Režie:
Pedro AlmodóvarScénář:
Pedro AlmodóvarKamera:
José Luis AlcaineHudba:
Bernardo BonezziHrají:
Carmen Maura, Antonio Banderas, Rossy de Palma, María Barranco, Julieta Serrano, Chus Lampreave, Loles León, Ángel de Andrés López, Imanol Uribe (více)Obsahy(3)
Pepa a Ivan jsou milenci, ale zatímco Pepa je věrná, Ivanův milostný život je kapitola sama pro sebe... A když jednou nechá vzkaz na záznamovém zařízení, že nepřijde na večeři domů, je na těhotné Pepě, aby si zařídila nový život. Hned se do toho dá a pronajme svůj dům několika excentrickým osobám: je tu Candela, která má poměr s šítským teroristou a Lucie, bývalá Ivanova milenka, která přivede syna Carlose a jeho přítelkyni. V domě je skutečný blázinec, ke kterému přispěje i procesí policajtů dychtivých střelby, zmatkující taxikáři a pomatení opraváři. Všeobecné šílenství vyvrcholí v okamžiku, kdy Lucia přísahá, že přelétavého Ivana zabije... (INTERAMA a.s.)
(více)Videa (1)
Recenze (141)
Osmdesátková móda, ve Španělsku střelená ještě trochu jinak než ve zbytku světa, se roztomile doplňuje s Almodóvarovým barvičkováním (do interiérů z jeho filmů bych se vždycky okamžitě nastěhoval); jeho verze bláznivého humoru má v sobě přesně tu dávku věcného nadhledu, která u mě vyvolává smích spontánní a přitom bez provinilých pocitů, že se směju kdejaké okatě nastražené pitomosti; tradiční exkurze do ženského světa podaná čitelně bez ohledu na pohlaví diváka opět osvěžila; a hlavně – pokaždé marně přemýšlím, jak to, že jsou jeho filmy proti ostatním tak životné, jako by strhly z reality šedivý závoj a na chvíli člověku umožnily vidět lidi a vztahy ostřeji, takové, jací/jaké uvnitř doopravdy jsou. ()
Jeden z Almodorových elitních filmů. Po výtvarné stránce zde španělský solitér dosáhl dokonalosti. Film je doslova vycpán spoustou geniálních a vtipných záběrů (například "jezdící hlava" na letišti atd.) Režisér sype z rukávu jeden nápad za druhým, až se těžko věří tomu, co vše může vymyslet jeden, ač geniální, mozek. Ilustrování vztahu dvou hlavních postav prostřednictvím dbování ve studiu... co dodat? Myslím si však, že Alomdóvarův génius si více rozumí s dramaty, než s komediemi. Díky své totální empatii je dokáže ztvárnit naprosto mistrovsky a to mi u jeho komedií trošku chybí. ()
Tak nevím, přijde mi to jako macourkovsko-vorlíčkovské komedie po španělsku. Neskutečná zamotanost, ve které má hlavní slovo náhoda. Zároveň je snímek upatlaným kýčem a přepálenou telenovelou. Závěrečná honička je však velmi zábavná. Překvapilo, mne, že zrovna tímto filmem prorazil Almodóvar do Evropy, a dál... ()
Az tento Film Mujeres al Borde de un Ataque de nervios sa stal prelomovym filmom Pedra Almodovara. Almodovar casto vo filmoch zobrazuje ludi na okraji spolocnosti, ktori zapasia s moralnymi problemami ale aj existencnymi. A fakt, az tento film Mujeres ... znamenal zlom v reziserovej kariere. Zensku opustil chlap prave ked je gravidna - a ona ho zhana, pricom natrafi na kadejakych ludi, dobrych i zlych a zapletie sa ..... Do coho konkretne, to si uz musi kazdy divak zodpovedat sam, najlepsie pozeranim filmu. David 3141 ma pravdu s tym feninizmom, ja som ho objavil az na 2 -3. pozretie, na 1x mi to uslo. To bude aj tym, ze som len laik -nedouk, a ze som na noze s vystudovanymi filmovymi teoretikmi -elitarmi. Vysoko hodnotim aj to, ze Almodovar tu neprepasoval svoje uchylarny - Banderas je extremne plany herec, tu ale nevadil, da sa povedat ze jeden z jeho najlepsich filmov . 88 % ()
Komplikovaný jako život sám, ale reálná komplikovanost se zdá být pro Almodóvara asi dosti nudná, tak si vymyslet teatrální taškařici, kde se všichni na pozadí nepravděpodobné sítě epizod chovají příšerně afektovaně a všední šeď je díky temperamentnímu jednání protivnější něž kdy jindy. Strojená absurdnost nebyla nikdy trapnější. Po skončení jsem nabyl dojmu, že od roku 1988 existuje zákon zachování nervového zhroucení, protože po zhlédnutí jsem byl na pokraji nervového zhroucení já. ()
Reklama