Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Aby umlčala policajta, ponúkne mu Pepi, ktorej sa na balkóne rozrastá tráva, svoje telo. Iba s jedným obmedzením- nechce prísť o panenstvo. Policajt jej neverí, že je panna a znásilní ju. Pepi sa obráti na skupinu Bomitoni, kde spieva jej priateľka Bom, aby vykonali spravodlivosť. Pepi sa spriatelí s policajtovou ženou, masochistkou Luci. Chce ju odpútať od muža, a tak ju zoznámi so sadistkou Bom. Trojica sa vyberie na fiestu zorganizovanú na žiadosť voyeura, čo býva oproti s bradatou, sexuálne neuspokojenou manželkou... Neskôr stretávajú ďalšie dievčatá: Kiti- prišla do Madridu s ambíciou stať sa modelkou a speváčkou a Julietu, novomanželku, ktorá skĺzla pod čepiec po niekoľkodňovej známosti.

„Film je katalógom provokácií, verbálnych aj vizuálnych, aké sa na plátne neobjavili snáď od čias Andyho Warhola. Funkciu šokovať majú všetky sexuálne úchylky, brutálne násilie i ďalšie scény hraničiace s obscénnosťou, ale zároveň nimi režisér v podstate vychádza v ústrety utajenému diváckemu voyeurizmu.“ (V. Matáková, P. Hanáková)

Almodóvarova prvotina získala vo svojej dobe nelichotivú nálepku „najhorší španielsky film“. Pramenila predovšetkým z realizácie. Ak označíme formu filmu za nedokonalú, nebudeme zavádzať, pôjde však o zreteľný eufemizmus. V snímke narážame na absolútnu nevšímavosť k forme. Nešlo o zámerný experiment, tak ako boli niektorí presvedčení, ale o obyčajnú neskúsenosť tvorcu a žalostné podmienky jej vzniku. K tomu Almodóvar poznamenáva: „Keď má film jednu alebo dve chyby, je to zle natočený film, ale keď ich má priveľa, tie chyby vytvoria jeho štýl.“ (murakamigirl)

(více)

Recenze (17)

ancientone 

všechny recenze uživatele

Tie tri hviezdy berte ako veľmi osobný statement, ktorý je viac o neschopnosti naladiť sa na film, než o filme samotnom. Na jazyku Almodovarovej prvotiny sa zub času viditeľne podpísal a neprináša mi to také vintage-potešenie, ako sledovanie prvotín Grega Arakiho. Na druhú stranu je úchvatné, ako okrajový, undergroundový európsky film zo začiatku 80. rokov svojím emancipačným tónom dokonale sedí na súčasné dominantné spoločenské diskurzy týkajúce sa postavenia žien a ich problémov. Almodovar ako filmár ostáva poplatný svojej dobe, ale ako hovorca istej spoločenskej skupiny je výrazne popredu. ()

kubilov 

všechny recenze uživatele

Šílená prvotina režiséra, který se toho nikdy nebál. V tom taky problém není, problém je v naprosté nekoukatelnosti (stylisticky a herecky). Všem postavám naprosto chybí prvky sebekontroly a i přesto, že se znají krátce, už si svěřují své nejniternější touhy, to mě trochu zarazilo, i když je otázka, jestli to tak Pedro náhodou nemyslel. Každopádně ta ženská s chlupatym ksichtem to zastřelila maximálně. ()

