Režie:
Ilja NajšullerScénář:
Derek KolstadKamera:
Pawel PogorzelskiHudba:
David BuckleyHrají:
Bob Odenkirk, Alexej Serebrjakov, Connie Nielsen, Christopher Lloyd, Michael Ironside, Colin Salmon, RZA, Billy MacLellan, Araya Mengesha, Gage Munroe (více)VOD (2)
Obsahy(3)
Hutch (Bob Odenkirk) je unavený chlap středního věku, jehož život se smrsknul na otravné každodenní rituály prokládané manželčiným pohrdáním a pubertálními výlevy vlastních dětí. Když do jejich domu vniknou dva lupiči, nechá je beztrestně loupit a praštit svého syna. On se hájí tím, že nechtěl hrotit nebezpečnou situaci, ale všichni v jeho okolí ho mají za zbabělce. Hutch si původně myslel, že to ustojí, ale když se stane jedním z cestujících, které v nočním autobuse obtěžuje banda grázlů, bouchnou v něm nahromaděné saze. A že jich je. Než se usadil, živil se Hutch tím, že s pomocí násilí řešil problémy, na které si nikdo jiný netroufal, a absolvoval kvůli tomu hodně speciální trénink. Krvavá výchovná lekce v autobuse spustí lavinu událostí, které Hutche prověří víc, než cokoliv dosud prožil. Tenhle pan Nikdo má ale pořádně tuhý kořínek. A tajný sejf plný zbraní. (Cinemart)
(více)Videa (4)
Recenze (862)
Je to sice lehce nadprůměrné, ale opravdu jen lehce. Bob Odenkirk mě absolutně nebavil. Nemá v sobě charisma a vůbec nic zajímavého. V průběhu celého filmu mě ničím nezaujal. Dokonce jeho nudnost ochromila i super myšlenku a nápad. Ne, že bych něco takového ještě neviděla, ale tady to bylo rychlé, mělo to spád a zapojení Ruska se mi líbilo. Ale abych si jen nestěžovala, tak mě hodně bavila hudba a Christopher Lloyd. ()
Téma vysloužilého zabijáka, který musí udělat "jednu poslední prácičku" pro ochranu své rodiny, je už poněkud vyčpělé. Na druhou stranu, béčkových akčňáků existuje celá hromada a příběh v nich hraje tu nejmenší roli. Záleží tedy v prvé řadě na tom, jak je film tohoto typu natočen. A ruský talent Najšuller umí točit velmi působivě. Líbí se mi jeho drobné audiovizuální vychytávky, které ozvláštňují scény, které by jinak mohly působit fádně a zapomenutelně. Např. klíčová bitka v autobuse jistě není choreograficky mistrovské dílo a nebudeme si namlouvat, že Bob Odenkirk je dlouholetý mistr bojových umění, nicméně je to právě režie, která dokázala z této scény udělat zlatý hřeb filmu. Velmi kvituji i samotný úvod, který je zábavně sestříhán tak, aby přesně vykreslil atmosféru všednosti "nudného" rodinného života. Skvělých nápadů je tedy ve filmu více, i tempo krásně odsýpá. Jediný problém tedy zůstává v triviálním scénáři, který se nemůže rozhodnout, jestli chce bavit, nebo ohromit a popravdě nevyniká ani v jednom. 7/10 ()
Z výsledku nejsem nikterak na větvi, ale musím přiznat, že to lépe asi dopadnout nemohlo. Přiznaná variace na Johna Wicka staví na hrdinovi s nepravděpodobnou tváří Boba Odenkirka, dobře vybraných vedlejších postavách (Christopher Lloyd a Alexej Serebrjakov si své role náramně užívají) a opakování fungujících wickovských vzorců. Scénář tedy za moc nestojí, postavy jsou načrtnuté vcelku ledabyle, zároveň však docela funkčně. Pečlivá choreografie akce zase jednou připomene, jak rád by člověk takový film viděl v kině. Přisypte k tomu pár úsměvných odkazů na Kmotra či Mafiány a špetku bizarního humoru a… to je vlastně všechno. Ve filmu je jen minimum scén, u nichž bych si říkal „wow,“ a které by výsledek posouvaly do nečekaných výšin. Na druhou stranu v něm také není (v rámci žánru) nic moc špatně, a i přes pár vyprávěcích zaškobrtnutí tahle brutální hodina a půl příjemně uteče. Žádnou revoluci rozhodně nečekejte, ale sympaticky odvázaného akčního výplachu jsme se dočkali. ()
[75%] Prostě taková verze typu Johna Wicka. Wicka moc nemusím, jen třetí díl se mi líbil nejvíc. No, jak už tu píše uživatel CSFD sniper 18, tak cca ty první dvě třetiny jsou naprosto super, ale to finále je už totálně přehnané, nezajímavé a moc mi to do toho filmu nezapadá, což je škoda, myslel jsem, že vidím absolutní bombu překonávající i toho slavného Johna Wicka. No, přesto mě film celkově bavil. Hlavní hrdina mě baví od začátku do konce. Příběh, herci atd – to vše je ok. Nejvíc mě bavily dvě akční sekvence, a sice: ta v autobuse a ta v domě, kdy si gangsteři šli pro něj. Režie, technická stránka – to vše bylo v pořádku. Jen ten konec mě nebavil, prostě už to bylo přestřelené a vidět staříka (otce hl. herce), jak bez problému likviduje protivníky po desítkách, mě moc nebralo. Takže asi tak, ještě jednou to klidně můžu vidět. ()
Pokud nepřestane točit, má tenhle Ilja rozhodně potenciál stát se jednou největším šulínem. Po kapku jednobrdovém a za chvíli unavujícím, ovšem i svěžím a originálním, Tvrdém Jindřichovi si to tentokráte přihasil s čistočistým vinným potěšením, u něhož se i Kolštat konečně oprostil od strojového, umělohmotného kokotismu Jendy Tampóna, a načmáral vskutku dokonale vychlazenou akční taškařici, poplatnou nejlepším kouskům své generace. A v ní jako mávnutím kouzelného celuloidu udělali skoro uvěřitelného, nekompromisního, krutohustého a svým způsobem šarmantního zabijáka z páprdovitého a chcípackého kancelářského slizáka Bobana Ódnříhy. To ale zdaleka nebyl ten nejúchylnější nápad. Ta pravá perverze nastala, když vrazili brokárnu do třesoucích se rukou stoletého dědy Lojda, jenž stále disponuje oním deviantně pedofilním pohledem, jímž už v Minulosti lačně sjížděl Mártyho Mekfláje, a poštvali ho proti mile brutální ruské mafii. Prostě krystalická odlehčená zábava, po které nejeden artový hnědopich skončí na pohotovosti s opruzeným konečníkem. ()
Galerie (29)
Zajímavosti (20)
- Některé z nápadů ohledně ruské mafie a Obshaku získal režisér Ilya Naishuller od svého přítele, který sám patří k jisté organizované skupině. (NiWi)
- Film obsahuje potitulkovou scénu. (CinemaRanger)
- Ve scéně, kdy Hutch (Bob Odenkirk) nabídne, že k večeři udělá lasagne, má pomlácený obličej. V dalším záběru při cestě do práce je jeho obličej netknutý. Když ale vejde po přečtení SMS do holičství, jeho obličej je zase plný jizev a modřin. (Habansz)
Reklama