Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hrdiny ztřeštěné podívané je početná rodina Karafiátových, která se v nastupujících tržních podmínkách rozhodne zanechat dosavadního způsobu obživy (kradení smutečních věnců a jejich přetváření v umně vázané kytice) a začít podnikat. Světlo světa tak spatří svérázná cestovní kancelář Český ráj, postavená na geniálním nápadu nevozit chudé české turisty do zahraničí, ale naopak, bohaté cizince do Čech. Díky svérázné reklamní kampani se skutečně podaří v Paříži obsadit autobus pestrou směsicí Francouzů a vyrazit. Tím však podnikatelské starosti Karafiátových teprve začínají. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (374)

Milky. odpad!

všechny recenze uživatele

Jako malý jsem se bavil, když jsem to viděl teď, tak jsem to v půlce musel vypnout. Ale zase v tomhle filmu je vidět nejlepší jazykový kurz na světě. Francouzi už po pár hodinách v českém autobuse mluví plynule česky. A jazyková vzdělanost francouzských dopravaček mě taky okouzlila, bohužel dnes už by musela nosit burku a držet hubu. Každopádně film je tragédie. ()

amirgal odpad!

všechny recenze uživatele

Euforie porevolučního plavby do velkého světa aneb "Češi rozhodně mají, co nabídnout", frenetická oslava lidové bodrosti a české vyčůranosti. Nezamýšlená dokumentární hodnota ukazuje část české společnosti ve fázi porevoluční manie - zamýšlený přínos v komediálním žánru bohužel pouze poukazuje, a to na hereckou devalvaci a koncentrovanou tvůrčí debilitu (možná také bipolární emoční poruchu tvůrců v manické fázi, kdy dochází mimo jiné ke ztrátě soudnosti). ()

Reklama

VanTom 

všechny recenze uživatele

Tento film mě překvapil hned dvakrát. Poprvé v kině, kde jsem se vcelku dost bavil, aniž bych to očekával, a podruhé v televizi po pár letech, kdy jsem se zasmál jednou (když Roman Skamene frajersky naskakuje do auta) a 90% filmu jsem se nudil (aniž bych to očekával). To jen potvrzuje, že hodnotit "umělecké" dílo po jednom zhlédnutí (poslechu) je velmi, velmi ošemetné. ()

rublik05 

všechny recenze uživatele

Hodně jednoduchá porevoluční podnikatelsko-cestovatelská komedie, která sází především na oblíbené tváře matky a syna Růžičkových, z nichž se zejména prvně jmenovaná postará o spoustu hlášek a vtipných situací. Příběh je extrémně jednoduchý, absolutně postrádá jakékoliv dramatické prvky či nějaké dějové složitosti. Scénář je poměrně dost hloupý, dialogy jsou místy jak z jiného vesmíru. Postavy jsou vesměs takové nijaké, nejvíc mě bavil Roman Skamene a samozřejmě Helenka Růžičková, která se jako vždy snažila vytvořit divákovi úsměv na rtech, i když jí to popravdě moc nevyšlo, jelikož ve filmu těžce převládají trapné a nelogické scény. Velká škoda, mohla to být zajímavá a vtipná komedie. Takhle můžu prakticky hodnotit jen pár povedených fórů, chytlavou hudbu a vždy skvělou paní Růžičkovou. 2/10. ()

Markussis 

všechny recenze uživatele

Není to tak zlé, jak se zdá. Jedná se o lehký ztravitelný humor. Ovšem divák to nesmí brát smrtelně vážně. Je to natočeno celkem s dosti velkou nadsázkou a i milou naivitou. To jsou důvody, proč jako hodnotící měním trochu svůj metr. Samozřejmě, že mé hodnocení je také hlavně za Helenu. Navzdory tomuto nepříliš vydařenému filmu jsem přesvědčen, že Paní Růžičková zůstala vždy charakterově silnou a srdečnou osobou. Bohužel se, zejména coby herečka, stala obětí své porevoluční doby. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (12)

  • Pohřební auto, které se objevuje v průběhu celého filmu, patřilo pohřební službě v Berouně. Po havárii a několikaletém odstavení bylo v roce 2007 sešrotováno. (Stejšn)
  • Mezi Pařížany, kteří pozorují pomalovaný starý autobus a prezentaci Karafiátovic cestovní kanceláře, je i naivní malíř a cestovatel Libor Vojkůvka, autor malůvek na autobuse. (Ganglion)
  • V knize "Rozmarná léta českého filmu" je vzpomínáno: "Na place se děly neuvěřitelné věci. Režisér musel do filmu dostat producentovu vilu, takže se dopsala scéna, jak jede autobus, pomalovaný obrázky Libora Vojkůvky, do Brna a ve švenku se kamera na tři vteřiny zastaví pohledem na vile. Potom se musela při natáčení v Paříži do filmu narychlo obsadit producentova milenka, a když tento zjistil, že jí režisér svěřil jen roli němou, zakázal režisérovi přístup na produkční porady. Potom se zjistilo, že podle smlouvy mají Jiří Růžička a Helena Růžičková stejně velké role, tak se rychle dopsala scéna jízdy králů, v níž měl jet Jiří na koni, ale pak se zase zjistilo, že ho žádný kůň neunese..." (NIRO)

Reklama

Reklama