Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh zobrazující životní cesty legendární americké novinářky, scenáristky a spisovatelky Dorothy Parkerové, která neustále provokovala svým bouřlivým soukromým životem, proklamovanou nezávislostí na mužích, stejně jako svou profesionální kariérou. Po mnoho let byla velkým „hnacím motorem“ pro řadu svých přátel a spolupracovníků (mj. Hermana J. Mankiewicze, Harpo Marxe či Peggy Woodovou). Nezávislost a nepřizpůsobivost vedly Parkerovou často k alkoholu a podepsaly se na její nevyrovnané psychice. Děj filmu se odehrává v New Yorku 20. až 30. let, který se představuje jako město jazzu, nihilismu, bláznivých a nikdy nekončících diskusí. Samotný název snímku připomíná setkání newyorské elity této doby u kulatého stolu v hotelové restauraci Algonquin.
Představitelka hlavní postavy Jennifer J. Leighová (nar. 5. 2. 1962) studovala herectví, odbornou průpravu získala ve slavném Lee Strasberg Theatre Institute v L.A. Od počátku 80. let se uplatnila v televizi, kde na sebe upozornila již první rolí ve snímku Město andělů (1980). Před filmovou kamerou debutovala ve filmu Cizí oči (1981), uznání získala svým výkonem v dramatu Poslední útěk do Brooklynu (1989). Prosadila se jako představitelka rozporuplných, citově a psychicky nevyrovnaných dívek a žen. Další role vytvořila například ve filmech Oheň (1991), Spolubydlící (1992), Georgia (1995), Kansas City (1996) či eXistenZ (1999). Postavu novinářky ztvárnila také v černé komedii bratří J. a E. Coenových Záskok (1994)... Režisér Alan Rudolph (nar. 18. 12. 1943) po nedokončeném studiu na obchodní fakultě pracoval v různých funkcích v hollywoodských filmových studiích, později absolvoval kurzy asistentů režie. Velký vliv na něj měla delší spolupráce se slavným režisérem Robertem Altmanem (u snímků Dlouhé loučení 1973, Kalifornský holport 1974, Nashville 1975 a Buffalo Bill a Indiáni 1976). Ve vlastní filmové tvorbě dává přednost auteurskému pohledu, vynalézavě pracuje s barvou, hudbu používá jako kulisu i inspirační zdroj. Kromě režijní činnosti se úspěšně uplatnil jako bravurní scenárista. Natočil například filmy Vítejte v L.A. (1976), Pamatuj si mé jméno (1978), Ohrožené druhy (1982), Vyber si mě (1984) či Hledá se láska (1990). (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (9)

bohemia_regent 

všechny recenze uživatele

Takže i v USA vznikají „chcípácké“ filmy, v tomto případě z prostředí vyšší střední třídy. Ne že bych je zavrhoval a priori - pokud je za příběhem takového antihrdiny nějaká myšlenka nebo dokonce poselství, nic proti tomu. U paní Parkerové jsem ale při vší snaze nepochopil, v čem spočívá prapříčina její permanentní životní nespokojenosti. Jennifer Jason Leighová mi v tom svým jednostrunným hereckým výkonem ani trochu nepomohla: kňourá když je v dobré náladě i když je smutná, kňourá když je střízlivá i když je opilá... až se nakonec „úspěšně“ prokňourá celým příběhem. Intelektuálně cynické ovzduší ve společnosti literátů, kteří se scházejí u kulatého stolu, je vykresleno s citem pro atmosféru, padne tu až marnotratné množství vtipných bonmotů, ale celkový dojem z filmu to nezachrání. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Jennifer Jason Leigh je hvězdou tohoto filmu, který je o určité formě dekadence v jazzovém období Spojených států amerických, Jako kdyby celá generace nevěděla, kam se vydat, a tak nehledá cestu, jen způsob, jak se té cestě vyhnout. Překvapivě to není tak zajímavé, jak by si jeden myslel, bohužel ani herecky. ()

Galerie (5)

Reklama

Reklama