Režie:
Joel SchumacherScénář:
Andrew Kevin WalkerKamera:
Robert ElswitHudba:
Mychael DannaHrají:
Nicolas Cage, Joaquin Phoenix, James Gandolfini, Peter Stormare, Anthony Heald, Chris Bauer, Catherine Keener, Jack Betts, Amy Morton, Norman Reedus (více)Obsahy(1)
Soukromý detektiv Tom Welles (Nicolas Cage) vede se svou manželkou (Catherine Keenerová) a novorozenou dcerou poklidný život v pensylvánském Harrisburgu, kde tráví většinu času nad rutinními případy nevěrných manželů. Když je však pověřen úkolem, který se týká malého, neškodně vyhlížejícího 8mm filmu, zabředne do nejtemnějších zákoutí lidské společnosti. Neúnavné pátrání po osudech nezvěstné dívky z filmu, která zcela pohltí jeho mysl, jej zavádí přes chodníky slávy v Hollywoodu až do newyorské čtvrti Meatpacking district. Posedlý Welles, jemuž pomáhá protřelý prodavač knih pro dospělé v podání Joaquina Phoenixe, opustí rodinu i svůj dosavadní život poté, co si uvědomí, jak smrtící může být jeden osmimilimetrový film. (HBO Europe)
(více)Videa (1)
Recenze (728)
"Ďábel tě má ve spárech".. i po několikátém zhlédnutí stále vynikající a velmi intenzivní zážitek o rozplétání jednoho hardcore osmimilimetrového snímku. Tenhle miliardář totiž nebyl žádný filmový amatér, všichni zúčastnění nejprve doufají, že tahle zvrácená podívaná je jen dobře zvládnutý podvrh, protože nebožtík byl nejen vzorný manžel a otec, ale i zosobněním konzervativního gentlemana. Detektivní rutina Nicolase Cage začíná v centrálním archivu pohřešovaných, končí však krutou pravdou, která pohltí i samotného detektiva. Nevím, jak to mají ostatní, ale osobně vnímám Joela Schumachera jako rozdvojenou osobnost - ta první je Joel Schumacher, kterého mám nesmírně rád (Volný pád, 8mm, Telefonní budka), a ta druhá je Joel Schumacher, kterého obcházím s rozpaky (Batman a Robin, Česká spojka, 23). Tady předkládá formu a obsah ve velmi sympatické harmonii, nedochází mu dech a logicky rozdané karty logicky dotahuje do konce. Samozřejmě dnes už nějaké chybky a chyby vidím (viděno snad osmkrát), ale nejvíc skutečně oceňuji, že se scénárista A. K. Walker nemusí uchýlit k nějakým laciným zvratům a veletočům. Cage, Phoenix, Gandolfini, Keener, Stormare.. všichni velmi přesní. ()
8MM je především hodně drsný film a takových moc není. Tolik omílané srovnání se Se7en mi přijde trochu mimo mísu, protože kromě toho, že jsou oba silné a působivé thrillery, nic dalšího společného nemají. Atmosféra je skutečně hustá a v ní Nicholas Cage působí jako jediný člověk, který nemá místo srdce kus krvavého ledu, (nejen) proto mu budete určitě po celou dobu filmu držet palce na 100%. Avšak pokud bych měl vyzvednout jen jeden herecký výkon, byl by to Peter Stormare, škoda, že nehraje ve více dobrých filmech, jako jiní top hollywooďáci. 9/10 ()
První hodina je výborná, tajemná, lehce zkratkovitá. Možná to bude tím, že jsem podle všeho viděl tu kratší verzi. Bavila mě ta jakože detektivní práce i přitažlivá tematika. V hodině druhé se bohužel z filmu stává celkem jednoduchá pakárna béčkovitého rázu, tajemno se vytratí, všechny ty roztodivné charaktery jsou spíše k pousmání, všechno začne být více zkratkovité, z hlavní postavy se stává dost nedůvěryhodně někdo úplně jiný a jeho manželka je poměrně otravná součást. Jako celek je to solidně zábavné, ale nic víc. Když si tak čtu jiné komentáře, tak mě překvapuje, jak je to pro ostatní nějak šokující a děsivé a temné. Mně to tak bohužel vůbec nepřipadalo a přikláním to k té alternativní verzi, která byla prý velmi sestříhaná, aby nebyla tak drsná. To jsem bohužel zjistil až po dosledování, což mě teda dost nasralo. Nevím, proč zmrvený film dávají na HBO, místo aby tam dali původní režisérův záměr. Nedalo mi to, a musel jsem si projet rychle i tu 123 minutovou verzi a skutečně o to nejpeprnější jsem byl ochuzen a zároveň zkrácení se týkalo scén, u kterých jsem si už původně říkal, že je to nějaké divné, useklé nebo fejkové. Řeší to taky nadměrným přiblížením, aby nebylo nic vidět. Nechápu, proč zrovna HBO, které obvykle točí v rámci svých seriálů soft porno, má problém s tímhle, možná prostě vzali, co bylo, ale i tak teda fail. Takže mé hodnocení se týká 108 minutové verze, věřím, že ta delší by třeba mohla být i na 4, škoda a příště si už budu dávat větší pozor. To je tak, když se člověk snaží dívat na filmy legálně. ()
