Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Drama muže odsouzeného na smrt a ženy, která hledá způsob, jak ulehčit poslední dny jeho života. Sestra Helen pracuje jako sociální pracovnice v černošské čtvrti v New Orleansu. Ve vězení se setkává s cynickým a brutálním vrahem Matthewem Ponceletem pár týdnů před jeho popravou. Její úsilí o pomoc člověku v nouzi se postupně mění ve snahu dosáhnout alespoň zmírnění jeho trestu. Mezi Helen a Matthewem se přitom vytváří zvláštní vztah. Zatímco ona těžce hledá cestu jak překonat vlastní pochyby, musí vězeň přiznat svoji vinu... Silné drama vzniklo podle stejnojmenného bestselleru, v němž jeptiška Helen Prejeanová vypráví osobní zážitky při setkáních s vězni z cel smrti. Scénář k filmu napsal scenárista a režisér Tim Robbins (Bob Roberts, The Cradle Will Rock). Hlavní postavu pozoruhodným způsobem ztvárnila Susan Sarandonová (Atlantic City, Čarodějky z Eastwicku, Thelma a Louise, Nebezpečný klient a Soumrak), která byla za svůj výkon v hlavní roli oceněna Oscarem. Vězně čekajícího na poslední den svého života si zahrál Sean Penn (Nejsme žádní andělé, Hra, Tlumočnice, 21 gramů, Milk). Za svůj výkon v Robbinsově snímku byl oceněn Stříbrným medvědem na 46. MFF v Berlíně v roce 1996. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (292)

classic 

všechny recenze uživatele

Celé dve hoďky som sedel zarazený v sedačke z počinu,ktorý evokuje veľké zúfalstvo a beznádej. Susan Sarandon poznám,ale nečakal som od nej takýto performance,ktorý je absolútne vierohodný,uveriteľná je Timova réžia(Tim rok pred týmto hral najslušnejšieho väzňa v dejinách Andyho Dufresnyho v Darabontovom The ShawShank Redemption.),ktorá je sugestívna,depresívna,oscar mu vyfúkol Mel za BraveHeart. Sean Penn je z iného súdka ako Andy,veril som mu všetko,čo som mu videl na očiach,bravúrny performance. Réžia a herečka sú hlavnými ťahákmi snímku,kde optimizmus je v nedohľadne,nepokojný,nepríjemný snímok. ()

sarume 

všechny recenze uživatele

Nezvykle těžké téma, které láká k jednoduchému moralizování. Zde , ale autor říká jasné ne a celý příběh vidíme v několika povinostech .V povinnosti jeptišky dát utěchu každému kdo požádá a povinost zločince zaplatit společnosti dluh Z áhy sledujeme velice zvláštni vyvoj, kdy se z povinosti stává vztah , aby nakonec kdy divák přejde most a začne se zločíncem i sympatizovat a tak moc doufat v cerveny telefon se zrušením popravy , tak do těhle slz a očekávaní , Vám film ukáže celý ten strašny zločin a vy během naprosto dokonalé hudby dochazite k zaveru , ze vse ma zustat tak jak je a myslim ze nakonec se do Vas vleje jakysi pocit stesti za vsechny ()

Reklama

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Někdy opravdu stačí jen silný příběh, aby mohl vzniknout výtečný film. Pohled na trest smrti z jiné strany, než jsme od filmařů zvyklí. Jedná se prakticky o konveračku, která téměř nevytáhne paty z interiéru. Sarandové se velmi dobře daří táhnout ji od začátku až do konce. Penn je sice místy malinko unylý, ale v natolik snesitelné míře, že jsem ochotna na tuto chybku zapomenout. Timu Robbinsovi se podařila velice lišácká režie, na jednu stranu snímek působí zdánlivě pomalým tempem, aby ohromil nás milovníky pomalých filmů, ale ve skutečnosti se jedná o velice dynamicky sestříhaný film. Jeho bratrovi se hudba povedla neméně. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Tim Robbins si vybral silné, univerzální téma, aby jej následně rozmělnil schizofrenní režií. Vypustil zdlouhavé představování postav, jde rovnou k jádru věci. Jeptišku, jež žije v idylické symbióze s vždy přátelskými černochy, nechává vést sáhodlouhé dialogy s na smrt odsouzeným kriminálníkem. Není jasné, proč se tak rozhodla, proč odmítá vidět jeho temnou tvář, proč mu věří a chce pomáhat. Z principu? Výborná Susan Sarandonová i Penn, který může ale také nemusí být vlkem v rouše beránčím, hrají od srdce, ale odcizenost jejich postav byla maximální. Jako bych oba dva pozoroval skrze mříže. Důslednost v obcházení tradičních scénáristických kliček, stejně tak snaha nehrát na divákovy city, si vybírá daň v podobě vaší lhostejnosti k viděnému. Bylo mi jedno, jestli Matthewa popraví či nikoliv, resp. neměl jsem důvod litovat jeho života. V kontrastu s tím působí jako pěst na oko zakomponování „zaručeně dojemného“ černošského gospelu, silný náboženský podtext a posledních cca deset minut, kdy vyvře na povrch to, čemu se Robbins celou dobu vyhýbal jako čert kříži. Příliš doslovný konec explicitně rekapituluje několikrát naznačené a nedává prostor další diskuzi. Filmařsky vděčné téma trestu smrti nikdy nepřestane vyvolávat silné emoce a hlasité polemiky. Příběhově velice blízký Capote by z tohoto duelu vyšel jako film sevřenější, plynulejší a z interpretačního hlediska odvážnější. 65% Zajímavé komentáře: Faye, castor ()

