Režie:
Samuel FullerKamera:
Bruce SurteesHudba:
Ennio MorriconeHrají:
Kristy McNichol, Paul Winfield, Burl Ives, Jameson Parker, Samuel Fuller, Marshall Thompson, Paul Bartel, Lynne Moody, Dick Miller, Parley Baer (více)Obsahy(2)
Drama Bílý pes je působivou ságou o rasismu. Mladá hollywoodská herečka Julie Sawyerová se ujímá krásného bílého německého ovčáka, jehož v noci srazila autem. Jednoho dne ji do té doby mírumilovný pes zachrání život tím, že krvelačně napadne a zabije násilníka, který se jí vloupal do domu. Lucy záhy zjistí, že byl pes vycvičen k útoku na lidi tmavé pleti. Radí se se zvířecím trenérem Carruthersem, který ji nabádá, aby nechala psa utratit. Pak ale vstoupí na scénu samorost Keys, trenér, který se už dříve neúspěšně pokoušel učinit výcviku podobných psů přítrž... (Cinemax)
(více)Recenze (58)
Sofistikovanější než by jeden z čistě béčkového prvoplánově kontroverzního nástřelu „Goro bílý pes makabrózně morduje Afroamíky“ čekal. Fullerovo velké vítězství je, že to funguje v obou zamýšlených rovinách. V první žánrové polovině z „jejího pohledu“ jde o tradičně vystavěný znepokojivý thriller staromilského střihu, který je v mnoha aspektech lepší adaptací Kingova Cuja než filmové Cujo samotné a plně si vystačí s pozvolně budovanou atmosférou, táhlými záběry, tu a tam obnaženou mordou, mrazivým zavrčením a geniálně posmutnělým Morriconeho podkresem. Ve druhé metaforické polovině „z jeho pohledu“ pak jde o mnohovrstevnatou alegorii na rasismus a xenofobii, která je komplexnější, znepokojivější a působivější než leckteré „jakože serióznější“ snímky na totéž téma. Třešničkou na dortu je pak relativizující závěr, který se v dušičce usadí a ne a ne z ní ven. ()
Ako drama je to priemer. Vlastne je to ciste becko. Prilis priamociare, s logickymi preslapmi a herci tiez mohli byt lepsi. Zachranuje to vlastne iba ta tema, dobra rezia a Morriconova hudba. Velmi sa mi to vsak pacilo vo svojom druhom plane. Ta alegoria na rasizmus je skvela. Urobit zo psa nositela ludskej blbosti je uzasny napad. A ta posledna patminutovka to posuva do kategorie paradny film. Ak niekoho napadne urobit ackovy remake ma v tejto dobe isty profit a minimalne 20 Oscarov k tomu. 8/10 ()
Velmi originální a výmluvný film o rasismu, jak ho možná neznáme. Ti, kteří zde čekají horor ve stylu Psa Baskervillského, by měli hledat jinde. Tohle je spíš drama, které je hodně kruté, chvílemi až do krve. Ze začátku snímek trochu postrádá směr, ale po příchodu skvělého Paula Winfielda (v jedné z jeho nejlepších rolí) se z filmu stává napínavé a dojemné drama. Hudba ani zdaleka nepatří k Morriconeho špičce, ale k ději se hodí a naladí nás na onu ponurou a napínavou atmosféru. Smutný, ale realistický thriller, který bych nechal sežrat všem, kteří někdy na psu provedli podobné zvěrstvo. ()
Ten pes fakt naháňa hrôzu, ale inak film veľmi čo ponúknuť nemá. V druhej polovici sa poodhaľuje téma rasizmu, ktorej zapletenie v príbehu veľmi pomoholo a dodalo mu úplne iný smer aký som čakal. Priemerní herci, klasický rutinný námet okorenený pár dobrými scénami a výborným záverom. 65%. ()
„Teda já už viděl něco průserů, ale ti namouduši podělali, co mohli.“ Neuvěřitelně naivní podívaná s topornými dialogy, ještě topornějšími herci a vůbec nejtopornějším zpracování problematiky rasismu, jaké jsem kdy viděl. Nejhorší je, že to někdo opravdu myslel vážně. To už je snad lepší, rozuměj méně povrchní, i Kult hákového kříže, a to je co říct. ()
Galerie (36)
Photo © Paramount Pictures
Reklama