Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Záchranář Frank Pierce je po pěti letech nočních služeb psychicky na dně. Práce v sanitce z něj udělala alkoholika, jenž trpí depresemi a halucinacemi. V ulicích města vídává duchy pacientů, které se mu nepodařilo zachránit. Nešťastné bytosti bloumají po Manhattanu s výrazem nevýslovného utrpení a Frank čte v jejich očích výčitky. Naději do jeho světa vnese tajemná dívka Mary, dcera muže, kterého se Frankovi podařilo tak tak zachránit. Dvojici možná čeká vykoupení, ale zcela jistě budou muset napřed projít peklem. Mezi newyorskými narkomany se totiž začala šířit nová droga, jejíž požití má až příliš často smrtelné následky. A Frankovi právě začíná další noční šichta… Téměř mysteriózní drama režiséra Martina Scorseseho vzniklo podle autobiografické knihy Joea Connellyho, jenž několik let pracoval u newyorské záchranky. Tragické příběhy pacientů se tu prolínají s černohumornou otrlostí záchranářů i absurditou amerického zdravotnického systému. Scorsese se před Počítání mrtvých (1999) po letech vrátil ke spolupráci se scenáristou Paulem Schraderem, který se podílel na režisérových nejlepších filmech Taxikář (1976) a Zuřící býk (1980). (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (303)

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Cage jsem nikdy moc nežral, ale za výkon v tomhle filmu zaslouží absolutorium. Marná sláva, ale tenhle film už asi ve svojí filmografii nepřekoná. Frozen Ground se přiblížil, ale k dokonalosti tohohle filmu mu něco chybí. Jinak vzkaz pro všechny co tak úplně nepochopili vyznění tohoto filmu a nadávají na žánrovou rozpolcenost. Všechny ty absurdnosti jsou tu cíleně a vyplývají z děje a celkového pojetí filmu. Nic není samoúčelný a jede to v duchu hesla, že nejlepší příběhy píše život sám. Každopádně u mě velká spokojenost.90% ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Scorsese sa potreboval asi poriadne vyblázniť, keď natočil takéto trýznivo tragické a zároveň zábavné experimentálne čudo, čomu značí aj zaujímavá a zvláštna herecká kombinácia. Spokojnosť s filmom sa dostaví už s prvým výjazdom sanitky, Cageovi som jeho saniťáka na pokraji psychického kolapsu žral každým záberom a kamera a strih skvelo podtrhujú zbesilú atmosféru nepokojného nočného newyorkského života. 85%. ()

Reklama

Silas 

všechny recenze uživatele

...ovšem nejen podobné tolikrát omílanému Taxikáři, nýbrž i stejně komornímu Po zavírací době. Urputná snaha dosáhnout něčeho, co se divákům jeví jako bezproblémově jednoduché, ale pro naše hrdiny je to nepřekonatelné. Paul Hacket se chce v noci "pouze" dostat domů, saniťák Frank touží dostat i jiný případ než pacientovu zástavu srdce, odskočit si na kafe či dát šéfovi výpověď. Nemožné. V obou snímcích hraje výraznou roli atmosféra "špinavých ulic", oba se odehrávají v noci a v nepřetržitém pohybu (Frank jezdí v sanitce, Paul stále někam utíká); pojí je i stejný tragikomický humor. Marty si s kameramanem Richardsonem v Počítání mrtvých více pohráli s obrazem - výrazné a přeexponované barvy, klasické svícení kolmo na hlavy... Zběsilý střih Thelmy jen umocňuje soucítění s bezradným Frankem. Za zmínku stojí hudba, jejíž texty parádně souzní s obrazem, případně na dané situace "odpovídají". Nenápadný, přesto další z výborných filmů Martina Scorseseho. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Nechápu, kdy se to zlomilo, ale většina Scorseseho posledních filmů na mě nechává nechutně špatný dojem. Ať je to Letec, Skrytá identita nebo počítání mrtvých, jsou to pro mě velmi slabé snímky, v kterých si Scorsese užívá své slávy a svého jména, ale nic víc nepředvádí. Nicholas Cage je můj oblíbený herec, ale zde nemá co hrát kromě neustále pijícího doktora, který všude vidí jednu oběť. Opravdu smutné vidět kam spadl tak skvělý režisér a jak sebou tahá některé herce, kteří ho nedokážou odmítnout a pak hrají v podobně nudných a praštěných filmech. Velmi nudný film, který neustále řeší mrtvoly a paranoiu. ()

Vitason 

všechny recenze uživatele

To takhle Martin Scorsese sedí doma a přemýšlí co natočí, když někoho u sousedů klepne infarkt a zvuk sirény mu vnukne nápad znovu se projet po svém městě a ukázat ho opět ve svém ,,nejlepším světle". Scorsese tedy vyměnil taxíka za sanitku a svůj New York zobrazil jako peklo na Zemi, kde mezi tou špínou a prapodivnými existencemi jezdí andělé v sanitce a snaží se zachraňovat lidské životy a hlavně i zachránit sami sebe. Ono to zní hezky: zachraňovat životy, ale film ukazuje jaký je to boj a jaké je to nést ztráty. Každý ze saniťáků se snaží zbavit se svých osobních démonů jinak a používají řešení jako alkohol, drogy, násilí atd. ale ne vždy se tím dá uniknout realitě. K tomu použil Scorsese tradičně dobrou kameru a zrychlené záběry ze sanitky jsou vyslovená slast, hudba se ne vždy k dění na plátně hodí. Herci podali dobré výkony. Líbil se mi Cage i má oblíbená Patricia Arquette, ale zaujmul i Tom Sizemore v roli dalšího saniťáka. Ovšem film trpí tím, čím trpí většina Scorseseho snímků a to že je film moc rozvleklý. Vždy to není na škodu, ale tentokrát jsem se docela nudil. Každopádně se nejedná o nejhorší mistrův snímek (pořád má na kontě Po zavírací době.) ()

Galerie (96)

Zajímavosti (16)

  • Natáčelo se od 15. září 1998 do 7. ledna 1999 v New York City (New York, USA). (BMW12)
  • Defibrilátor sa nepoužíva k oživovaniu pacienta bez pulzu, ale naopak na vyrovnanie chaotického, nepravidelného alebo príliš rýchleho srdcového rytmu. Je to tiež jeden z najčastejších filmových omylov. (BlackTom)
  • Tento film je posledný, ktorý bol v USA vydaný na LaserDisku. (Flipper)

Související novinky

Zemřel herec Tom Sizemore

Zemřel herec Tom Sizemore

04.03.2023

Z kalifornského Los Angeles přichází smutné zprávy, ve věku jednašedesáti let totiž odešel americký herec Tom Sizemore. Zprávu o skonu médiím potvrdil hercův zástupce Charles Lago. Sizemore byl v… (více)

Reklama

Reklama