Režie:
Ridley ScottKamera:
John MathiesonHudba:
Hans ZimmerHrají:
Anthony Hopkins, Julianne Moore, Giancarlo Giannini, Gary Oldman, Ray Liotta, Frankie Faison, Francesca Neri, Željko Ivanek, Hazelle Goodman, David Andrews (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Ticho bylo prolomeno... „Znepokojivé" (Time), „působivé" (The Wall Street Journal) a „napínavé" (Newsday) pokračování Mlčení jehňátek má „neobyčejný úspěch" (Us Weekly)! Anthony Hopkins je ve své staronové roli rafinovaného zabijáka Dr. Hannibala Lectera „perverzně dokonalý" (Rolling Stone), když po čase opouští svůj úkryt a vtahuje agentku FBI Clarice Starling (Julianne Moore) do životu nebezpečné hry, která prověří její sílu, chytrost... a loajalitu. Příval hrůzy a napětí a šokující vizuální efekty dělají z Hannibala „nejpůsobivější film, jaký kdy bude k vidění" (Joel Siegel, „Good Morning America"). (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (662)
Ale fuj, to se nám to nějak nebezpečně rozjelo. Hannibal rozhodně není špatný film, ale ruku na srdce, jaký smysl by to všechno mělo bez ďábelského Anthonyho Hopkinse, který si tentokráte ukradl celý film jen pro sebe a nechal ostatní aby jen uklízeli, co napáchal? Ono to tedy nemá moc velký smysl ani tak, ale alespoň je to pro diváka dostatečně přitažlivé, zásluhou Scottovy režie a Zimmerovy hudby krásně atmosférické a nakonec samozřejmě dráždivě diskutabilní, aby měli chytří krtitici i fanoušci prvního dílu dlouho o čem tlachat. A já nemohu říci, že bych byl zklamán. Nepřítomnost Jodie Foster jsem sice překousával hodně těžce a scénář nesahá jedničce ani po kotníky, ale jako velký obdivovatel hereckého projevu Sira Anthonyho jsem se prostě nemohl nudit ani na okamžik. No a Gary Oldman? To se prostě musí vidět.. 65% ()
Nikdy nesrovnávejte "Hannibala" s "Mlčením jehňátek"! Už Harrisova kniha je diametrálně odlišná, a přiznejme si to, pro převedení na plátno ne zcela vhodná. Proto jsem od filmového zpracování nic neočekával a taky jsem nebyl zklamán. Julianne Moore výtečně nahradila Jodie Foster a o výkonu sira Anthonyho se nemá cenu ani zmiňovat, je jednoduše skvělý. Úžasná je především úvodní čast odehrávající se ve Florencii... Já vám nevím, ale nedávno jsem viděl "Hannibala" znovu, a pak asi týden neposlouchal nic jiného než soundtrack z něj. Nemohl jsem totiž tenhle film dostat z hlavy - tu atmosféru, lesk Hopkinsových očí, Julianne Moore v šatech od Gucciho, zoufalý pohled Giancarla Gianniniho, kouzlo Francesci Neri a především už zmíněnou Florencii... A ano, árie "Vide Cor Meum" je opravdu nádherná!! ()
Řekněme si to pěkně polopatě: u "Lecterovské trilogie" platí - co režisér, to unikátní podání. Ale pokud míníte kázat o neskutečných nechutnostech, které tu jsou k vidění, rád bych všechny přítomné upozornil, že v knize se dočkáte daleko větších chuťovek. Ale zhodnoťme si dílko Ridleyho Scotta - ke všeobecnému zklamání se neshledáme s Clarice Starlingovou v podání božské Jodie, ale "jen" s Julianne Mooreovou. Ona to možná nakonec není taková škoda, protože závěr knihy a filmu se diametrálně liší, a nerad bych viděl one and only Clarice jednat podle filmového scénáře. Prostě by to nějak nebylo ono. Co ale je přesně ono, je prostřední část filmu, do posledního detailu kopírující předlohu - úchvatná Florencie, Palazzo Vecchio, Sál Lilií, geniální přednášky z historie umění, malý ostrý Harpy:), prostě brilantní. A s Florencíí souvisí poslední věc, ke které se tu míním vyslovit, a to soundtrack. Hodně ambientní hudba a ruchy Hanse Zimmera vám, za laskavého přispění filmových monologů Hannibala Lectera, prožene mráz po zádech, aby se v závěru mistr rozloučil nádhernou operní árií na text Danteho La Vita Nuova, Vide Cor Meum (kterou uvidíte v už opěvované Florencii). Nicméně právě Vide Cor Meum pochází od Patricka Cassidyho;) Dear Clarice, I have followed with enthusiasm the course of your disgrace and public shaming... ()
Soundtrack Hans Zimmer: 1. Dear Clarice - Sir Anthony Hopkins [6:02] ,2. Aria de Capo - J.S. Bach [1:48] ,3. The Capponi Library - Hans Zimmer [1:14] ,4. Gourmet Valse Tartare - Klaus Badelt [6:50] ,5. Avarice - Hans Zimmer [3:54] ,6. For a Small Stipend - Hans Zimmer [0:55] ,7. Firenze di Notte - Martin Tillman/Mel Wesson [3:09] ,8. Virtue - Hans Zimmer [4:37] ,9. Let My Home Be My Gallows - Hans Zimmer [10:00] ,10. The Burning Heart - Hans Zimmer [4:24] ,11. To Every Captive Soul - Hans Zimmer [6:55] ,12. Vide Cor Meum - Patrick Cassidy [4:20], ()
Mlčení jehňátek je můj nejmilejší thriller a na Hannibala jsem se těšil opravdu těch deset let. Srovnával-li bych, je to dost slabší. Ve filmu skoro není napětí, převažuje černý humor - ten mám také rád, ale v jehňátkách bylo obojí. Na druhou stranu je tu Anthony a navíc docela dobrá atmosféra ve Florencii - dokud je film zde, je to docela fajn, moc se mi líbila postava italského policisty. Závěrečná scéna mi přijde docela vtipná (alespoň celé kino se smálo) a doufám, že Scott ani nechtěl, aby to bylo strašidelné (spíše je to pěkně halucinogenní). Vyloženě trapný mi přišel ten motiv s lidožravými prasaty. ()
Galerie (69)
Zajímavosti (40)
- Anthony Hopkins (Hannibal Lecter) byl velmi naštvaný, když se Jodie Foster (Clarice Starling v Mlčení jehňátek, 1991) rozhodla ve filmu nehrát a sám byl velmi neochotný vrátit se bez ní. Producenti měli místo něj vyhlédnutého Tima Rotha. (Kulmon)
- Keď Dr. Lecter (Anthony Hopkins) vysvetľuje inšpektorovi Pazzimu (Giancarlo Giannini), že je potomkom slávneho florentského rodu Pazzi, vychádza zo skutočných udalostí z roku 1478. Vtedy členovia rodu Pazzi zosnovali sprisahanie proti rodine Medici, konkrétne chceli zabiť bratov Lorenza a Giuliana. Lorenzo de'Medici prežil a Francesco, Jacopo a Renato de'Pazzi boli povesení z okna Palazzo della Signoria, presne tak, ako to popisuje Lecter. (cica)
- Hudba při úvodních titulcích je "Aria da Capo" od Johanna Sebastiana Bacha. Stejnou skladbu poslouchá Hannibal Lecter (Anthony Hopkins) ve své cele v Mlčení jehňátek (1991). (Elisebah)
Reklama