Jordan 

všechny recenze uživatele

tomuto filmu som sa dlho vyhýbal (mal som pred ním asi akýsi rešpekt) a prakticky až doteraz (2012) som ho obchádzal (čiže dobrých 17 rokov - nakoľko som ho evidoval a registroval už od jeho vzniku): považoval som ho za "ťažkú kládu", za psychologickú drámu so smutným koncom a silným morálnym posolstvom, očakával som, že bude okrem iného nudná a miestami "americky" patetická; napokon som si to pozrel a musím skonštatovať, že som mal pravdu: okrem výbornej hudby a naozaj pozoruhodných (dobrých) výkonov aj sarandonovej aj penna je tento film ako som predpokladal nudný a v závere aj "americky" patetický; každopádne však nie je zlý, ak si uvedomíme, že rozoberá naozaj silnú tému a že je to príbeh nie dead man-a ako hlása názov, ale sestry helen, ktorá čelí "patovej" situácii, veľmi silnej, emočne vypätej a dostáva sa doslova medzi mlynské kamene - kedy nemá oporu ani v rodine, odvracajú sa od nej žiaci, sám matthew ju nechce k sebe pripustiť a otvoriť sa jej, jedinou oporou jej (okrem staručkého právnika) ostáva vlastná viera a Boh, no práve pre to, čo prežíva, je to aj previerka jej viery a vnútornej sily; a to je popri spomínaných hercoch a hudbe asi najsilnejšie na celom filme... ale verím, že rovnako silné to je aj v autobiografickej knihe, ktorá bola robbinsovi predlohou, takže okrem toho, že "ho" natočil, mám pochybnosti, či ešte nejako ten príbeh obohatil... a je tiež na zváženie, či tejto knihe pomohlo, že bola sfilmovaná: keby nebola, asi by sa o nej tak veľa ľudí nedozvedelo (ale koľko z nich ju potom následne čítalo?) a či napokon kniha nie je lepšia - minimálne v tom (ak opomenieme akúkoľvek polemiku na tému "film versus kniha ako médium a umelecký druh"), ak je film (okrem toho, že bol ocenený oscarmi) v podstate nudný... no málokto si to prizná, lebo je to považované za vážny film so statusom kvalitných drám, oscarových klasík; ešte však musím dodať, aby som nevyznel tak čierne (a navyše som silný alibista), že ten film naozaj nie je zlý, len na to, na aké veľdielo v mojich očiach za tých 17 rokov nabubral, som bol mierne sklamaný, keby som ho videl pred možno aj takými 10 timi, asi by som išiel s hodnotením vyššie, lebo film má aj silné "scény" - napríklad pre mňa osobne všetky, v ktorých vystupoval mr. delacroix (otec zavraždeného waltera) s ktorým sa spája vlastne aj záver - ktorý je (čo sa týka témy - alebo aspoň pre mňa osobne toho, o čom ten film bol: nie primárne o treste smrti z právneho hľadiska, ale o jeho "ľudskom" spracovaní) podľa mňa dobrý (v zmysle aj "filmovo/príbehovo" kvalitný, aj eticky správny); hawk ()

Galerie (45)

Zajímavosti (13)

  • Film bol pre režiséra Tima Robbinsa rodinnou záležitosťou. Obsadil do neho svojho otca, matku, sestru a svojich synov. Jeho brat skladal hudbu. (misterz)
  • Poté, co se dozvěděla, že ji bude hrát slavná herečka z filmu Thelma a Louise (1991), byla sestra Helena představena Susan Sarandon a řekla: „Díky bohu, je to Louise. (HellFire)

Reklama

Reklama