Ano, jak pravil jeden známý, Power Rangers hadr, ovšem po formální stránce opravdu precizně uštrykovaný hadr - co na tom, že tak trochu vyráchaný ve vodě na mytí podlahy. Už jen fakt, že je to jedno z asi 10 hongkongských scifi ho řadí do kategorie Must See. ()

Reklama

Vavča 

všechny recenze uživatele

Béčko jak bejk, ale tím milým způsobem. Nečekejte moc smysluplný děj nebo rozkreslené postavy. Spíše překvapí situační humor, gagy, nápady co se týče zobrazení a boje robotů. Tsui Hark hraje podivné individuum, co se zapletlo v boji se zlouny, které tu reprezentuje krásná Sally Yeh. Má tu dvojroli, v té druhé roli představuje robota, který na slovo poslouchá jednoho vědce, který jde těm zlounům po krku. Menší štěk tu má i Tony Leung v roli novináře/fotografa. Je fakt, že scifi rank v hk kinematografii je prakticky neexistující. Tohle spíše akční komedie řízlá sci-fi prvky, Sally Yeh jako robot je vskutku kouzelná. První polovina je dost zmatená, ve druhé se konečně vše správně rozjede, lepší tři. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Režijní i producentská tvorba Tsuiho Harka, přinejmenším její klíčové období éry koloniálního Hongkongu, stojí na mísení vzorů a revizionistickém oživování tradičních čínských žánrů i jejich spojování se západními vlivy. Přičemž je současně charakterizována kreativním hračičkovstvím (řemeslným, formálním i čistě realizačním a dětinským) a emancipačními tendencemi, kdy prostě Tsui chtěl své domácí kinematografii přinést její vlastní verze západních trendů i žánrových milníků. Ve stejném roce, kdy do kin pod názvem "Gunmen" šla Tsuim produkovaná variace na DePalmovu postmoderní gangsterku "Nedotknutelní", se na tamních plátnech také zaskvělo jeho dost možná nejeklektičtější dílo, jemuž se může svým mišmašem stylů a žánrů rovnat jen jeho fantastický debut "The Butterfly Killers". "Roboforce" alias "I Love Maria" roztáčí naprosto nesouvislou extravaganci, kde speciální efekty hrají první housle oproti jakékoli scénáristické logice a kauzální výstavbě, a to i v rámci jinak silně vágních vyprávěcích standardů hongkongského mainstreamu. Vše je zde podřízeno ambici nechávat diváky neustále nad něčím žasnout a současně je bavit. Což se vztahuje nejen na speciální efekty, ale i na to, jak jsou zdejší sekvence vzájemně (ne)provázané, jak okatě účelně se postavy posouvají z jednoho místa na druhé, či jak zcela nahodile se vyjevují jejich vztahy a dějové zvraty. A žasnout je opravdu nad čím - tedy alespoň pro náležitě otevřenou mysl -, protože Tsui tu své okouzlení sci-fi klasikou Fritze Langa "Metropolis" a japonskými tokusacu filmy kombinuje s tradicí čínských wu-xia příběhů a novodobých lidových komedií, přičemž se nezdráhá vše doplnit o konkrétní inspirace z dobových hollywoodských blockbusterů (od dynamiky "Návratu do budoucnosti", přes technologické výstřelky z "Delta Force" až po ruchy vykradené ze zvukové stopy "Vetřelců"). S neskrývaným realizačním nadšením se Tsui z postu producenta nechává unášet vizí futuristického světa, kde se roboti stávají novými variantami nadlidských wu-xia bojovníků poletujících vzduchem a odrážejí při tom nikoli úderůy, ale kulky. Tsuiho tým nadšeně přijímá produkční limity a obrací je v přednosti v zájmu rozkošně naivistické a účelně invenční realizace. Futuristické velkoměsto tak pomáhá navodit kombinace spíše anonymních lokací a industriálních prostředí zahalených závoji umělé mlhy. Efektnímu vizuálnímu dojmu sci-fi technologií pak podobně pomáhají kouř, pára a tma spolu s fragmentarizovaným snímáním a komiksově vychýlenými úhly kamery. Na rozdíl od dobových fláků Stevena Spielberga (k němuž býval Tsui často přirovnáván ve snaze přiblížit jeho vliv a tvůrčí ambice západním divákům) ale "Roboforce" neusiluje o sofistikovanost a uvěřitelnost, která by zdejší fantastično legitimizovala v očích dospělých diváků. Kašle na důmyslné triky, které by stíraly hranice mezi fikcí a fantazií, a naopak se s dětskou rozjařilostí vyžívá v papundeklové extravaganci. Esencí toho budiž obří robot, který zneškodňuj rakety vypálené proti němu tím, že v sobě otevře dvířka do miniaturní pece, kde nechá rakety vybouchnout, a pak šrot z nich zezadu vysype jak bobky. Na podobné vlně se pak nesou i verbální a slapsticková sprťouchlata, která jsou přítomná pouze v původní hongkongské verzi, neboť pro zahraniční trhy představovala už příliš silné kafe. Na druhou stranu tržby snímku naznačují, že tato fantasmagorická sci-fi rozjařilost se úplně nepotkala ani s domácím publikem. Což ale nemění nic na tom, že v rámci filmografie Tsuiho Harka představuje jednu z nejúžasnějších, nejoriginálnějích a nejzábavnějších položek. () (méně) (více)

Lacike 

všechny recenze uživatele

Je to divoky mix sci-fi a komedie, ale na rozdiel od Harkovych rezijnych opusov, je tento film konstantne divny a v deji sa vobec neztratite. Proste David Chung to drzal pevnejsie v rukach ako zvykne Hark, ale v divokom finale mam pocit, ze mu Hark predsa len trochu vypomohol, pretoze obsahuje jeho trademarky. Hark ako herec tvori zohrate duo s Johnom Shamom. Humor je sice jednoduchy, ale vacsinou funguje. K tomu im tu sekunduje Tony Leung v ulohe neschopneho fotografa. V ulohach zaporakov sa predstavia ulisny Ben Lam a krasna Sally Yeh, ktorej som tu mrchu neveril ani na sekundu. V druhej ulohe, ktoru si v tomto filme zahrala (robot) posobila ovela prirodzenejsie a uveritelnejsie. No a nakoniec tu este mame vo väcsej ulohe Lam Ching-Yinga, ktory si tentokrat nastastie nenasadil svoje klasicke huste obocie známe z nekonecnej serie Mr. Vampire a hra tentokrat celkom normalnu postavu. Film ako celok je sice dost akcny, triky su na dobu vzniku a HK pomery na slusnej urovni a aj sa niekolkokrat dobre zasmejete, ale obsahuje aj niekolko hluchych miest pocas ktorych som sa nudil. Perlicka na zaver: film obsahuje niekolko scen, ktore az prilis ocividne pripominaju sceny z Cameronovho Terminatora 2. No a kedze tento film vznikol skor ako T2, tak by som dal krk na to, ze sa nim Cameron trochu inspiroval. ;-) 7/10 ()

Galerie (26)

Zajímavosti (1)

Reklama

Reklama