Reklama

Courtemanche 

všechny recenze uživatele

Já s takovým elánem točit Almodóvara od tohoto filmu neviděl. Třeba ta naaranžovaná bitka je jedna z perel burlesku. Je extrémně nebojácný. V jeho dalších filmech taky otevírá všechno možné, ale vždy cítit z toho že hlavně chce aby jsme o tom věděli. Tady ale je to nevinný, nesmělý Almodóvar, koho nic a nikdo nezajímá. Problém je v tom, že vyjma Carmena, příběh okrem toho začátku je jeden velký guláš. /režisérovo nezkušenost/ 3/5 ()

fredisek 

všechny recenze uživatele

Osmdesátky byly žrádlo. Chicas del montón jsou nehorázný nesmysl, který navíc přetéká afektem, ale Almodóvar určitě jenom lehce přibarvoval skutečnost, kterou sám prožíval. Konec filmu je skvělý, některé pasáže geniální, některé naopak strašně skřípají, hlavně v začátcích filmu. Komu není po chuti ten španělský infantilní humor, který se nemusí týkat zrovna infantilních záležitostí, tak bude obracet oči v sloup, kdo ne, bude vědět, že s tímhle filmem začínal almodóvarovský kult, jelikož Chicas mají všechno, co režisérovy komedie dělá tak výjimečnými...a blbě stravitelnými. ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Film "Pepi, Luci, Bom a ostatní holky z party" je pozoruhodným celovečerním debutem Pedra Almodóvara. Rozumím tomu nízkému hodnocení některých, soudržnost a návaznost má nejednu trhlinu. Rozumím vyššímu hodnocení jiných uživatelů, výstřednost provokací dráždí svou otevřeností a svobodomyslností. Extravagance je výrazem ublíženého vnitřního světa, jde o hlasité vyžadování pozornosti a pátrání po vlastní identifikaci. Ženský svět je nucen postavit odpor vůči násilnickému a zneužívajícímu světu mužů. Jde o míru sadomasochistických vazeb vztahů, o svobodnou vůli a emancipační snahy. Pro svoji nebojácnost, nosné téma podřízenosti žen a provokace si film zaslouží obdiv. Hlavní postavou ženského vzdoru proti násilnostem mužského světa je Pepi (velmi zajímavá Carmen Maura), bezstarostná dívka, neočekávaně připravená o svůj nevinný podnikatelský vklad věcí budoucích. Trest osobní pomsty ji žene vpřed, vše ostatní se stává rozkoší. Významnou postavou je Bom (zajímavá Olvido Gara Jova alias Alaska), Pepiina kamarádka a punková zpěvačka v osobně rebelující poloze. Její vzdor jí dostává do stavu dominance sexuálního osvobození. Důležitou postavou je Luci (zajímavá Eva Siva), submisivní žena násilnického policisty středního věku. Bolest je rozkoší nutkavé masochistické potřeby, vítěz musí být ten nejbrutálnější. Hlavní mužskou postavou příběhu je Luciin manžel (Félix Rotaeta, též v roli svého bratra - dvojčete Juana), policista se sadistickými sklony. S násilím si bere odměnu za vlastní demonstraci síly, žena se nemůže vzpírat mužskému přání. Z dalších rolí: Luciina sousedka i její zneužitá nejlepší kamarádka Charito (Concha Grégori), naivní vesnická dívka s přáním být modelkou (Kiti Mánver), Pepiina spolupracovnice jejich nové reklamní agentury (Cecilia Roth), transvestita a křehce labilní umělec Roxy (Fabio McNamara), zaneprázdněná herečka (Julieta Serrano), v manželství jen neuspokojená žena (Cristina Sánchez Pascual), či Bomin společník v hudební skupině Bomitoni, zpěvák Toni (Carlos Tristancho). "Pepi, Luci, Bom a ostatní holky z party" je povedeným filmovým debutem slavného španělského režiséra. Nezávislost ženy na mužích je v kontextu s dobou svého vzniku silným tématem. K tomu se přidal nadhled, výstřednost přijímání a též úchylky ublíženého vnitřního světa. Uspokojivě provokující film! ()

Galerie (8)

Zajímavosti (2)

  • Film byl natočen na 16 mm film a pro veřejné uvedení byl zvětšen na 35 mm. (Pavlínka9)
  • Jedná se o první celovečerní film Pedro Almodóvara. (Pavlínka9)

Reklama

Reklama