Jeden z tych kvalitnejsich thrillerov z 90-tych rokov, ktory sa celkom vydaril. Reziserovi Schumacherovi sa niekedy podaria natocit poriadne kusky a tento film je jednym z nich, ale od neho mam rad aj vela inych filmov, ako trebars HRACI SO SMRTOU (1990), VOLNY PAD (1993), CAS ZABIJAT (1996) alebo aj TELEFONNU BUDKU (2002). Nicolas Cage podal podla mna skvely presvedcivy vykon, hudba bola tiez celkom zaujimava, hlavne v prvej polovici filmu, ked tam Michael Danna pridal akysi mix tureckych rytmusov, ale neskor v tej spravnej chvili uz bola pouzita skor hororova hudba. Scenar je velmi zaujimavy a hlavne realny, pretoze ludia su schopni taketo svinstva robit a este z toho robia biznis. Ak si tak spomeniem na thrillery z 90-tych rokov, zacal to v roku 1991 Jonathan Demme kvalitnym oscarovym thrillerom MLCANIE JAHNIAT, v polovici 90-tych rokov mu konkuroval Fincherov SEDEM (1995) a uspesne zakoncil Schumacher 90-roky prave tymto filmom. Cim netvrdim, ze su to len tieto 3 filmy, ktore sa mi pacili, bolo ich samozrejme omnoho viac, ale tieto mi najviac utkveli v pamäti. _________ Nicolas Cage - (Tom Welles) +++ Joaquin Phoenix - (Max California) +++ James Gandolfini - (Eddie Poole) +++ Peter Stormare - (Dino Velvet) +++ Anthony Heald - (Daniel Longdale) +++ Chris Bauer - (George Higgins / Mašina) +++ Catherine Keener - (Amy Welles) +++ Produkcia: Joel Schumacher +++ ()
Podle starého pravidla by měl název na první pohled zaujmout. A to se tu daří, protože pod takhle nicneříkajícím názvem jsem si nedokázal nic představit a jen proto mě zaujal víc. Když jsem se na to díval poprvý, bylo to na neorigoš VHS od kamaráda a vůbec nic jsem o tom filmu předem nevěděl. A o to víc jsem byl překvapenej, co se z toho vyklubalo. Přiznám se, že po Batmanu a Robinovi a Batmanu navždy jsem k Joelu Schumacherovi žádnou velkou důvěru neměl. Dobře, Volný pád se mi líbil, ale to už taky bylo hodně let dozadu a všichni víme, jak je Fortuna v tomhle odvětví vrtkavá. Ale tato temná v první části kriminálka a ve druhé výprava za pomstou se mu vydařila až neskonale. Zápletka pravda ne úplně originální, kolikrát jsme už v detektivce viděli, že po smrti bohatého člověka vyplývají na povrch různá zvěrstva, která za života napáchal. A zvěrstva, která napáchal boháč zde jsou vážně uvěřitelná. A to je nejhorší, že se to může stát i vám (abych citoval název jiného filmu s Cagem). Vědomí, že vás klidně zítra může někdo nechat zabít, jen proto, že chce vědět, jestli mu to projde nebo zjistit, jaké to je zabít nebo jen vidět vaši krev. To je na tomhle filmu to nejhorší. Přiznám se, že jsem taky viděl snuff film, ale ten film byl hraný. Nepravdivý a ve chvíli, kdy jsem zjistil, co je to zač, tak jsem to smazal. Protože dívat se na to, to znamená podporovat tyhle nechutný individua, zde ztvárněné skvělým Jamesem Gandolfinim a spol. Z detektivky se stává honba za spravedlností, touha, kterou hlavní hrdina nedokáže potlačit, protože je součástí jeho podstaty. Spravedlnost buď musíme mít v krvi od narození, nebo nám tam už nikdy nevteče. Ale ztratit ji můžeme kdykoliv. Touha po spravedlnosti je jednou z mála věcí, které lidi odlišují od zvířat (pokud nepočítáme krutost a ostatní špatné vlastnosti) a měli bychom si ji všichni pěstovat. nejen touhu po spravedlnosti vůči nám, ale spravedlnost obecně. Film je skvělý, aůe rozhodně to není žádná oddychová akce, nebo pseudointeligentní filozofárna. Tohle je život a jeho nejtemnější stránky. ()
Galerie (33)
Zajímavosti (24)
- Aby bylo dosaženo ratingu R, vznikla zkrácená 108 minutová verze, z níž byly odebrány nebo upraveny nahé, příliš krvavé a jiné "morálně závadné" záběry. (Dan9K)
- V severoamerických kinech film nastřádal 36,7 milionu dolarů, součet celosvětových tržeb byl 96,6 mil. (NIRO)
- O spolupráci Joaquina Phoenixe (Max) a Nicolase Cage (Tom) režisér Joel Schumacher řekl: "Ti dva se moc dobře bavili. Jeden z největších problémů, které jsme měli na place, bylo nesmát se." (Janulla)
Reklama