Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Vic a Ingrid jsou spolupracovníci v jedné anglické firmě a mají spolu milostný poměr. Když Ingrid otěhotní a vezmou se, musejí žít v téměř nesnesitelných poměrech v domě Ingridiny matky. To je však pouze začátek jejich potíží. Tvrdá realita je pro jejich vztah těžkou zkouškou. John Schlesinger, jenž se proslavil Půlnočním kovbojem a Maratóncem, debutoval filmem, který není tak divácky vděčný jako jeho následující Billy lhář, ale i přes svou předvídatelnost dokáže strhnout mistrnou režií a hereckými výkony. Tento černobílý, po formální stránce skromný film, je považován za jedno z nejzdařilejších děl proudu "free cinema". Snímek vychází z britského sociálního realismu 60. let, kterému nechyběla nadsázka a ironie. Vážná témata jsou odlehčena typickým ostrovním smyslem pro humor a vyznění filmu je stále aktuální. Alan Bates - představitel Vica, se stal jedním z nejvyhledávanějších herců charakterních rolí. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (31)

Jordan 

všechny recenze uživatele

jednoduché, zrozumiteľné, čisté, úprimné a optimistické. filmársky vyzreté (jedná sa pritom o debut), herecky presné. scenáristicky sústredené. čo do vyznenia komorné, ale po poctivom zamyslení sa hlboké=pravdivé. nenápadné, no predsa v čomsi generačné a zároveň univerzálne. v malom spĺňa všetky atribúty veľkého filmového príbehu. ()

Akana 

všechny recenze uživatele

Schlesingerův debut vypadá na první pohled jako nezávazné líčení trampot jednoho naivního páru před půl stoletím (jak se to namlouvání za tu dobu změnilo!). Nejisté sbližování, pochybnosti o tom, jestli je to ten pravý/ta pravá, dítě, manželství, tchýně atd. Inu, jak už to chodí. Ale postupem času, když dojde na svatbu (a ta není taková jak si většina zúčastněných představovala), komplikací přibývá, láska a ideály se střetávají s všedností a banálními starostmi, hlavní hrdina nám vyzrává a film najednou získává mnohem skeptičtější a závažnější rozměr. Spolu s tím i výkon Alana Batese, který mě zkraje nijak zvlášť neoslovil, dostává šťávu a dramatickou působivost. (Asi je to podružnost, ale musím vypíchnout s jakou bravurou a důvěryhodností zahrál opilost a kocovinu. Trvám na tom, že drtivá většina takových scén ve filmech je stylizovaná a neodpovídá skutečnosti) Nenápadný, ale smyslem pro realističnost oplývající film o nelehkém hledání odpovědnosti. ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Hold dnes je doba iná, všetko sme si posunuli o nejakých 15 rokov neskôr a odráža sa to aj na prevzatí zodpovednosti za naše životy. To keď ste otehotneli v 60. rokoch a mali 19, hneď bola na programe svatba a bytový problém. To býva aj dnes, ale keď máte 35... no dobre, prejdime radšej k filmu. Prvá polovica je skôr milostná limonáda, ale aj tá dostane na základe polovice druhej spätne viac zmyslu. Schlesinger ukazuje život taký, aký v Anglicku bol a je dobre, že postavy nerozdeľuje na dobré a zlé, aj tá chudera nesympatická svokra chcela pre svoje decko vlastne len to najlepšie. Samozrejme nech sa vyhne filmu každý, kto plánuje bývať v manželstve so svokrou... ako hovorí Vicov otec, to choďte radšej bývať do stanu. ()

Lavran 

všechny recenze uživatele

Ta věčná (poc)hybnost v našich pocitech, touhy tříštící se o hradbu nezodpovědnosti. Takové milování. Volné, bezhlavé, nedospělé. Vlevo, vpravo, co vlastně chci? Ráno veselí z domluvené schůzky, večer trpká pachuť z nenaplněných očekávání. "Víš, je to zvláštní pocit. Někdy mě opravdu přitahuje, ale další den se na ni nemůžu ani podívat." Jak krásně vyjadřuje onu nejistotu, rozkolísanost a neuzavřenost citového života mládí otevřená forma. Lidé volně vcházející i vycházející ze záběru, reagující na podněty mimo rám obrazu. A inscenace akce do několika vzdálených plánů, která obnažuje hloubku výčitek a spratkovské rozmrzelosti. Pevný však není ani pohyb pod širým nebem, pohyb mimo smršťující se prostory kuchyně a obýváku s televizí, neboť horizont - a naděje na lepší zítřky, třpytivé úspěchy, skleněné sny - neustále rozpíjí turnerovská mlha, z níž vystupují pouze střechy dalších a dalších rodinných domků, znaků onoho nenáviděného života v maloměšťácké přízemnosti, a tovární komíny na periférii, které jsou jako strážní věže zajateckého tábora. Jestli se mlha začne opravdu trhat či nikoli, to nám Schlesinger přímo nezodpoví, ale skrze Vicovo tiché prozření na prahu dospělosti, kdy se naučí žít se svými hříchy a ublíženost podřídit společným zájmům, kdy s pokorou akceptuje opovrhovaný úděl, do něhož jej uvrhla jen a pouze jeho vlastní slabost, nám pokyne cennou morální lekcí, konečně záchytným bodem v oceánu přelétavosti, s níž tolik kontrastuje střízlivá proporčnost rozvážného stylu. ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Jeden z mála starších filmov, pri ktorých ma pamäť nesklamala a mohol som mu ponechať pôvodné hodnotenie. Na prvý pohľad obyčajný film. Nevľúdne domy, sychravo, chlad, život udávaný hromadnými nástupmi do práce a odchodmi z práce, povyrazenie v krčme alebo tančiarni a medzitým zamýšľanie sa, či takto má vyzerať život. A predsa film, ktorý aj vo chvíľach, keď sa na plátne nedeje nič svetoborné, provokuje k úvahám, či vtedajšie problémy mladých ľudí nie sú čiastočne aj problémami súčasných mladých ľudí, ibaže v iných podmienkach. Na prvý pohľad obyčajný film. Ale aj Formanove filmy a iné filmy z tohto obdobia sú na prvý pohľad obyčajné. A predsa je pri nich možné stráviť takmer dve hodiny bez pocitu, že boli premárnené a bez pocitu, že sa pozeráme na film pre pamätníkov. ()

Galerie (11)

Zajímavosti (3)

  • Na začátku filmu si Vic (Alan Bates) a jeho kamarádi prohlíží časopis s dívkami nahoře bez. Toto byla jedna z prvních scén britské kinematografie s obnaženým ženským poprsím. (D3VIL)

Reklama

Reklama